• Business

    Π. Πετρόπουλος: Τα αναπάντητα ερωτήματα για τα λεωφορεία και η κάλυψη στον Στέφανο Μάνο

    Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών - Στέφανος Μάνος, πρώην Υπουργός και μέλος ΔΣ «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ» - Κώστας Πετρόπουλος, Μέτοχος «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ – Ιωάννης Πετρόπουλος, Μέτοχος «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ

    Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών – Στέφανος Μάνος, πρώην Υπουργός και μέλος ΔΣ «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ» – Κώστας Πετρόπουλος, Μέτοχος «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ – Ιωάννης Πετρόπουλος, Μέτοχος «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ


    Κάλυψη στον Στέφανο Μάνο παρέχει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, επίσημος αντιπρόσωπος της BYD, ενώ την ίδια στιγμή αποφεύγει να δώσει απαντήσεις για το πώς θα κινηθεί ύστερα από τον διπλό αποκλεισμό της BYD Ουγγαρίας από τον διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών για τα πράσινα λεωφορεία.

    Πιο συγκεκριμένα, το mononews ύστερα από τον αποκλεισμό της BYD Ουγγαρίας από το τέταρτο τμήμα του διαγωνισμού για την απόκτηση 100 ηλεκτρικών λεωφορείων, αλλά και της πρόσφατης ανάρτησης του πρώην υπουργού οικονομικών και εν ενεργεία μέλους ΔΣ της εισηγμένης, είχε θέσει τα εξής ερωτήματα:

    1. Ο κ. Στέφανος Μάνος, που είναι μέλος του ΔΣ της εταιρείας, αναφέρει σε ανάρτησή του σε κοινωνικό δίκτυο ότι «μετά από πολύμηνη κυοφορία ο κ. υπουργός ακύρωσε για σκοτεινούς τεχνικούς λόγους την προμήθεια 100 ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων από την κινεζική εταιρεία BYD». Συμφωνείτε με αυτή την άποψη; Ποιοι είναι κατά τη γνώμη σας οι “σκοτεινοί λόγοι” για τους οποίους ο υπουργός απέρριψε την προσφορά της BYD; Πιστεύετε ότι το υπουργείο εξυπηρετεί άλλα επιχειρηματικά συμφέροντα και ακύρωσε τη προσφορά της BYD;

    2. Εάν δε συμφωνείτε με την άποψη αυτή, θα αποπεμφθεί ο κ. Μάνος από το ΔΣ;

    3. Σκοπεύετε να προσφύγετε στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) κατά της πρόσφατης απορριπτικής απόφασης του Υπουργείου Υποδομών, όπως είχατε πράξει και στο παρελθόν για τον αποκλεισμό από το πέμπτο τμήμα του διαγωνισμού;

    4. Ισχύει ότι ο φάκελος της BYD Ουγγαρίας για την προμήθεια των 100 λεωφορείων, ήταν ελλιπής, όπως αναφέρει το υπουργείο υποδομών και μεταφορών;

    5. Ποια ήταν τα στοιχεία που ζητήθηκαν από τη BYD Ουγγαρίας από την επιτροπή αξιολόγησης και κρίθηκαν ως μη επαρκή από το υπουργείο υποδομών;

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η μόνη απάντηση που έλαβε το mononews τηλεφωνικώς ήταν η εξής: «Σχετικά με τα ερωτήματά σας το μόνο που έχουμε να πούμε είναι ότι έχει βγει πρόσφατη ανακοίνωση από την εταιρεία».

    Τι «δεν» απαντά η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ

    Η ανακοίνωση της εισηγμένης απαντά μερικώς σε ένα από τα πέντε ερωτήματα του mononews, ενώ φαίνεται ότι η εταιρεία αποφεύγει να δώσει απαντήσεις για τα υπόλοιπα ερωτήματα.

    Αυτό συμβαίνει, καθώς το μόνο που αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση είναι ότι «η ουγγρική θυγατρική της BYD ήταν η μοναδική συμμετέχουσα στο εν λόγω τμήμα και αποκλείστηκε. Τονίζεται, δε, ότι η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ είναι διανομέας της εταιρίας BYD EUROPE B.V. για την ελληνική επικράτεια». Όσον αφορά την απορριπτική απόφαση του υπουργού υποδομών και μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, η εταιρεία αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι «ο όμιλος BYD μελετά τις αιτιάσεις της παραπάνω απόφασης και θα αποφασίσει σχετικά για τις περαιτέρω ενέργειές του».

    Σχετικά με το πως επηρεάζει η εξέλιξη αυτή την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, στην εν λόγω ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «δεν υπάρχει καμία επίδραση στις πωλήσεις της από τη σχετική απόφαση, καθώς η πώληση σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού τιμολογείται απ’ ευθείας από τον ανάδοχο».

    Εν ολίγοις, η εισηγμένη αφήνει να εννοηθεί ότι ο όμιλος BYD εξετάζει τις επόμενες κινήσεις του και ότι δεν αποκλείεται να γίνει προσφυγή. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος είχε προσφύγει στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων για τον αποκλεισμό της από το πέμπτο τμήμα του διαγωνισμού το Νοέμβριο του 2022.

    Σημειώνεται ότι εάν προχωρήσει σε αυτή την κίνηση θα υπάρξουν καθυστερήσεις στην πορεία του διαγωνισμού, αν και το μόνο που θα αργήσει θα είναι να ακυρωθεί το εν λόγω τμήμα. Ενδεχομένως η κίνηση αυτή καθυστερήσει στο νέο διαγωνισμό του υπουργείου για την απόκτηση 600 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, ο οποίος εκτιμάται πως θα βγει στον αέρα εντός του Α’ Εξαμήνου του 2024. Αυτό συμβαίνει, καθώς για να προκηρυχθεί η Β Φάση της προμήθειας λεωφορείων θα πρέπει να έχει κλείσει ο διαγωνισμός που τρέχει από το Νοέμβριο του 2021.

    Η ανάρτηση του Στέφανου Μάνου και η κάλυψη από την Πετρόπουλος

    Υπενθυμίζεται ότι με αφορμή τον πρόσφατο ανασχηματισμό ο πρώην υπουργός οικονομικών και εν ενεργεία μέλος του ΔΣ της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, Στέφανος Μάνος είχε αφήσει αιχμές κατά της απόφασης του Χρήστου Σταϊκούρα, κάνοντας μάλιστα λόγο για «ακύρωση της προμήθειας 100 ηλεκτρικών λεωφορείων για σκοτεινούς τεχνικούς λόγους».

     

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσφορά της BYD Ουγγαρίας είχε απορριφθεί από την επιτροπή αξιολόγησης του υπουργείου υποδομών, καθώς ο τεχνικός της φάκελος δεν έγινε αποδεκτός. Η εταιρεία ήταν ο μοναδικός υποψήφιος ύστερα από τη μη ανανέωση των εγγυητικών επιστολών των VAN HOOL ERGOTRAK ASSOCIATION, IRIZAR E-MOBILITY, S.L και IVECO FRANCE SAS.

    Εν τέλει η πρότασή της είχε την ίδια μοίρα με αυτή για το πέμπτο τμήμα του εν λόγω διαγωνισμού για την προμήθεια 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, από το οποίο αποκλείστηκε και επικράτησε η Yutong Bus που εκπροσωπείται στη χώρα μας από τον Όμιλο Κοπελούζου.

    Όσον αφορά την απάντηση της εισηγμένης σχετικά με αυτή την ανάρτηση του κ. Μάνου, η εταιρεία αποφεύγει να απαντήσει δίνοντας με αυτό τον τρόπο κάλυψη στο μέλος του ΔΣ.

    Διαβάστε επίσης

    Στέφανος Μάνος: Υπηρέτης επιχειρηματικών συμφερόντων της Π. Πετρόπουλος και των Κινέζων;

    Πράσινα λεωφορεία: Τι θα γίνει με τους άγονους διαγωνισμούς – Γιατί κόπηκε η Πετρόπουλος

     



    ΣΧΟΛΙΑ