• Business

    Η BEAT αποφάσισε να απαντήσει με αριθμούς στον Χρ. Σπίρτζη

    • NewsRoom
    Taxibeat

    Νίκος Δρανδάκης, Founder & CEO του Taxibeat


    Μία μέρα μετά τα ερωτήματα που έθεσε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, αναφορικά με τη Beat και το κατά πόσο φορολογείται στην Ελλάδα ή όχι, η εταιρεία αποφάσισε να απαντήσει, δηλώνοντας όμως αυτή τη  φορά συγκεκριμένους αριθμούς και όχι μόνο επιχειρήματα.

    Ο κ. Σπίρτζης, κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου, το οποίο πληγώνει αρκετά με τις αμφιλεγόμενες διατάξεις του (προς ικανοποίηση των συνδικαλιστών των ταξιτζήδων) την εταιρεία του Νίκου Δρανδάκη, αναρωτήθηκε μεταξύ άλλων για τη μετοχική σύνθεση της Beat. Μάλιστα, ζήτησε από τον κ. Δρανδράκη, κατά τη συνάντηση που θα έχουν, να του παρουσιάσει το μετοχολόγιο και τις φορολογικές δηλώσεις της εταιρείας, για τα τρία τελευταία χρόνια. Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στο γεγονός πως η εταιρεία δημιουργήθηκε με έδρα το Λονδίνο, ενώ ένα μέρος των αρχικών μετοχών της (πριν την εξαγορά από την γερμανική Intelligent Apps) άνηκε σε ξένους επενδυτές, κάποιοι από τους οποίους απέκτησαν τις μετοχές μέσω offshore εταιρειών.

    Η Beat στην απάντησή της προς τον υπουργό ξεκαθαρίζει πως πλέον το 100% των μετοχών της εταιρείας ανήκουν στην γερμανική Intelligent Apps, ενώ μέχρι την εξαγορά της το 50% των μετοχών άνηκε στους εργαζόμενους της, ενώ το υπόλοιπο 50% σε Έλληνες και ξένους επενδυτές.

    Αναφορικά με το αν πληρώνει φόρους στην Ελλάδα, η Beat αναφέρει πως από την στιγμή που δραστηριοποιείται στην χώρα διαθέτει ελληνικό ΑΦΜ, το οποίο υπάγεται στη ΦΑΕ Αθηνών, ενώ έχει καταβάλει μέχρι σήμερα 5 εκατ. ευρώ σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Παράλληλα αναφέρει πως έχει επενδύσει 3 εκατ. ευρώ τη τρέχουσα χρονιά και 8 εκατ. ευρώ συνολικά μέχρι σήμερα, ενώ το επενδυτικό της πρόγραμμα για το μέλλον φτάνει τα 20 εκατ. ευρώ.

    Αναλυτικά η ανακοίνωση της Beat:

    «Οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα θέματα, ώστε να μην υπάρχει κανένα σημείο που να μπορεί να τύχει παρερμηνείας ή λανθασμένης εκτίμησης.

    Η Beat ανήκει κατά 100% στη γερμανική τεχνολογική εταιρία Intelligent Apps, η οποία αποτελεί και τον μοναδικό μέτοχό της. Οποιαδήποτε άλλη αναφορά δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η Beat αποτελεί επιχείρηση η οποία ξεκίνησε από την Ελλάδα, δραστηριοποιείται σε αυτή, διαθέτει σαφή νομική υπόσταση και πληροί απαρέγκλιτα όλες τις προϋποθέσεις και τις υποχρεώσεις της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

    Η Beat όχι απλώς φορολογείται, ως οφείλει, αλλά έχει καταβάλει ποσό 5 εκατομμυρίων ευρώ σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Στην Ελλάδα. Αυτό είναι μετρημένο και αδιαμφισβήτητο. Έχει ελληνικό ΑΦΜ, υπάγεται στη ΦΑΕ Αθηνών, καταβάλει όλους τους νόμιμους φόρους και εισφορές, σεβόμενη πλήρως την ελληνική φορολογική και εργασιακή νομοθεσία.

    Πριν από την εξαγορά, το 50% των μετοχών της ανήκε στους εργαζόμενους, που την εμπνεύστηκαν, τη δημιούργησαν και την ανέπτυξαν, στους ανθρώπους που πίστεψαν στην ιδέα και την προοπτική της. Το υπόλοιπο 50% ανήκε σε Έλληνες και ξένους επενδυτές, κατά την απολύτως συνήθη και διεθνή πρακτική των εταιρειών start up που προσελκύουν μικρά κεφάλαια από πολλούς επενδυτές για να κάνουν τα πρώτα τους βήματα. Σε μια εποχή που όλες οι εταιρείες αποσύρονταν από την Ελλάδα η ΒΕΑΤ επέλεξε, όχι μόνο να μείνει στην Ελλάδα, αλλά και να συνεχίσει να αναπτύσσεται προσελκύοντας επενδύσεις.

    Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, όλοι οι μέτοχοι είναι υπόχρεοι φορολογίας εισοδήματος στην Ελλάδα, όπως προβλέπει η φορολογική νομοθεσία του κράτους.

    Επιπρόσθετα, η Beat έχει φέρει στην Ελλάδα επενδύσεις 8 εκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων 3 εκατομμύρια κατά την τρέχουσα χρονιά.

    Έχει ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα -20 εκατομμυρίων ευρώ- που αφορά την έρευνα και την καινοτομία για τα επόμενα 2 χρόνια, εάν φυσικά το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο της το επιτρέψει.

    Η Beat δεν είναι εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου. Δεν διαθέτει ούτε ταξί ούτε mini buses ούτε πούλμαν. Απλώς διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ οδηγού και πελάτη. Διευκολύνει δηλαδή και την ποιότητα της εργασίας των οδηγών, αλλά και την εξυπηρέτηση των πελατών.

    Η Beat συνεργάζεται κατ΄αποκλειστικότητα με επαγγελματίες αυτοκινητιστές Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσεως (ΕΔΧ), με σεβασμό στην κείμενη νομοθεσία και με ξεκάθαρους όρους και κανόνες, που προάγουν τον επαγγελματισμό και την πελατοκεντρική προσέγγιση.

    Η Beat δεν εισπράττει το κόμιστρο, αλλά ο ίδιος ο οδηγός. Τα χρήματα μένουν στην ελληνική οικονομία.

    Η Beat δεν παρεμβαίνει στο κόμιστρο, αυτό ορίζεται και ελέγχεται από το κράτος.

    Η εταιρία μας συμβάλλει έμπρακτα στην οικονομική και τεχνολογική ανάπτυξη της Ελλάδας, καθώς απασχολεί 100 εργαζόμενους στην Αθήνα, εκ των οποίων 60 μηχανικούς πληροφορικής, προσφέροντας απολαβές και εργασιακό περιβάλλον υψηλής ποιότητας.

    Εκτιμούμε ότι δεν έχει υπάρξει πλήρης και αντικειμενική πληροφόρηση των αρμοδίων. Γι αυτό και πιστεύουμε ότι στην αποψινή συνάντηση, που έχει προγραμματισθεί στο Yπουργείο, θα μπορέσει να αποκατασταθεί η αλήθεια.

    Η Beat στηρίζει την προσπάθεια ρύθμισης και εκσυγχρονισμού της αγοράς, την οποία ορθώς επιχειρεί το Υπουργείο. Το έχουμε κάνει ενεργά εξάλλου και σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο εξωτερικό, όπου συμβάλλαμε στη διαμόρφωση συνθηκών υγιούς και λειτουργικού ανταγωνισμού προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, των ανθρώπων που παρέχουν το μεταφορικό έργο, αλλά βεβαίως και των εκατομμυρίων χρηστών.

    Δεν είμαστε απλώς έτοιμοι να συμβάλουμε στη δημόσια διαβούλευση, αλλά έχουμε και συγκεκριμένες προτάσεις ουσιαστικού εκσυγχρονισμού και βέλτιστων πρακτικών, ώστε το νέο πλαίσιο να είναι λειτουργικό, αλλά και βιώσιμο. Χωρίς αχρείαστη γραφειοκρατία που προκαλεί ασφυξία σε κάθε προσπάθεια καινοτομίας. Χωρίς να πλήττονται οι χιλιάδες επαγγελματίες που συνεργάζονται. Χωρίς να επηρεάζει την υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών, για τις οποίες η Βeat αγαπήθηκε από το επιβατικό κοινό».



    ΣΧΟΛΙΑ