• Business

    On: Στο Χονγκ Κονγκ επεκτείνεται η εταιρεία που επένδυσε $54 εκατ. ο Ρότζερ Φέντερερ

    • Μαρία Βε
    Ρότζερ Φέντερερ

    Ρότζερ Φέντερερ


    Το πρώτο της κατάστημα στην αγορά του Χονγκ Κονγκ, σχεδιάζει να ανοίξει η εισηγμένη στις αμερικάνικες χρηματαγορές και ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία αθλητικών υποδημάτων “On”, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, προσεγγίζοντας έναν γνωστό εμπορικό κόμβο, ο οποίος κινεί ξανά το ενδιαφέρον, την ώρα που οι ασιατικές αγορές περνούν μια οικονομική κρίση διαρκείας.

    Ειδικότερα, πληροφορίες αναφέρουν ότι η ελβετική εταιρεία κατασκευής αθλητικών παπουτσιών, η οποία υποστηρίζεται από τον θρύλο του τένις Ρότζερ Φέντερερ, εντόπισε ένα κατάστημα 300 περίπου τετραγωνικών μέτρων στο H Queen’s, ένα μοντέρνο κτίριο που ανήκει στην Henderson Land Development στην κεντρική επιχειρηματική περιοχή του Χονγκ Κονγκ.

    Το ενοίκιο είναι περίπου 600.000 δολάρια HK  (76.700 δολάρια ΗΠΑ) τον μήνα, περίπου διπλάσιο από την τιμή που πλήρωνε ο προηγούμενος ενοικιαστής του χώρου, ο γνωστός Γάλλος pastry chef Ντομινίκ Ανσέλ, ωστόσο εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο κατά περίπου 30% από τα προ-covid επίπεδα.

    Μειωμένα κόστη

    Η υποδηματοποιός εταιρεία, η οποία έχει ήδη 22 καταστήματα στην ηπειρωτική χώρα, επεκτείνεται στο Χονγκ Κονγκ καθώς, η οικονομική δυσπραγία, έχει κάνει πιο επιφυλακτικούς τους άλλοτε “άνετους” Κινέζους αγοραστές.

    Οι ευκατάστατοι κάτοικοι του χρηματοοικονομικού κόμβου, οδηγoύν ορισμένες διεθνείς μάρκες, ιδίως εκείνες που διακινούν είδη πολυτελείας, να δουν την περιοχή ως την καλύτερα “εξοπλισμένη” για να αντιμετωπίσει την αβεβαιότητα.

    Τα ενοίκια που αφορούν τα εμπορικά ακίνητα του Χονγκ Κονγκ – κάποτε από τα πιο ακριβά στον κόσμο – έχουν επίσης μειωθεί σημαντικά από τα υψηλά προ-πανδημίας επίπεδα, προσελκύοντας premium μάρκες σε αναζήτηση ευκαιριών.

    Την ίδια στιγμή, το μειωμένο συνολικό κόστος, οδηγεί τις εταιρείες στο να ανανεώσουν το ενδιαφέρον τους για την πόλη, μετά από χρόνια πολιτικών διαμαρτυριών, αλλά και αυστηρής επιβολής μέτρων κατά του Covid, τα οποία κατέστρεψαν τον τουρισμό, οδήγησαν τους ομογενείς σε φυγή και κλόνισαν τη φήμη του Χονγκ Κονγκ ως σταθερού κόμβου για τις επιχειρήσεις.

    Από τις 15 νέες τοποθεσίες που άνοιξε πέρσι η On, οι 10 ήταν στην Κίνα, δήλωσε ο υποδιευθυντής Μάρτιν Χόφμαν, ενώ επιθυμεί να προσθέσει άλλα 17 έως 19 καταστήματα στο παγκόσμιο δίκτυό της φέτος.

    Αυξημένο ενδιαφέρον

    Στο Χόνγκ Κόνγκ, εκτός άλλων, επανέρχονται οι προσπάθειες για την ολοκλήρωση ενός νομοσχεδίου που αφορά την ασφάλεια, το οποίο βρισκόταν στον “πάγο” εδώ και αρκετό καιρό.

    Έτσι, πολλές πασίγνωστες εταιρείες πολυτελών ειδών, έχουν δείξει ξανά ενδιαφέρον για την περιοχή.

    Σημειώνεται ότι η Chanel έχει νοικιάσει ένα διώροφο κατάστημα στην εμπορική περιοχή Causeway Bay για περίπου 3 εκατομμύρια HK δολάρια τον μήνα, μια τιμή που είναι πιθανότατα ένα μικρό ποσοστό σε σχέση με εκείνα τα χρήματα που πλήρωναν οι προηγούμενοι ενοικιαστές, πριν από μερικά χρόνια.

    Ακόμη, ο οίκος Christian Dior του ομίλου μόδας LVMH, θα πλήρωνε 36% χαμηλότερα από τον πρώην ενοικιαστή για εάν κατάστημα στο Central, ανέφεραν πέρσι τοπικά μέσα ενημέρωσης.

    Επιπλέον, όπως έγινε γνωστό, ο γαλλικός γίγαντας πολυτελείας Hermes International, επεκτείνει τις επιχειρήσεις του, σε ένα από τα υψηλότερα εμπορικά κέντρα του Χονγκ Κονγκ, επίσης στο Causeway Bay.

    Η On και πώς μεταφράζεται το 3% του Φέντερερ

    Η On ιδρύθηκε το 2010 από τους λάτρεις του παιχνιδιού Ολίβιερ Μπέρνχαρντ, Ντέιβιντ ‘Αλεμαν και Κάσπαρ Κορέτι, με τον 20 φορές νικητή Grand Slam, Ρότζερ Φέντερερ, να δίνει τα χέρια για τη συνεργασία με την επιχείρηση που κατασκευάζει επίσης μια 100% ανακυκλώσιμη μάρκα παπουτσιών, που ονομάζεται Cyclon, φτιαγμένη από το φυτό Ρίκινος.

    Ο Ελβετός άσσος Ρότζερ Φέντερερ, με περιουσία σχεδόν μισό δισ. δολάρια, επένδυσε στην On 54 εκατ. δολάρια το 2019 και λάνσαρε το δικό του παπούτσι με όνομα “Τhe Roger” το 2020 το οποίο κοστίζει περίπου 200 ευρώ, ενώ του ανήκει το 3% των μετοχών της εταιρείας, μια επένδυση που πλέον αξίζει περισσότερα από 330 εκατ. δολάρια.

    “Ίσως πίστευαν ότι ήμουν πολύ μεγάλο όνομα για να έχω έναν ρόλο απλού πρεσβευτή”, έχει πει ο Φέντερερ.

    Η “αγαπημένη” του κλάδου

    Παρόλα αυτά, η On, “είδε” τη μεγαλύτερη πτώση της τιμής της μετοχής της νωρίτερα αυτό το μήνα, αφού οι προβλέψεις για τις πωλήσεις της, απογοήτευσαν τους επενδυτές.

    Ωστόσο, σύμφωνα με το Bloomberg, η On έχει γίνει αγαπημένη του κλάδου με τη δημοφιλή της σειρά παπουτσιών για τρέξιμο και τένις και έτσι έχει ανεβάσει τον πήχη, σημειώνοντας ότι θα καταφέρει να διατηρήσει τον ρυθμό ανάπτυξης, χωρίς να απογοητεύσει στο μέλλον τους επενδυτές.

    Αναμένει ότι οι πωλήσεις της θα αυξηθούν τουλάχιστον κατά 30% το 2024 στα 2,25 δισ. ελβετικά φράγκα, κάτω βέβαια του αναμενομένου, καθώς παραμένουν ερωτήματα σχετικά με την ισχύ της καταναλωτικής ζήτησης.

    Kατέγραψε έσοδα 447 εκατ. ελβετικών φράγκων (510 εκατ. δολαρίων) τους τελευταίους τρεις μήνες του 2023, χάνοντας για λίγο τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 452 εκατ. ενώ η μετοχή της εκτοξεύτηκε 67% τους 12 μήνες, ξεπερνώντας αντιπάλους – κολοσσούς όπως οι Nike, Adidas και Puma.

    Όπως επισημαίνει η εταιρεία, επιδίωξή της είναι να εντείνει την εικόνα της στην Ευρώπη ως κορυφαίο αθλητικό brand, μετά από παρόμοιες κινήσεις στις ΗΠΑ, πριν από μερικά χρόνια.

    Διαβάστε επίσης: 

    Gucci: Ο όμιλος προβλέπει βουτιά 20% στις πωλήσεις το α’ τρίμηνο

    Χάρης Βαφειάς: Η C3is συγκέντρωσε 6 εκατ. δολάρια, ενώ ο Nasdaq την απειλεί με διαγραφή

    Ξενοδοχεία: Πάνω από 5 δισ. ευρώ οι συναλλαγές την τελευταία τετραετία



    ΣΧΟΛΙΑ