Business

Π. Τσινάβος (Κρι Κρι): Η στρατηγική στην Κίνα και οι στόχοι σε Ευρώπη και Ελλάδα

  • Του Γιώργου Μανέττα

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΡΙ ΚΡΙ, Παναγιώτης Τσινάβος


Δοκιμαστική θα είναι η φετινή χρονιά για την Κρι Κρι στην Κίνα. Προτεραιότητα της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας είναι να αφουγκραστεί τις ανάγκες της τοπικής αγοράς και να πάρει μια πρώτη γεύση για την απήχηση των προϊόντων της στους κινέζους καταναλωτές.

«Θέλουμε να καταλάβουμε τις δυσκολίες της αγοράς και να δούμε τι ακριβώς ζητάνε οι Κινέζοι καταναλωτές, ώστε στη συνέχεια να καταρτίσουμε ένα business plan για τα επόμενα χρόνια», σημειώνει στο mononews.gr ο επικεφαλής της Κρι Κρι, Παναγιώτης Τσινάβος, προσθέτοντας πως τα μηνύματα από την παρουσία στην έκθεση τροφίμων και ποτών της Sial που διοργανώθηκε πρόσφατα στην Σαγκάη ήταν ενθαρρυντικά.

Η Κίνα, όπως λέει ο κ. Τσινάβος, είναι μια πολύ ανερχόμενη αγορά, είναι όμως και μια πολύ δύσκολη αγορά λόγω του υψηλού μεταφορικού κόστους που επιβαρύνει τα ευρωπαϊκά προϊόντα, ειδικά εκείνα που δεν είναι μακράς διάρκειας αλλά και λόγω του σκληρού ανταγωνισμού που υπάρχει, αφού εισάγονται προϊόντα απ’ όλο τον κόσμο.

Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Τσινάβος πιστεύει πως υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στη χώρα του Δράκου ειδικά στην κατηγορία του «Greek frozen yogurt» με δεδομένη και την υψηλή αναγνωρισιμότητα του ελληνικού γιαουρτιού.

«Η κινέζικη αγορά έχει ευκαιρίες, αλλά θέλει υπομονή, επιμονή και πολύ πειθαρχία», υπογραμμίζει ο κ. Τσινάβος.

Τα πρώτα προϊόντα της εταιρείας αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους στα ράφια των κινέζικων σούπερ μάρκετ του Πεκίνου τις επόμενες μέρες, αφού το πρώτο κοντέινερ έφυγε την περασμένη εβδομάδα από την Ελλάδα.

Στο μεταξύ, ακόμη πιο ψηλά τίθεται ο πήχης για τις ευρωπαϊκές χώρες, όπου η παρουσία της Κρι Κρι είναι ιδιαίτερα ισχυρή. Στο επίκεντρο εξακολουθούν να βρίσκονται η Αγγλία, η Ιταλία, η Ολλανδία και το Βέλγιο, όπου η κατηγορία του ελληνικού γιαουρτιού αναπτύσσεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς.

Το Brexit δεν φαίνεται να ανησυχεί ιδιαίτερα τη διοίκηση, η οποία εκτιμά πως δεν πρόκειται να επηρεάσει τις εισαγωγές γιαουρτιού καθώς οι Βρετανοί έχουν τεράστια έλλειψη στα γαλακτοκομικά και δεν θα ρισκάρουν να επιβάλλουν υπέρογκους δασμούς. Αυτή τη στιγμή, οι εξαγωγές της Κρι Κρι «τρέχουν» με ρυθμούς της τάξης του 30% με 40% ενώ ανάλογες εκτιμήσεις υπάρχουν και για τη συνέχεια.

Εξίσου δυναμικά σχέδια υπάρχουν και για την εσωτερική αγορά. Η Κρι Κρι, όπως λέει ο κ. Τσινάβος, δεν σταματάει να παράγει νέα προϊόντα καθώς θεωρεί πως εκεί θα κριθεί η μάχη του ανταγωνισμού. Πριν από μερικές μέρες, μάλιστα, η εταιρεία έκανε την είσοδό της στην αγορά του βρεφικού γιαουρτιού. Όλα αυτά έρχονται τη στιγμή που οι πωλήσεις αυξάνονται με διψήφιους ρυθμούς χάρη στην καλή πορεία των εξαγωγών, ενώ σε αυτό το «τέμπο» προβλέπεται να κυλήσει και η υπόλοιπη χρονιά, παρ’ ότι οι καιρικές συνθήκες δεν ευνόησαν ένα καλό ξεκίνημα στο παγωτό.