• Business

    Nielsen: Στοιχεία οργανωμένου λιανεμπορίου μέχρι και την Κυριακή του Θωμά

    λιανεμπόριο


    Οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων από την αρχή της χρονιάς ως και τις 26 Απριλίου παρουσιάζουν εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης στο 11,9%, ο οποίος οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επίδραση της πανδημίας του κορονοϊού.

    Από τα μέσα Μαρτίου η τάση του λιανεμπορίου υπήρξε διαρκώς αυξητική, φτάνοντας στην YTD περίοδο μέχρι και το Πάσχα στο 16,0%, ενώ η εβδομάδα μετά το Πάσχα, σε σχέση με την αντίστοιχη περσυνή, ημερολογιακά, παρουσίασε μείωση κατά -34,4%.

    Η αιτία αυτής της μεγάλης πτώσης οφείλεται σε δύο λόγους: πιο συγκεκριμένα, στο γεγονός ότι είχε μια εργάσιμη ημέρα λιγότερη σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (την 20η Απριλίου), καθώς επίσης και ότι συγκρίνεται με την Μεγάλη Εβδομάδα του 2019, μια εβδομάδα του χρόνου, όπου πάντα πραγματοποιείται σημαντικός τζίρος στα καταστήματα.

    Ειδικότερα για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, η πτώση που σημειώνεται την εβδομάδα μετά το Πάσχα ανέρχεται στο -30,7% σε αξίες, ενώ σε όγκο (units) η μείωση είναι πιο περιορισμένη στο -28,5%, υποδηλώνοντας μείωση των τιμών, η οποία εν μέρει είναι επηρεασμένη από τη μείωση του Φ.Π.Α. σε αρκετές κατηγορίες τροφίμων και ποτών.



    ΣΧΟΛΙΑ