«Πιο κοντά» ενδέχεται να φέρει τον ΟΤΕ και την Protergia η στρατηγική της ΔΕΗ να εισέλθει στις τηλεπικοινωνίες, προσφέρονται υπηρεσίες ίντερνετ, μια κίνηση που αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού και ανεβάζει το θερμόμετρο του ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΤΕ πρότεινε στην Protergia να προχωρήσουν στη δημιουργία και προώθηση στην αγορά, κοινού πακέτου ενέργειας και τηλεπικοινωνιών σε ανταγωνιστικές τιμές, σε μια προσπάθεια να υπερασπιστεί το μερίδιό του στις νέες συνδέσεις οπτικής ίνας, και να προλάβει τη ΔΕΗ, που θα μπορούσε στο μέλλον να προσφέρει τέτοιου είδους συνδυαστικό πακέτο.

1

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η Protergia διατηρεί επιφυλάξεις για το νόημα μιας τέτοιας κίνησης, ενός συνδυαστικού πακέτου, καθώς δε θέλει να αυξάνει το κόστος και να μειώνει την ευελιξία των πελατών της. Από την άλλη πλευρά όμως, μια συνέργεια με τον ΟΤΕ, θα της έδινε ένα σημαντικό πλεονέκτημα: την πρόσβαση στα 2,5 εκ. πελατών του στη σταθερή και επομένως τη δυνατότητα να αυξήσει το μερίδιό της σε ένα πελατολόγιο που δεν έχει σήμερα πρόσβαση.

Αν και είναι αβέβαιο αν θα προχωρήσει η εν λόγω στρατηγική συνεργασία, το βέβαιο είναι ότι ο ΟΤΕ αναζητά μια συμμαχία για να… σηκώσει το γάντι που του πέταξε η ΔΕΗ.

Το ζητούμενο για τον ΟΤΕ είναι να προσπαθήσει να προσφέρει μια ανταγωνιστική πρόταση στους πελάτες του, ώστε να μην απορροφήσει η ΔΕΗ με τις ανταγωνιστικές τιμές της το μεγαλύτερο μέρος των νέων συνδέσεων οπτικής ίνας, αλλά να ανακόψει αυτή την τάση με ένα νέο προϊόν. Στο πλαίσιο αυτό η Protergia θα ήταν ο ιδανικός “συμπαίκτης”, αφού είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία στην παραγωγή και προμήθεια ενέργειας, με μερίδιο στην προμήθεια πάνω από 20% και στόχο να φτάσει το συντομότερο δυνατό στο 30%.

JPMorgan: Ακριβός ο ΟΤΕ, ποιοι κίνδυνοι δημιουργούνται

Σημειώνεται ότι χθες η JPMorgan  σε ανάλυσή της σημείωνε ότι η είσοδος της ΔΕΗ στην αγορά λιανικής υπηρεσιών ευρυζωνικότητας μέσω FTTH, με εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές, δημιουργεί νέες πιέσεις στον ΟΤΕ και μια νέα πραγματικότητα.

Μάλιστα, ο αμερικανικός επενδυτικός οίκος υποβάθμισε τη σύστασή του για τη μετοχή του ΟΤΕ σε “ουδέτερη” από “υπεραπόδοση”, διατηρώντας αμετάβλητη την τιμή στόχο των €18,5 για τον Δεκέμβριο του 2026 (έναντι τρέχουσας τιμής €16,67 στις 17/6/2025).

Όπως ανέφερε η ΔΕΗ προσφέρει τρία πακέτα ταχυτήτων 500Mbps, 1Gbps και 2,5Gbps, καλύπτοντας περίπου 600.000 νοικοκυριά με σημαντικά χαμηλότερες τιμές, έως και 56% κάτω από αυτές του ΟΤΕ, χωρίς ωστόσο, να συνοδεύονται από υπηρεσίες τηλεφωνίας, κινητής ή τηλεόρασης.

Και συγκρίνοντας τις τιμές των δύο εταιρειών,  η JPMorgan αναφέρει ότι στο πακέτο 1Gbps, η Cosmote προσφέρει σύνδεση στα €45,1 ανά μήνα, ενώ η ΔΕΗ στα μόλις €19,9 ανά μήνα, διαφορά 56%. Στο 500Mbps, η διαφορά αγγίζει το 52% με €37,5 για την Cosmote έναντι €17,9 για τη ΔΕΗ. Ακόμη και στα υψηλότερα πακέτα (2,5-3Gbps), η ΔΕΗ προσφέρει υπηρεσίες στα €52,9, τη στιγμή που η Cosmote κοστολογεί τα 3Gbps στα €64, διαφορά 18%.

Η JPMorgan εκτιμά ότι μέχρι πρότινος ο ΟΤΕ κατάφερνε να αντισταθμίζει τις απώλειες πελατών στις παλαιότερες τεχνολογίες (copper/FTTC) μέσω προσθηκών σε FTTH. Ωστόσο, η ελκυστικότητα των τιμών της ΔΕΗ ενδέχεται πλέον να στρέψει τους νέους συνδρομητές προς τον νεοεισερχόμενο πάροχο. Αυτό είναι ιδιαίτερα κρίσιμο καθώς το 82% των πελατών του ΟΤΕ παραμένει ακόμη σε τεχνολογίες χαλκού και FTTC, με την JPMorgan να προειδοποιεί ότι «αν η ΔΕΗ κατορθώσει να απορροφήσει σημαντικό μέρος των νέων FTTH συνδέσεων, ο ΟΤΕ ίσως να μην μπορέσει να αντισταθμίσει τις απώλειες στις παλαιότερες τεχνολογίες».

Η τράπεζα εκτιμά ότι σε περίπτωση που η επιρροή της ΔΕΗ στην αγορά αποδειχθεί ουσιώδης, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να αναγκαστούν και οι υπόλοιποι πάροχοι να ακολουθήσουν τις τιμές της προς τα κάτω. Αυτό μπορεί να σημαίνει πτώση των εσόδων ανά συνδρομητή (ARPU), αδυναμία επίτευξης ανάπτυξης στα λιανικά έσοδα σταθερής τηλεφωνίας, τα οποία ήδη είναι οριακά, καθώς για το πρώτο εξάμηνο του 2025 αναμένεται μείωση -1,3% σε ετήσια βάση, με μόλις +0,3% προβλεπόμενη ανάκαμψη στο δεύτερο εξάμηνο.

Η JPMorgan αναγνωρίζει πάντως ότι ο ΟΤΕ έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα που ενδέχεται να περιορίσει τις απώλειες πελατών με την προσφορά υπηρεσιών (σταθερή, κινητή, τηλεόραση). Σήμερα, το 70% των ευρυζωνικών πελατών του ΟΤΕ απολαμβάνει ολοκληρωμένα πακέτα (FMC), έναντι μόλις 42% των συνολικών σταθερών συνδρομών στην Ελλάδα που είναι “fixed-only”. Η ΔΕΗ, προς το παρόν, περιορίζεται στην προσφορά μόνο internet, χωρίς τη δυνατότητα “πακέτων” που να συνδυάζουν τηλεπικοινωνίες και ψυχαγωγία.

Η επιθετική τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΗ συνοδεύεται από δυναμικά πλάνα επέκτασης του δικτύου FTTH από 600.000 νοικοκυριά σήμερα, ενώ στόχος είναι η κάλυψη 1,5 εκατ. έως το τέλος του 2025 και 3 εκατ. μέχρι το 2030, αριθμός που ισοδυναμεί με τη στόχευση του ΟΤΕ για την ίδια περίοδο. Αυτό καθιστά τη ΔΕΗ πιθανό «game changer» για τη δομή της ελληνικής τηλεπικοινωνιακής αγοράς.

Διαβάστε επίσης:

JPMorgan για ΟΤΕ: «Καμπανάκι» λόγω ΔΕΗ – Χαμηλώνει η σύσταση, απειλούνται μερίδια και έσοδα

ΔΕΗ: Ολοκληρώθηκε η συμφωνία για εξαγορά ΑΠΕ από τους ομίλους Κοπελούζου και Σαμαρά

PwC Ελλάδας και Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) επισφραγίζουν τη στρατηγική τους συνεργασία