• Business

    Estee Lauder-Gucci διεκδικούν την εξαγορά της Tom Ford

    Τομ Φορντ

    H εταιρεία του διάσημου σχεδιαστή Τομ Φορντ πολιορκείται από εταιρείας luxury brands


    Στον χώρο της μόδας και της high fashion ένδυσης, τα κέρδη συνεχίζουν να εκτοξεύονται, κόντρα στον πληθωρισμό, με τις εταιρείες να αναζητούν κερδοφόρα deals. Μία πολυαναμενόμενη συνεργασία για τους λάτρεις της μόδας είναι η πιθανή επιστροφή του Tom Ford, του γνωστού σχεδιαστή και σκηνοθέτη στην εταιρεία απ’ όπου ξεκίνησε, την Gucci.

    Το 2004 ο Tom Ford εγκατέλειψε τη Gucci για να φτιάξει την δική του ομώνυμη εταιρεία και να ασχοληθεί και με άλλα projects, μεταξύ των οποίων η σκηνοθεσία ταινιών και η συγγραφή βιβλίων.

    Η επιτυχημένη πορεία της εταιρείας του, που σύμφωνα με τη Vogue Business διπλασίασε τις πωλήσεις στα καλλυντικά και στα αρώματα το γ’ τρίμηνο έχει τραβήξει το ενδιαφέρον luxury brands για πιθανή εξαγορά.

    Τους τελευταίους μήνες, η εταιρεία του έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο της Kering, στην οποία ανήκει το brand Gucci, όσο και της Estee Lauder.

    Η Tom Ford είναι περισσότερο γνωστή για τα ανδρικά της ρούχα, αν και δραστηριοποιείται επίσης στη παραγωγή γυναικείων ρούχων και αξεσουάρ. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει μια σειρά luxury καλλυντικών και αρωμάτων, η οποία αναπτύσσεται ραγδαία.

    Η πρόταση της Estee Lauder

    Η Estee Lauder  είχε προσεγγίσει τα καλοκαίρι τον διάσημο σχεδιαστή για πιθανή εξαγορά της εταιρείας του σε ένα deal που υπολογιζόταν κοντά στα 3 δις δολάρια. Η αγοραία αξία της εταιρείας αγγίζει τα 100 δις δολάρια και περιλαμβάνει brands όπως Mac, Clinique, La Mer και Aveda.

    Έχει ήδη μία συνεργασία με το brand του Tom Ford και ενδιαφερόταν για ένα deal που θα επέκτεινε τα κέρδη της στον τομέα προϊόντων ομορφιάς.

    Τα πρόσφατα αποτελέσματα της εταιρείας έδειξαν πτώση 5% στις πωλήσεις των οργανικών προϊόντων της, οι οποίες επλήγησαν από τα lockdowns στη Κίνα αλλά και από τη μειωμένη ζήτηση στις ΗΠΑ. Η αναθεώρηση προς τα κάτω για την πορεία των εσόδων της τους επόμενους μήνες, θεωρείται ο λόγος που δεν φαίνεται να προχωράει τo deal με τη Tom Ford.

    H διεκδίκηση από την Kering

    Λίγους μήνες μετά η Kering, η οποία έχει brands όπως η Gucci, Balenciaga και Saint Laurent και αγοραία αξία άνω των 60 δις δολαρίων, μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι της διεκδίκησης και βρίσκεται σύμφωνα με την Wall Street Journal σε προχωρημένες συζητήσεις για να εξαγοράσει την εταιρεία Tom Ford.

    Για την ευρωπαϊκή βιομηχανία της μόδας, οι συνειρμοί ήταν προφανείς. Η «επιστροφή» του Tom Ford στη Gucci, το brand που τον ανέδειξε ως έναν κορυφαίο σχεδιαστή, θα χάριζε την απαραίτητη λάμψη που του λείπει τα τελευταία χρόνια.

    «Μία δημιουργική συνεργασία του Tom Ford με την Kering θα μπορούσε να δώσει νέα πνοή στην Gucci, σε μία κρίσιμη καμπή στην ιστορία της. Απ’ όλες τις απόψεις, η επιστροφή του Tom Ford είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτη», σχολιάζει το Reuters.

    Οι χαμηλές επιδόσεις της Gucci

    Σε μία περίοδο που τα luxury brands εμφανίζονται ιδιαίτερα ανθεκτικά στον πληθωρισμό, παρουσιάζοντας εντυπωσιακά αποτελέσματα, η Gucci, που ανήκει στον όμιλο Kering, φαίνεται να μένει πίσω.

    Για το γ’ τρίμηνο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν μόλις 9%, σημειώνοντας μία από τις χαμηλότερες αποδόσεις μεταξύ των brands της Kering. Είναι ένας από τους λόγους που η εταιρεία υπολείπεται στην απόδοσή της σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, LVMH και Hermes τα τελευταία τρία χρόνια.

    Παρ’ όλα αυτά η Kering παρουσίασε αποτελέσματα υψηλότερα των αναμενόμενων, κι ως ένα βαθμό αυτά προήλθαν από τους πλούσιους τουρίστες των ΗΠΑ που ξόδεψαν υψηλά ποσά το περασμένο καλοκαίρι στο Παρίσι και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.

    Αντίστοιχα, η εταιρεία του Tom Ford, παρά την εντυπωσιακή της πορεία, έχει περιορισμένη παρουσία στο λιανικό εμπόριο, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να αναπτυχθεί ταχύτερα.

    Η ένταξη της στη Kering θα προσέφερε μεγαλύτερες δυνατότητες στην εταιρεία να επεκταθεί σε ευρύτερο κοινό.

    H ιστορία του Tom Ford στη Gucci

    H καριέρα του Tom Ford είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το πέρασμά του από την Gucci. To 1994 προήχθη σε επικεφαλής σχεδιαστή, δίνοντας νέα πνοή στο ιταλικό brand και προσελκύοντας το ενδιαφέρον κορυφαίων αστέρων της ποπ, που μεσουρανούσαν εκείνη την εποχή, όπως η Madonna και η Jennifer Lopez.

    Από τη δεκαετία του 1980, οι λάθος χειρισμοί του γιού του Guccio Gucci, Aldo, οδηγούν την εταιρεία στο να φλερτάρει με την χρεοκοπία. Η εταιρεία περνάει στα χέρια του αδελφού του Maurizio και συνεχίζει να λειτουργεί με σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

    Το 1990 κάνει την εμφάνισή του ο Τεξανός σχεδιαστής Tom Ford, το σχεδιαστικό στυλ του οποίου κέρδισε και πάλι τον διεθνή χώρο της μόδας και τράβηξε τα βλέμματα των κορυφαίων celebrities της εποχής. Οι πωλήσεις του οίκου μέσα σε πέντε χρόνια εκτοξεύτηκαν από 230 εκατ. δολάρια σε 3 δις δολάρια.

    Το 1999 η Κering καταλαμβάνει το πλειοψηφικό μερίδιο της εταιρείας. Το 2004 μία καλλιτεχνική διαφωνία με τα στελέχη του ομίλου οδηγεί τον Tom Ford εκτός της Gucci.

    Διαβάστε επίσης:

    Hermes: Εκτίναξη των πωλήσεων και νέες προσλήψεις παρά την κρίση κόστους ζωής



    ΣΧΟΛΙΑ