• Business

    Η Pacific Bulk Shipping (PBS) και η SwissMarine στα δικαστήρια για 36 εκ. Ο ρολος της Alpha Bank

    Peter Weernink

    Peter Weernink, γενικός διευθυντής της SwissMarine


    Η ναυτιλιακή Pacific Bulk Shipping (PBS), με έδρα το Hong Kong, κινεί τις νομικές διαδικασίες εναντίον της ναυτιλιακής SwissMarine (που έχει έδρα τη Γενεύη) προκειμένου να εξασφαλίσει 36 εκ. δολάρια από μια υπόθεση σύλληψης πλοίου που έλαβε χώρα το 2013, η οποία της κόστισε σε μεγάλο βαθμό.

    Ο γενικός διευθυντής της SwissMarine, Peter Weernink, δήλωσε στο TradeWinds ότι η εταιρεία του κάνει ότι μπορεί για να αποδείξει ότι αυτό το ποσό που διεκδικεί η PBS δεν ισχύει, καθώς πιστεύει ότι το πραγματικό ποσό είναι στην ουσία πολύ μικρότερο. “Μου προκαλεί πάντα έκπληξη,όντας τόσο καιρό σε αυτή τη βιομηχανία, το γεγονός ότι κάποιος, υπό την βρετανική νομοθεσία, μπορεί να ισχυριστεί το οτιδήποτε και εσύ να πρέπει να το πληρώσεις ενόσω εκκρεμεί η διαδικασία διαιτησίας”, δήλωσε ο Weernink και πρόσθεσε ότι “Έχουμε ήδη πληρώσει 21 εκ. δολάρια και θα πληρώσουμε αυτό που όντως μας αναλογεί”.

    Η SwissMarine είχε ναυλώσει το χωρητικότητας 74.200-dwt φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου Sea Urchin (κατασκευής 2001, το οποίο έχει μετονομαστεί σε Agios Ioannis) τον Οκτώβριο του 2013, όταν η ελληνική τράπεζα Alpha Bank είχε κινηθεί εναντίον της ελληνικής ναυτιλιακής Alert Shipmanagement για αθέτηση πληρωμής δανείων που ανέρχονται στο ποσό των 54,5 εκ. δολαρίων. Όμως, η PBS και η SwissMarine ενεπλάκησαν αμφότερες στη ναύλωση αυτή.

    Η ξαφνική αγωγή κατάσχεσης ενάντια στην εταιρεία που είχε στον έλεγχό του ο Όμιλος CP Lemos αποτελεί την κύρια είδηση, ενώ, η συνεχιζόμενη διαμάχη ανάμεσα στη SwissMarine, την PBS και την εταιρεία εισαγωγών Qingdao Bohi Agricultural Development Co Ltd., παραμένει στο παρασκήνιο.

    sea urchin
    Το bulker Sea Urchin

    Η κατάσχεση που πραγματοποίησε τότε η Alpha Bank οδήγησε σε απώλειες 64.900 τόνων φορτίου φασολιών σόγιας που θα παραδίδονταν στην Qingdao Bohi από το Santos της Βραζιλίας εκείνη την περίοδο. Τους επόμενους πέντε μήνες από το γεγονός, οι περίπλοκες διαπραγματεύσεις κατέληξαν σε συμβιβασμό ενώ η Qingdao Bohi έπαθε ζημιά εξαιτίας της καταστροφής του φορτίου.

    Η Alpha Bank είχε εξασφαλίσει 91,5 εκ. δολάρια υποθήκης από το Sea Urchin αλλά και το χωρητικότητας 73.300-dwt Sea Resolute (το τωρινό Qin Fa 18, κατασκευής 1998) μέσω της συγχώνευσης με την Εμπορική Τράπεζα. Ένα μέρος του ποσού, ύψους 54,5 εκ. δολαρίων, ήταν σε εκκρεμότητα ενώ οι δόσεις δεν είχαν πληρωθεί για παραπάνω από ένα χρόνο.

    Εν τω μεταξύ, η Alert είχε κατηγορηθεί και για μια σειρά από υποτιθέμενες αθετήσεις ή παραβιάσεις συμβολαίων, συμπεριλαμβανομένου και του γεγονότος ότι δεν είχε ενημερώσει την τράπεζα για το ότι ναύλωσε το Sea Urchin στη SwissMarine.

    Ο Όμιλος CP Lemos είχε αγοράσει το Sea Urchin το 2008 για το ποσό των 71 εκ. δολαρίων και το Sea Resolute το 2005 για 36 εκ. δολάρια. Η κατάσχεση είχε ως αποτέλεσμα να καταλήξουν και τα δύο στα χέρια της ναυτιλιακής Pacific & Atlantic, συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Γεωργίου Πατέρα, ο οποίος είχε πληρώσει 17,5 και 13,5 εκ. δολάρια αντίστοιχα για τα δύο πλοία. Και τα δύο από τότε έχουν μεταπωληθεί.

    Μετά την πώληση του Sea Urchin, η Alpha Bank, η SwissMarine και η PBS έδωσαν μάχη στα δικαστήρια για τα κέρδη, με την ελληνική τράπεζα να τα εξασφαλίζει όλα εκτός από τις αποθήκες που παρείχε η PBS κατά τη διάρκεια της σύλληψης του πλοίου, μαζί με ένα ποσό λιμενικών τελών. Η σύλληψη φαίνεται πως έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία τόσο για τη SwissMarine όσο και για την PBS και μια πηγή που γνωρίζει την κατάσταση εκ των έσω κατηγορεί το λιμάνι της Σιγκαπούρης.

    “Η Σιγκαπούρη βασικά δεν αποτελεί λιμάνι για τον κλάδο του ξηρού φορτίου – δεν έχει καν τις στοιχειώδεις εγκαταστάσεις”, υποστηρίζει η πηγή.

    Μια έρευνα στη Σιγκαπούρη αποκάλυψε ότι ένα μεγάλο μέρος του φορτίου είχε χαλάσει και έπρεπε να καταστραφεί. Πέρασαν περισσότεροι από πέντε μήνες διαπραγματεύσεων μέχρι η Qingdao Bohi να αποφασίσει να πάρει την κατάσταση στα χέρια της και να μεταφορτώσει το εμπόρευμα για εκκένωση στο Qingdao μέσω του πλοίου Sri Prem Varsha, χωρητικότητας 82.400-dwt και κατασκευής 2006.

    sri prem varsha
    Το πλοίο Sri Prem Varsha

    Με το που έφτασε το εμπόρευμα, μια δεύτερη έρευνα αποκάλυψε ότι δεν είχε καμία απολύτως αξία και έπρεπε να καταστραφεί στην αποβάθρα, υπό την επίβλεψη των τελωνειακών αρχών.

    Αρχικά, η PBS διεκδικούσε το ποσό των 502.000 δολαρίων από τη SwissMarine εξαιτίας της έκβασης που είχε το ταξίδι. Όμως, το ποσό αυτό αυξήθηκε όταν η Qingdao Bohi στράφηκε εναντίον της PBS για την πραγματική αξία του κατεστραμμένου φορτίου, το κόστος της απόρριψης αυτού, τη μεταφόρτωση του υπόλοιπου, τις έρευνες στο Qingdao και τη Σιγκαπούρη, τη ναύλωση του Sri Prem Varsha αλλά και τις συνήθεις νομικές δαπάνες και τους τόκους.

    Επιπλέον της φυσικής ζημιάς, η αγοραστική αξία των φασολιών σόγιας κατέρρευσε κατά τη διάρκεια των πέντε μηνών που διήρκεσε η μεταφόρτωση. Η PBS είχε ήδη προσπαθήσει μια φορά να τα συγκεντρώσει συλλαμβάνοντας το χωρητικότητας 151.000-dwt Choulex (κατασκευής 1996) στο Durban τον Αύγουστο του 2014.

    Οι οικονομικές επιπτώσεις αυτής της σύλληψης παραμένουν ακόμα άγνωστες, αλλά σύμφωνα με τη νομοθεσία της Νοτίου Αφρικής, η PBS θα υποχρεωνόταν να απελευθερώσει το πλοίο από τη στιγμή που η πλοιοκτήτρια εταιρεία θα είχε καταβάλλει το ποσό της αγοραστικής του αξίας. Αυτό σημαίνει ότι η PBS θα μπορούσε να εξασφαλίσει 14 εκ. δολάρια από το ποσό της διεκδίκησης μέσω της σύλληψης του Choulex.

    Το πλοίο έχει έκτοτε πωληθεί για παλιοσίδερα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/giorgos-ikonomou-chreokopia-gia-tin-ocean-rig-meta-apo-apolies-tis-taxeos-tou-57/67359

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/angeliki-fragkou-giati-navios-partners-poulise-msc-cristina/67334



    ΣΧΟΛΙΑ