• Τράπεζες

    Πάνος Θεοδώρου (Eurobank): Περισσότερο επιτακτική από ποτέ η επίσπευση του ψηφιακού μετασχηματισμού όλων των επιχειρήσεων στην Ελλάδα

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Πάνος Θεοδώρου

    Πάνος Θεοδώρου Διευθυντής Τομέα Στρατηγικής και Ανάπτυξης Τομέα Στρατηγικής και Ανάπτυξης small business banking της Eurobank


    Στις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας και του lockdown, πλήθος μικρών επιχειρήσεων του λιανεμπορίου έχουν βρεθεί  εκτός δραστηριότητας επειδή  δεν διαθέτουν e-shop.

    Σ΄όλη την επικράτεια είναι δεκάδες χιλιάδες τα καταστήματα που έχουν αναστείλει τη  φυσική τους λειτουργία εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων για την ανάσχεση της Covid 19. Και ακριβώς αυτές οι συνθήκες  καθιστούν περισσότερο επιτακτική από ποτέ την επίσπευση του ψηφιακού μετασχηματισμού όλων των επιχειρήσεων ανεξαρτήτως μεγέθους και την αύξηση των ψηφιακών τους πωλήσεων, λέει σε συνέντευξη του στο mononews.gr ο κ. Πάνος Θεοδώρου,  Διευθυντής Τομέα Στρατηγικής και Ανάπτυξης Τομέα Στρατηγικής και Ανάπτυξης small business banking της Eurobank.

    Ερώτηση: Η πανδημική κρίση δοκιμάζει σκληρά την ελληνική αγορά και τις επιχειρήσεις σε όλα τα επίπεδα. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων είναι αναγκαίος, όμως  πόσο εύκολο είναι να επισπευσθεί κάτι τέτοιο ειδικά για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τις οποίες αποκαλούμε «ραχοκοκκαλιά» της ελληνικής οικονομίας;

    Πάνος Θεοδώρου: Είναι ορθή η διαπίστωσή σας πως η στροφή στον ψηφιακό κόσμο είναι μονόδρομος για την επιχειρηματική κοινότητα, κάτι που κατέστη περισσότερο εμφανές με το ξέσπασμα της πανδημικής κρίσης.

    Τα περιοριστικά μέτρα για την ανάσχεση του κορωνοϊού έχουν παγώσει την αγορά. Με τις προοπτικές να παραμένουν αβέβαιες, ως προς την επιστροφή στην «παλαιά κανονικότητα», είναι σαφές ότι μόνη διέξοδος επιβίωσης πολλών εμπορικών επιχειρήσεων, φυσικά και των μικρών και των μικρομεσαίων, είναι η στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Προφανώς, προκειμένου να αυξήσουν τις ψηφιακές τους πωλήσεις, αλλά και για να αναπτύξουν γρήγορα την υποδομή και τις δεξιότητες, που θα τους επιτρέψουν να εξελιχθούν σε ψηφιακές, ανταγωνιστικές επιχειρήσεις, βιώσιμες και στην Post Covid εποχή.

    Στην Eurobank έχουμε διαγνώσει εδώ και πολύ καιρό την ανάγκη να βοηθήσουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις να κάνουν αυτή τη στροφή και, ακόμη και πριν την πανδημία, είχαμε θέσει στην υπηρεσία τους πολλές δυνατότητες για την επίσπευση του ψηφιακού τους μετασχηματισμού, αξιοποιώντας και τη δική μας πολυετή εμπειρία και επένδυση στο συγκεκριμένο πεδίο.

    Η ανάγκη αυτή, κατέστη πιο επιτακτική εν μέσω του πρώτου lockdown και ένα πολύ επιτυχημένο παράδειγμα μιας υπηρεσίας που «τρέχει» πολύ καλά στην αγορά είναι η υπηρεσία Payment Link, με την οποία, ακόμη και οι επιχειρήσεις που δεν έχουν e-shop, μπορούν να διεκπεραιώνουν απομακρυσμένες παραγγελίες και να δέχονται ασφαλείς πληρωμές με κάρτα, αρκεί να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέσα σε έξι μόλις μήνες η υπηρεσία αριθμεί περισσότερες από 1.500 ενεργοποιήσεις, οι οποίες έχουν πραγματοποιήσει πάνω από 5.000 συναλλαγές, ενώ έντονο συνεχίζεται το ενδιαφέρον για την υπηρεσία, αποδεικνύοντας πως το Eurobank Payment Link έρχεται να καλύψει μία σημαντική ανάγκη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας που δεν διαθέτουν την υποδομή ή/και τα μέσα ενός προηγμένου e-shop.

    Ερώτηση: Ας έρθουμε στο κρίσιμο ερώτημα των ημερών. Πως μπορεί μία μικρή επιχείρηση, μια επιχείρηση της γειτονιάς για παράδειγμα, να αποκτήσει ένα ολοκληρωμένο e- Shop;

    Πάνος Θεοδώρου: Για να επεκταθεί μια μικρή επιχείρηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, θα πρέπει να έχει, καταρχάς, μια ξεκάθαρη στρατηγική, έχοντας καταρτίσει ένα business plan και έχοντας ορίσει τα θεμελιώδη, όπως τη γκάμα των προϊόντων που θα διαθέτει μέσω του e-shop, την τιμή τους, την ομάδα υποστήριξης, την προώθηση.

    Μέσω του Convert Group, της πιο μεγάλης και αξιόπιστης εταιρίας στο χώρο της, δίνουμε πρόσβαση στις επιχειρήσεις σε συμβουλευτικές υπηρεσίες στρατηγικής, με σημαντικές εκπτώσεις που φτάνουν και το 50%. Εδώ, θα ήθελα να σημειώσω ότι, υπάρχουν και επιχειρήσεις που, ήδη, έχουν προχωρήσει στη δημιουργία e-shop πριν απευθυνθούν σε εμάς και δεν είναι ικανοποιημένες με τα αποτελέσματα. Και σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί η συμβουλευτική υπηρεσία της Convert Group, να τις βοηθήσει να βελτιστοποιήσουν τις λειτουργίες τους, ώστε να αρχίσει να αποδίδει το e-shop τους.

    Για τις επιχειρήσεις που θέλουν να δημιουργήσουν ένα νέο e-shop, προσφέρουμε πρόσβαση στις υπηρεσίες του vrisko.gr, εταιρείας που διαθέτει σημαντική εμπειρία στο χώρο των ψηφιακών προϊόντων, είναι πιστοποιημένη από τη Google, ενώ ταυτόχρονα, έχει το πλεονέκτημα να γνωρίζει τους επαγγελματίες και τις ανάγκες τους. Με πολύ ανταγωνιστικές τιμές και έκπτωση 15% ακόμα και μια μικρή επιχείρηση, έχει τη δυνατότητα να εξασφαλίσει, ένα ολοκληρωμένο και ανταγωνιστικό e-shop, ενώ επιπλέον, η εξειδιεκευμένη ομάδα του vrisko.gr αναλαμβάνει συνολικά το digital marketing για την προβολή και ανάπτυξη της στον ψηφιακό χώρο του διαδικτύου.

    Ερωτηση: Οι ψηφιακές πωλήσεις προϋποθέτουν ωστόσο και υπηρεσίες Logistics και ταχυμεταφορών, ένα ολόκληρο οικοσύστημα.

    Πάνος Θεοδώρου: Ναι, πράγματι, οι υπηρεσίες Logistics και ταχυμεταφορών αποτελούν σημαντική παράμετρο κόστους σε ένα e-shop. Και εδώ, έχουμε εξασφαλίσει συνεργασίες:

    Με την εταιρία Logika, εταιρία εξειδικευμένη στα e-shop Logistics, που προσφέρει end-to-end υπηρεσίες και έκπτωση 15% στο picking cost, την υπηρεσία διαχείρισης της παραγγελίας. Ιδανική λύση για τα E-Shop τα οποία επιθυμούν να επωφεληθούν από τις οικονομίες κλίμακος και που αναζητούν ένα οργανωμένο κύκλωμα διαχείρισης αποθήκης με υψηλή αποδοτικότητα ακόμα και σε περίοδο peak season.

    Με τα ΕΛΤΑ courier, που εξασφαλίζουν κάλυψη σε όλη την Ελλάδα και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές και για τις μικρότερες επιχειρήσεις.

    Ερώτηση: Πώς μπορεί μια επιχείρηση να ενταχθεί στο πρόγραμμα και κυρίως πόσο γρήγορα μπορεί να περιμένει αποτελέσματα, καθώς ο χρόνος τρέχει και στην παρούσα συγκυρία ο χρόνος είναι παράγοντας επιβίωσης;

    Πάνος Θεοδώρου: Για να ενταχθεί μια επιχείρηση στο πρόγραμμα, αρκεί να έχει με την Eurobank το ηλεκτρονικό μέσο πληρωμής, e-POS ή Payment Link.

    Η ένταξη στο πρόγραμμα σημαίνει πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες με προνομιακή τιμολόγηση. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος μπορεί να γίνει είτε σε ένα κατάστημά μας, είτε ηλεκτρονικά συμπληρώνοντας την εκδήλωση ενδιαφέροντος.

    Έχουμε διασφαλίσει fast track διαδικασίες για την τοποθέτηση του e-POS και με την καλή συνεργασία όλων των μερών το νέο e –shop μπορεί αν είναι λειτουργικό σε πολύ σύντομο χρόνο, με σύμμαχο την τεχνογνωσία της Vrisko.gr με την οποία, όπως ανέφερα, συνεργαζόμαστε στο πλαίσιο του Προγράμματος.

    Ερώτηση: Ποιες επιχειρήσεις μπορούν να ενταχθούν στο Πρόγραμμα;

    Πάνος Θεοδώρου: Οποιαδήποτε επιχείρηση που διαθέτει, στην Eurobank, e-POS ή την υπηρεσία Payment Link μπορεί να ενταχθεί στο Πρόγραμμα και να απολαύσει τα αντίστοιχα προνόμια. Η Τράπεζα προσφέρει, μεταξύ άλλων, προνομιακό επιτόκιο στο Λογαριασμό Όψεως, ανταγωνιστικές προμήθειες στο e-POS και κίνητρα για τη μεταφορά της σχέσης καθώς και εκπτώσεις στα έξοδα και το επιτόκιο των δανείων και στις επιχειρηματικές ασφάλειες.

    Ερώτηση: Συνδέεται η υπηρεσία Payment Link και με το Πρόγραμμα Business Banking e–Commerce solutions που ανακοινώσατε προ ημερών;

    Πάνος Θεοδώρου: Η Payment Link είναι κεντρικός πυλώνας στο νέο μας πρόγραμμα Business Banking e-commerce solutions, ένα ολοκληρωμένο «όχημα» που περιλαμβάνει τόσο τραπεζικές όσο και μη τραπεζικές υπηρεσίες, απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις που σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν, ή ήδη δραστηριοποιούνται, στο ηλεκτρονικό εμπόριο, και καλύπτει, σφαιρικά, όλες τις ανάγκες τους και ήδη, η πρώτη εικόνα που έχουμε για την υποδοχή του από την αγορά είναι περισσότερο από ενθαρρυντική.

    »Το πρόγραμμα προσφέρει σημαντικές δυνατότητες σε επιχειρήσεις κάθε μεγέθους που θέλουν να μείνουν στην αγορά, με ένα πακέτο προσφορών από τραπεζικές αλλά και μη τραπεζικές υπηρεσίες, με ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς όρους και προνομιακή χρηματοδότηση, εάν το επιθυμεί η εταιρεία, για να μείνει στην αγορά και να αναπτυχθεί με ευνοϊκούς όρους. Ας μη ξεχνάμε πως η δημιουργία e-shop, αποτελεί έναρξη μιας νέας δραστηριότητας, με τα δικά της προαπαιτούμενα. Για την επένδυση που απαιτείται, προσφέρουμε χρηματοδότηση με προνομιακούς όρους στα έξοδα αξιολόγησης και στο επιτόκιο.

    Ερώτηση: Τι ακριβώς προσφέρει το πρόγραμμα και σε ποιους;

    Πάνος Θεοδώρου: Παρέχουμε πλήρες φάσμα λύσεων εισπράξεων, που υποστηρίζουν τις online πωλήσεις, πριν ακόμη και από τη λειτουργία του e-shop της επιχείρησης με την πρωτοποριακή υπηρεσία Eurobank Payment Link που αναφέραμε παραπάνω.

    »Δυνατότητα χρηματοδότησης της επιχείρησης με προνομιακή τιμολόγηση στα έξοδα αξιολόγησης, καθώς και στο επιτόκιο των χρηματοδοτήσεων και μειωμένες προμήθειες POS για επιχειρήσεις που εντάσσονται στο Πρόγραμμα.

    »Εξασφάλιση παροχής με προνομιακούς όρους (σημαντικές εκπτώσεις κ.λπ.) υπηρεσιών από τρίτες, γνωστές στον κλάδο τους, εταιρείες για τις επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο Πρόγραμμα και ειδικότερα:

    Συμβουλευτικές υπηρεσίες και καθοδήγηση για τη δημιουργία e-shop και τη διαμόρφωση της ιστοσελίδας, την ανάπτυξη και την προβολή μέσω του ψηφιακού Marketing. Και φυσικά υπηρεσίες  Logistics και ταχυμεταφορών που είναι απαραίτητες.

    Ακόμα οι πελάτες ενημερώνονται –και καθοδηγούνται- για τις δυνατότητες ένταξης των επιχειρήσεων τους σε προγράμματα ΕΣΠΑ & Αναπτυξιακού και εν γένει σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα από την ΕΕ.

    Επιπλέον μπορούν να έχουν ασφαλιστική κάλυψη με προμιακούς όρους από την Eurolife FFH για τις επιχειρήσεις. Καθώς και προνόμια, σε τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες, για τον εργαζόμενο της επιχείρησης που εντάσσεται στο Πρόγραμμα (π.χ. δάνειο μισθοδοσίας με προνομιακούς όρους και υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής).

    Ταυτόχρονα υπάρχει ενημέρωση για τους τρόπους ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού της μέσω του Digital Academy for Business της Eurobank, του ψηφιακού καναλιού γνώσεων, πρακτικών και εμπειριών για επαγγελματίες και επιχειρηματίες και των workshop του.

    Ερώτηση: Μιλήσατε νωρίτερα για το Digital Academy for Business. Πως λειτουργεί στην πράξη, ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια είναι η ανταπόκριση που έχετε μέχρι τώρα από ελληνικές επιχειρήσεις.

    Πάνος Θεοδώρου: Ήδη από το 2019, που πραγματοποιήσαμε μια μεγάλη έρευνα σχετικά με την ψηφιακή ωριμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων και διαπιστώσαμε ότι, ιδιαίτερα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τα επίπεδα ψηφιοποίησης είναι χαμηλά, ξεκινήσαμε την πρωτοβουλία Digital Academy for Business, ένα ψηφιακό κανάλι γνώσεων, ερευνών και ενημέρωσης όπου, κάθε επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να διαβάσει αρθρογραφία και να συμμετάσχει σε webinars, για τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

    Από το καλοκαίρι του 2019 που ανακοινώθηκε, το Digital Academy for Business έχει δεχθεί 44.000 μοναδικούς επισκέπτες, έχει πραγματοποιήσει live workshops σε σχεδόν 100 επιχειρήσεις και έχει 500 εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για προγραμματισμένα workshops. Να αναφέρουμε εδώ ότι, με webinar και άρθρα του Digital Academy for Business, συμμετέχουμε στη νέα πρωτοβουλία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την ψηφιακή επιχειρηματικότητα: Την Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών, ενθαρρύνοντας τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους να εντρυφήσουν στα «μυστικά» της ψηφιακής πραγματικότητας.

    Για να σας πάω ακόμη πιο πίσω, με ένα ακόμη σημαντικό παράδειγμα το 2017, παρατηρήσαμε ότι ο κλάδος του Τουρισμού είναι underdigitised σε σχέση με τους καταναλωτές του. Και έτσι ξεκίνησε η στρατηγική μας των Οικοσυστημάτων: Προσφέραμε δυνατότητα ψηφιακής επικοινωνίας και δημιουργίας website με σημαντικές εκπτώσεις σε πελάτες μας του τουριστικού κλάδου, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός, σε συνεργασία με επιλεγμένο εξωτερικό συνεργάτη.

    Η αποδοχή αυτής της προσφοράς από τους πελάτες, μας οδήγησε να διευρύνουμε τη βεντάλια των προσφορών μας και να επεκταθούμε και σε άλλες υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να δημιουργήσουμε κλαδικά οικοσυστήματα, προσφέροντας πρόσβαση στους πελάτες μας σε υπηρεσίες εξειδικευμένων εταιριών με προνομιακούς όρους. Η κρίση σήμερα δεν φέρνει όλες αυτές τις αλλαγές στο ψηφιακό πεδίο. Τις εμπλουτίζει και τις επισπεύδει.

    Διαβάστε επίσης: 

    v-Banking: To success story από τη Eurobank στον δρόμο του digital μετασχηματισμού

    Τι σηματοδοτεί η επένδυση της Capital Group στην Eurobank

    Φωκίων Καραβίας: Γιατί το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί «ιστορική ευκαιρία» για την Ελλάδα

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση 



    ΣΧΟΛΙΑ