Business

ΟΛΠ: «Κόκκινο» από την ΕΣΑΛ στον τέταρτο προβλήτα, ερώτημα η αντίδραση της Cosco

ΟΛΠ


Μετά την απόσυρση της επένδυσης για τη δημιουργία του car terminal στον Νέο Μώλο της Δραπετσώνας από την πλευρά του ΟΛΠ, η ΕΣΑΛ πάγωσε τη δημιουργία του τέταρτου προβλήτα που περιλαμβάνονταν στο Master plan του ΟΛΠ.

Πρόκειται για μια εξέλιξη που σίγουρα δεν περίμενε η διοίκηση του ΟΛΠ η οποία προσδοκούσε ότι παρά τις αντιδράσεις που εκφράστηκαν από φορείς και δημάρχους της περιοχής θα προχωρούσαν σε έναν βαθμό. Η παραπάνω εξέλιξη ψαλιδίζει κατά περίπου 315 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά καθώς η δημιουργία του car terminal ανερχόταν σε περίπου 100 εκ. ευρώ, ενώ για τη κατασκευή του τέταρτου προβλήτα για την διακίνηση εμποροκιβωτίων σε περίπου 215 εκ. ευρώ.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται τώρα η αντίδραση των Κινέζων της Cosco οι οποίοι έχουν ποντάρει αρκετά στη συνολική υλοποίηση του master plan για την αναβάθμιση των συνολικών υποδομών του λιμανιού του Πειραιά.

Κύκλοι του Υπουργείου Ναυτιλίας επισημαίνουν πως παρότι το γεγονός πως οι δύο επενδύσεις δεν προχωρούν (η μια γιατί την απέρριψε ο ίδιος ο ΟΛΠ και η άλλη γιατί πάγωσε με απόφαση της ΕΣΑΛ), προχωρά το επενδυτικό πλάνο που ξεπερνά σε ύψος τα 500 εκατ. ευρώ. Η επένδυση αναμένεται να δώσει σημαντική ώθηση  στο λιμάνι του Πειραιά και τις εργασίες της εταιρείας στην Ελλάδα. Παράλληλα υπογραμμίζουν πως κανείς δεν αποκλείει τη δυνατότητα από τον ΟΛΠ να επαναφέρει το θέμα μελλοντικά, όταν οι συνθήκες ωριμάσουν.

Υπενθυμίζεται πως οι φορείς του Πειραιά και οι δήμαρχοι της περιοχής αντέδρασαν έντονα στις παραπάνω δύο επενδύσεις και όχι μόνο υποστηρίζοντας πως θα επιβαρύνουν δυσανάλογα την ευρύτερη περιοχή και θα πλήξουν τις υφιστάμενες δραστηριότητες της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.

Η ανακοίνωση του Υπ. Ναυτιλίας

Ανακοίνωση σχετικά με τις αποφάσεις εξέδωσε το βράδυ της Τετάρτης το Υπ. Ναυτιλίας. Αναλυτικά, αναφέρεται:

Κατά την διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) επιβεβαιώθηκε η έγκριση του master plan της ΟΛΠ Α.Ε. που εξετάσθηκε από την επιτροπή κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της 25ης Σεπτεμβρίου.

Μια μεγάλη επένδυση, εξαιρετικά σημαντική για τη χώρα, ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, που θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη, μπαίνει στη φάση της υλοποίησης. Σημαντικά εμπόδια ξεπεράστηκαν.

Σε ότι αφορά τα δύο νέα έργα που προτάθηκαν από την ΟΛΠ Α.Ε. στα τέλη Αυγούστου:

1. Η ΟΛΠ Α.Ε. – σε συνέχεια των διαβουλεύσεων που προηγήθηκαν της σημερινής συνεδρίασης – απέσυρε την πρόταση για την επέκταση του Car Terminal στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, ο οποίος και παραμένει ως έχει.

2. Για την επέκταση του Container Terminal, η ΕΣΑΛ αποφάσισε ότι οι συνθήκες στην παρούσα φάση, δεν είναι ώριμες για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.

Με την σημερινή απόφαση της ΕΣΑΛ ολοκληρώνεται η διαδικασία έγκρισης του master plan της ΟΛΠ Α.Ε. και ανοίγει ο δρόμος για την πραγματοποίηση μιας εμβληματικής επένδυσης.