• Business

    Έρευνα ΕΥ: Πώς η Ελλάδα θα γίνει διεθνές ναυτιλιακό κέντρο και θα σταματήσει τη φυγή ναυτιλιακών

    Ναυτιλία


    Με μια στις δυο ναυτιλιακές να εξετάζουν το ενδεχόμενο φυγής από την Ελλάδα και το BREXIT προ των πυλών, η Ελλάδα πρέπει να αναλάβει δυναμικές πρωτοβουλίες για να διατηρήσει και να προσελκύσει περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες στο έδαφός της.

    Σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ, ναυτιλία με τίτλο «Επανατοποθετώντας την Ελλάδα ως διεθνές ναυτιλιακό κέντρο», η χώρα μας πρέπει να εστιάσει σε τέσσερις τομείς προκειμένου να ανταπεξέλθει στον διεθνή ανταγωνισμό και να καταστεί διεθνές ναυτιλιακό κέντρο.

    Ειδικότερα, οι προσπάθειές της πρέπει να επικεντρωθούν:

    1. Στη δημιουργία ενός σταθερού και φιλικού ρυθμιστικού, νομικού και φορολογικού πλαισίου.
    2. Στην αναβάθμιση της παρεχόμενης ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης
    3. Στη βελτίωση των υποδομών, οι οποίες περιλαμβάνουν την σιδηροδρομική σύνδεση του Πειραιά με την Ευρώπη
    4. Στον στενότερο συντονισμό μεταξύ όσων σήμερα συμμετέχουν στο ναυτιλιακό πλέγμα του Πειραιά.

    Σύμφωνα με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, η Ελλάδα εξακολουθεί να συγκαταλέγεται μεταξύ των κέντρων που προσφέρουν ελκυστικό και ολοκληρωμένο ναυτιλιακό περιβάλλον για την εγκατάσταση και λειτουργία των ναυτιλιακών τους γραφείων.

    Ωστόσο, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από τα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα της Ασίας, όπου και σταδιακά μετατοπίζεται το κέντρο βάρος της ποντοπόρου ναυτιλίας απειλεί να την θέσει στο περιθώριο. Οι μεγαλύτερες απειλές για την μετατροπή του Πειραιά σε διεθνές ναυτιλιακό κέντρο είναι η Σιγκαπούρη, το Ντουμπάι και το Λονδίνο.

    Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, πάνω από ένας στους δυο (56%) δήλωσε ότι εξέταζε την μετεγκατάσταση των λειτουργιών διαχείρισης των πλοίων εκτός Ελλάδας.

    Όπως ανέφερε ο επικεφαλής του τομέα μεταφορών της EY Κεντρική και Ανατολικής Ευρώπης, Γιάννης Πιέρρος, η χώρας μας διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα και πρέπει να κινηθεί με σχέδιο και κίνητρα για να θωρακισθεί και να καταστεί διεθνές ναυτιλιακό κέντρο.
    Επιπλέον, διαθέτει ένα ισχυρό χαρτί που δεν έχει κανείς άλλος: τους Έλληνες εφοπλιστές που κυριαρχούν στον κόσμο.

    «Το γεγονός πως η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία είναι κορυφαία στον κόσμο, μπορεί να συμβάλλει καταλυτικά στην προσπάθεια αυτή» σημείωσε ο κ. Πιέρρος.

    Να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα λειτουργούν σήμερα 3.391 επιχειρήσεις σε 28 διαφορετικούς τομείς σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη εκ των οποίων το 70,5% δεν είναι εταιρίες διαχείρισης και λειτουργίας πλοίων. Στην έρευνα συμμετείχαν πάνω από 700 στελέχη από τον χώρο της ναυτιλίας.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Συμεών Παληός: Big hit με 3 νέα κερδοφόρα deals

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Clarksons: «Τα νεότευκτα πλοία δεν απειλούν την ανάκαμψη της αγοράς» – Τι λένε οι αναλυτές

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Deal-μαμούθ στη ναυτιλία! Τι «ψώνισε» με 6,3 δισ. δολ. η Cosco



    ΣΧΟΛΙΑ