Tην ασθενέστερη ανάπτυξη των τελευταίων τεσσάρων ετών ανακοίνωσε η Novo Nordisk, καθώς η δανέζικη φαρμακοβιομηχανία χάνει έδαφος από την Eli Lilly στην κρίσιμη αγορά των φαρμάκων για την παχυσαρκία στις ΗΠΑ, καταγράφοντας μια επιβράδυνση που την οδήγησε στην αναθεώρηση των προβλέψεων. 

Ειδικότερα, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 13% το β’ τρίμηνο, εμφανίζοντας τη μικρότερη αύξηση μέσα σε τέσσερα χρόνια.

1

Μάλιστα, η τελευταία φορά που η ανάπτυξη ήταν τόσο χαμηλή ήταν πριν από την κυκλοφορία στις ΗΠΑ του επιτυχημένου φαρμάκου απώλειας βάρους Wegovy.

Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης κέρδη χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Σύμφωνα με το Bloomberg, τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα, Τετάρτη, καταγράφουν μια λεπτομερή εικόνα του τριμήνου, κατά το οποίο η Novo υπέστη πλήγμα, γεγονός που οδήγησε τον φαρμακευτικό κολοσσό στον να απολύσει τον επί χρόνια διευθύνοντα σύμβουλο της.

Ο βετεράνος της εταιρείας Μάζιαρ Μαικ Ντούσταρ (Maziar Mike Doustdar) αναμένεται να αναλάβει καθήκοντα νέου προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου την Πέμπτη.

Μάχη ανταγωνισμού

Να σημειωθεί ότι η Novo παλεύει με πολλές ανταγωνίστριες εταιρείες ταυτόχρονα στις ΗΠΑ.

Από τη μία πλευρά, οι ασθενείς στις ΗΠΑ συνεχίζουν να έχουν πρόσβαση σε φθηνότερα αντίγραφα του Wegovy.

Από την άλλη, η Lilly κερδίζει μερίδιο αγοράς με μια πιο ισχυρή εναλλακτική λύση, το αντίπαλό της φάρμακο, Zepbound.

Η φαρμακευτική εταιρεία ξεκίνησε το έτος ως η πιο πολύτιμη εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία της Ευρώπης.

Πριν από το άνοιγμα των αγορών την Τετάρτη, βρισκόταν στην 11η θέση με αξία που ισοδυναμεί με 212 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ωστόσο, η πτώση της μετοχής από το υψηλό του Ιουνίου 2024 έχει «εξαφανίσει» περισσότερα από 400 δισεκατομμύρια δολάρια από την Novo.

Η μετοχή σημείωνε μικρή πτώση 0,26% το πρωί της Τετάρτης στην Κοπεγχάγη.

Σβήνει η ελπίδα;

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη εβδομάδα, η Novo μείωσε τις προβλέψεις της για τις πωλήσεις και τα κέρδη.

«Το μερίδιο αγοράς της Novo στις ΗΠΑ για το GLP-1 συνεχίζει να χάνει έδαφος», έγραψε σε σημείωμα ο Naresh Chouhan, αναλυτής της Intron Health.

Οι πωλήσεις της εταιρείας στο β’ τρίμηνο, αν και σύμφωνες με τις προβλέψεις, ενισχύθηκαν από μια εφάπαξ έκπτωση 3 δισεκατομμυρίων κορωνών στις ΗΠΑ, ανέφερε.

Εντούτοις, η εταιρεία επανέλαβε σήμερα ότι υπάρχουν χαμηλότερες προσδοκίες για τις πωλήσεις στις ΗΠΑ για το Wegovy και το Ozempic, ωστόσο ανέφερε ότι επικεντρώνεται στην επέκταση της πρόσβασης των ασθενών.

Η Novo επιβεβαίωσε επίσης μια πιο απαισιόδοξη προοπτική, με τις φετινές πωλήσεις να αυξάνονται κατά 8% έως 14% και τα λειτουργικά κέρδη να αυξάνονται κατά 10% έως 16%.

Διαβάστε επίσης: 

Novo Nordisk: Πώς εκτοπίστηκε από το «top 10» των πιο πολύτιμων εταιρειών της Ευρώπης

Honda: Αυξάνει τις προβλέψεις για τα ετήσια κέρδη παρά τον αντίκτυπο των δασμών Τραμπ

OpenAI: Στο τραπέζι η πώληση μετοχών της εταιρείας με αποτίμηση-ρεκόρ 500 δισ. δολ.