ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μήνυμα συνεργασίας για να κατασκευαστεί ο ΒΟΑΚ που θα αλλάξει την Κρήτη, έστειλε ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΑ, Γιώργος Περιστέρης. Μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης ο κ. Περιστέρης έκανε εκετενή αναφορά στον αυτοκινητόδρομο και στις δυσκολίες που ξεπεράστηκαν
O επικεφαλής του κατασκευαστικού ομίλου δήλωσε κατά την τελετή της υπογραφής παραχώρησης του ΒΟΑΚ παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη:
«Σήμερα υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, όσο κι αν αυτό φαινόταν απίθανο. Γιατί ήταν απίθανο; Διότι η προθεσμία της 9ης Μαΐου, που είχε θέσει ο Πρωθυπουργός, ήταν εξαιρετικά ασφυκτική, καθώς κανονικά απαιτούνται δύο μήνες προετοιμασίας για να φτάσουμε στο στάδιο των υπογραφών. Παρόλα αυτά, η σημερινή ημέρα κατέστη εφικτή χάρη στο ξενύχτι όλων των ανθρώπων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, των υπηρεσιακών παραγόντων και των τραπεζών, τις οποίες ιδιαιτέρως ευχαριστούμε για τη συμβολή τους.
Πριν ακόμη γίνει ο διαγωνισμός, κι ενώ ήμασταν προεπιλεγέντες -όχι διαγωνιζόμενοι- είχε φανεί αδιέξοδο στο να ενταχθεί στο σύνολο της παραχώρησης το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος. Βοηθήσαμε κι εμείς για να βρεθεί η νομική λύση εκείνη που θα επέτρεπε να ενταχθεί στον ήδη εξαγγελθέντα διαγωνισμό η προαίρεση Χανιά – Κίσσαμος, χωρίς να χρειαστεί η αναβολή ή η επαναδημοπράτηση του έργου.
Θα ήθελα ιδιαιτέρως να ευχαριστήσω τα στελέχη της εταιρείας μας – καταθέσαμε όχι μόνο την πιο ανταγωνιστική προσφορά, αλλά και την πιο άρτια.
Σήμερα ξεκινάει μια δύσκολη διαδρομή. Χρειάζεται συνεργασία όλων -πρώτα απ’ όλα της κοινωνίας της Κρήτης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του Δημοσίου και όλων των Αρχών- ούτως ώστε να μπορέσει να κατασκευαστεί και να ολοκληρωθεί το πολύ δύσκολο αυτό έργο».
Υπενθυμίζεται ότι λίγο νωρίτερα ο Κ. Μητσοτάκης απευθυνόμενος στον επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είπε:
«Όλοι και όλες έχουμε την υποχρέωση να κοιτάξουμε μπροστά. Έχουμε ήδη δύο ανοιχτά εργοτάξια από Χερσόνησο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, έργα που θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2027. Οι Κρητικοί ήδη βλέπουν την αλλαγή».
«Αγαπητέ κ. Περιστέρη περιμένω πολύ σύντομα να δούμε τα ανοιχτά εργοτάξια στο τμήμα Ηράκλειο-Χανιά. Ξέρουμε ότι είναι ένα έργο σύνθετο με ορίζοντα τα 5 χρόνια. Γι αυτό και ζητώ τη συνεργασία των τοπικών αρχών. Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούμε την τεράστια σημασία που έχει εν συνόλω για την Κρήτη και όχι τα μικρά τοπικά ζητήματα» πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ανάδοχος του έργου με κατασκευαστικό κόστος 1,75 δισ. ευρώ και διάρκεια παραχώρησης τα 35 έτη. Η πενταετία που προηγείται της λειτουργίας καλύπτει τις φάσεις μελέτης και κατασκευής, ενώ ο οδικός άξονας εκτείνεται σε μήκος περίπου 157 χιλιομέτρων, φτάνοντας μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Χερσονήσου στα ανατολικά. Στο πλαίσιο της σύμβασης προβλέπεται και η κατασκευή του δυτικού τμήματος Κίσσαμος – Χανιά, μέσω δικαιώματος προαίρεσης, όπως και η υλοποίηση νέου κόμβου στην παράκαμψη Χανίων, ο οποίος θα ενώνει τον ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο. Το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στις μετακινήσεις εντός Κρήτης, ενισχύοντας την ασφάλεια στις οδικές μετακινήσεις του νησιού.
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας, με συνολικό μήκος 300 χιλιομέτρων, καταγράφεται ως το μεγαλύτερο έργο οδοποιίας που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη και αναμένεται να αποτελέσει δομικό στοιχείο της «επόμενης ημέρας» για την Κρήτη. Η χρηματοδότηση του έργου βασίζεται σε συνδυασμό πόρων: 200 εκατ. ευρώ προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, 592 εκατ. ευρώ από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (χωρίς να περιλαμβάνεται η προαίρεση Κίσσαμος–Χανιά των 100 εκατ. ευρώ), ενώ το υπόλοιπο – σχεδόν 1 δισ. ευρώ – καλύπτεται μέσω ιδίων κεφαλαίων και δανειακής χρηματοδότησης που έχει εξασφαλίσει ο παραχωρησιούχος.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
