ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ισχυρή ανάπτυξη, με αύξηση του κύκλου εργασιών και εντυπωσιακή βελτίωση της κερδοφορίας, πέτυχε το 2024 η ΟΚ! Anytime Markets, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιείται για περισσότερο από δύο δεκαετίες στον χώρο των καταστημάτων γειτονιάς.
Επιβεβαιώνοντας τη δυναμική των μικρών σημείων πώλησης, η εταιρεία ενίσχυσε σημαντικά τα οικονομικά της μεγέθη με τον τζίρο της να αυξάνεται κατά 7,7%. Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύθηκαν, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 80,5 εκατ. ευρώ από 74,7 εκατ. ευρώ το 2023. Το λειτουργικό κόστος αυξήθηκε λόγω της ανόδου του κόστους πωληθέντων (65 εκατ. ευρώ από 60,3 εκατ. ευρώ), των εξόδων διοίκησης (2,98 εκατ. ευρώ από 2,86 εκατ. ευρώ) και των εξόδων διάθεσης (13,17 εκατ. ευρώ από 11,88 εκατ. ευρώ).
Άλμα 50% στα καθαρά κέρδη
Παρά την αύξηση του κόστους, η εταιρεία κατέγραψε σημαντική βελτίωση στη λειτουργική της κερδοφορία. Τα αποτελέσματα προ φόρων και τόκων (EBIT) διαμορφώθηκαν σε 1,56 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 26% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 960 χιλ. ευρώ από 639 χιλ. ευρώ, σημειώνοντας άλμα 50,3%.
Την ίδια στιγμή, η αλυσίδα διατήρησε τη χρηματοοικονομική της ευστάθεια, με τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στο τέλος της χρήσης να διαμορφώνονται σε 476 χιλ. ευρώ. Επιπλέον, ενίσχυσε περαιτέρω τη θέση της μέσα από την έκδοση δύο ομολογιακών δανείων –ύψους 1,5 εκατ. ευρώ έκαστο– σε συνεργασία με την Optima Bank (Φεβρουάριος 2024) και την Τράπεζα Πειραιώς (Δεκέμβριος 2024), για τα οποία δόθηκαν οι απαραίτητες εξασφαλίσεις.
Παράλληλα, με απόφαση της γενικής συνέλευσης στις 9 Σεπτεμβρίου 2024, το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας αυξήθηκε και διαμορφώθηκε σε 404.100 ευρώ, διαιρεμένο σε 13.470 ονομαστικές μετοχές, οι οποίες ανήκουν στους μετόχους–μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και είναι ελεύθερες βαρών.
Διατήρηση των θετικών επιδόσεων και το 2025
Για φέτος, η διοίκηση υπό τη Δέσποινα Ξυνού θέτει ως βασικούς στόχους τη διατήρηση της θετικής πορείας των αποτελεσμάτων και τη βελτίωση της καθαρής θέσης της εταιρείας, μέσα από τη συνεχή ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της αποτελεσματικότητας, αλλά και μέσα από τη δραστηριότητα των θυγατρικών –παλαιών και νέων– και την περαιτέρω αύξηση του κύκλου εργασιών.
Σε λειτουργικό επίπεδο, η ΟΚ! Anytime Markets συνεχίζει να επενδύει τόσο στη δικτύωση όσο και στη διαφοροποίηση του προϊοντικού της μείγματος. Στοχεύει σε μια ισορροπημένη πρόταση που περιλαμβάνει προϊόντα καθημερινής ανάγκης, επιλογές ιδιωτικής ετικέτας, καθώς και premium κωδικούς, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού καταναλωτή. Το δίκτυό της βασίζεται σε καταστήματα μικρής λιανικής, εμβαδού 80–120 τ.μ., τα οποία λειτουργούν σε εκτεταμένο ωράριο (08:00–23:00), προσεγγίζοντας τον καταναλωτή της γειτονιάς με έμφαση στην ευκολία και την αμεσότητα.
Παράλληλα με το βασικό της δίκτυο, η εταιρεία προχωρά στην ανάπτυξη ενός νέου concept καταστημάτων υπό το brand OK! GROCERY. Τα καταστήματα αυτά συνδυάζουν τη λογική των supermarket με την αισθητική και τα προϊόντα ενός σύγχρονου deli, προσφέροντας ευρύτερη γκάμα και έμφαση στην ποιότητα σε προσιτές τιμές. Πρόκειται για μια πρόταση που απευθύνεται σε καταναλωτές με υψηλότερες απαιτήσεις, χωρίς να απομακρύνεται από τη φιλοσοφία του convenience.
Η ΟΚ! Anytime Markets είναι από τους πιο παλιούς και σταθερούς παίκτες στον χώρο των convenience stores, με παρουσία που ξεκινά το 2004. Η επιχειρηματική της πορεία γνώρισε καμπές, με πιο καθοριστική στιγμή το 2017, όταν και προχώρησε σε επανεκκίνηση μετά το «κανόνι» της Μαρινόπουλος – εταιρεία που κατείχε το 51% έως τότε. Η σημερινή μορφή της εταιρείας φέρει την υπογραφή της Δέσποινας Ξυνού και του συζύγου της Κώστα Κορκιδάκη, οι οποίοι έχουν την πλήρη ιδιοκτησία και διοικητική ευθύνη του σχήματος. Το δίκτυο της ΟΚ! αριθμεί σήμερα περισσότερα από 165 καταστήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα, διατηρώντας ισχυρή παρουσία τόσο στην Αττική όσο και στην περιφέρεια, όπου αναπτύσσεται με ευέλικτα μοντέλα λειτουργίας ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες.
Η μάχη των «μεγάλων» για τη μικρή λιανική
Η στρατηγική αυτή αναπτύσσεται σε μια περίοδο που οι μεγάλοι παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου επιδιώκουν να διεισδύσουν στα καταστήματα γειτονιάς, αξιοποιώντας είτε νέες μορφές μικρής λιανικής είτε κινήσεις εξαγορών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η είσοδος της Motor Oil στον χώρο, μέσω της εξαγοράς της 24Shopen, αλλά και οι επενδύσεις άλλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ όπως η My market του ομίλου Metro που επενδύει στα καταστήματα γειτονιάς με τα Mylocal ή ΑΒ Βασιλόπουλος με το μοντέλο franchise. Αλλά και η αλυσίδα Μασούτης που βρίσκεται τον τελευταίο χρόνο στο προσκήνιο με την επικείμενη εξαγορά της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, που διαθέτει μεγάλο αριθμό μικρών καταστημάτων γειτονιάς.
Η τάση αυτή αποτυπώνεται και σε επίπεδο αγοράς. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Circana, οι πωλήσεις στα μικρά σημεία πώλησης, έως 400 τ.μ., ενισχύθηκαν κατά 5,5% μέσα στο τελευταίο δωδεκάμηνο – επίδοση σημαντικά υψηλότερη από την αύξηση 3,1% των υπερμάρκετ, το 2,6% των καταστημάτων 1.000–2.500 τ.μ. και το 1,5% των καταστημάτων μεσαίου μεγέθους (400–1.000 τ.μ.). Τα μικρά σούπερ μάρκετ ενισχύονται καθώς προσφέρουν προσβασιμότητα, ευελιξία, επαρκές εύρος προϊόντων και τιμές που δεν αποκλίνουν ιδιαίτερα από τις μεγάλες αλυσίδες.
Διαβάστε επίσης
Περισσότερα ψάρια, λιγότερα κέρδη για την Ιχθυοτροφεία Κεφαλονιάς
Svetoslav Atanasov (Coca Cola 3E): Αισιοδοξία για διψήφια ανάπτυξη- Στο ραντάρ και εξαγορές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Βόμβα» στη δίκη της Κιβωτού του Κόσμου: Φιλοξενούμενος ανακάλεσε τις καταγγελίες γιατί χρηματίστηκε από τον γιο του ιερέα
- Η Celestyal παρουσιάζει το πρόγραμμά της για το 2027
- Υπουργείο Μεταφορών: Νέες επιδοτήσεις 539 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ και ΙΙΙ»
- Τράπεζα Κύπρου: Κάτω από 3% το ποσοστό της Caius Capital
