• Business

    Π. Μαρλαφέκας (Λουξ): Το «κυοφορούμενο» deal με την Aldi, ο φόρος κληρονομιάς και η διαδοχή στη νέα γενιά

    Μαρλαφέκας

    Πλάτωνας Μαρλαφέκας/Αντιπρόεδρος “Λουξ” και επικεφαλής Μάρκετινγκ και Εξαγωγών


    «Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν», λέει η παροιμία και φαίνεται πως στην Λουξ την ενστερνίζονται πλήρως. Παρ’ ότι η διαδοχή στην οικογενειακή επιχείρηση από την Πάτρα αργεί, -αφού τα τρία αδέλφια που κρατούν τα μετοχικά και διοικητικά ηνία απέχουν ακόμη αρκετά χρόνια από τη συνταξιοδότηση- εντούτοις έχει αρχίσει να προλειαίνεται το έδαφος για την ομαλή παράδοση της «σκυτάλης» στη νέα γενιά.

    Όπως ανέφερε χθες ο Πλάτωνας Μαρλαφέκας, ένας εκ των ιδιοκτητών και αντιπρόεδρος της εταιρείας από το βήμα του Family Business Conference, ξεκίνησε ο σχεδιασμός για την μεταβίβαση στα 7 παιδιά των βασικών μετόχων, ώστε μέσα στην επόμενη πενταετία να έχει ολοκληρωθεί η αναδιάρθρωση των δομών και η προσαρμογή της επιχείρησης στις επιταγές της εταιρικής διακυβέρνησης, μέσα από την σύσταση επιτροπών και την πρόσληψη των κατάλληλων στελεχών από την αγορά. Υπογράμμισε μάλιστα πως προς αυτή την κατεύθυνση θα ληφθούν δύσκολες αποφάσεις, σημειώνοντας πως είναι απαραίτητες προκειμένου να επιβιώσει η εταιρεία και να συνεχίσει να μεγαλώνει.

    Δεν παρέλειψε πάντως να στηλιτεύσει το φορολογικό περιβάλλον, το οποίο όπως είπε δεν βοηθάει στην μεταβίβαση των οικογενειακών επιχειρήσεων στη νέα γενιά. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στον φόρο μεταβίβασης ή κληρονομιάς που ανέρχεται στο 10%, λέγοντας πως είναι αρκετά υψηλός φόρος και στέκεται εμπόδιο στην αλλαγή σκυτάλης. Μάλιστα, επεσήμανε πως είναι ένας φόρος που θα επιδιώξει και ως μέρος της πρωτοβουλίας «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» να αλλάξει.

    Αναφερόμενος στα στοιχεία που κράτησαν την Λουξ, μια οικογενειακή επιχείρηση ζωντανή για σχεδόν 7 δεκαετίες –το 2020 συμπληρώνει 70 χρόνια λειτουργίας- και σήμερα να βρίσκεται στη δεύτερη θέση της εγχώριας αγοράς των αναψυκτικών, σημείωσε πως κεντρικό ρόλο έπαιξε η προσαρμογή στις εκάστοτε νέες συνθήκες της αγορές, αλλά και η προσήλωση στους στόχους και η ευελιξία στη λήψη των αποφάσεων. Εξίσου καθοριστική ήταν και η προσωπική επαφή με τους πελάτες, το οποίο βοήθησε στη φήμη και την αξιοπιστία της επιχείρησης αλλά και η διαχείριση ιδίων πόρων.

    Τα στοιχεία αυτά συνέβαλαν να αναπτυχθεί σημαντικά ακόμη και μέσα στην κρίση – διπλασίασε το μέγεθός της-, με αποτέλεσμα σήμερα να έχει παρουσία σε 15.000 σημεία στην Ελλάδα, κύκλο εργασιών 34,5 εκατ. ευρώ και εξαγωγές σε 27 χώρες σε όλο τον κόσμο. Με ανοδικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται και μέσα στο 2019, παρά τις προκλήσεις και τον έντονο ανταγωνισμό από τις πολυεθνικές του χώρου.

    Οι συζητήσεις με την Aldi

    O διοικητικός ηγέτης της Λουξ, μιλώντας στο mononews.gr στο περιθώριο του συνεδρίου, αποκάλυψε πως η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την γερμανική αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ Aldi, για συμμετοχή στις θεματικές εβδομάδες με επίκεντρο την Ελλάδα που θα διοργανώσει στα περίπου 2.100 καταστήματα της στην Γερμανία από τη νέα χρονιά.

    Όπως είπε ο κ. Μαρλαφέκας, οι συζητήσεις ήταν σε καλό κλίμα και δεν αποκλείεται να κλείσει σύντομα η συμφωνία, η οποία θα δώσει ώθηση στις πωλήσεις. Υπενθυμίζεται πως η Λουξ έχει συνεργασία και με την Lidl, η οποία από πέρυσι έχει τοποθετήσει στα ράφια τα αναψυκτικά της πατρινής εταιρείας. Αναφορικά με την δικαστική διαμάχη με την Coca Cola για τη διαφημιστική καμπάνια με τον Παρθενώνα, ο κ. Μαρλαφέκας είπε ότι μετά την μήνυση που κατέθεσε η Λουξ και η ΕΨΑ κατά παντός υπευθύνου την υπόθεση έχει αναλάβει ο εισαγγελέας.



    ΣΧΟΛΙΑ