• Business

    Μιχάλης Ζολώτας: Σφίγγει ξανά ο δικαστικός κλοιός γύρω από τον εφοπλιστή

    Μιχάλης Ζολώτας ναυτιλία

    Μιχάλης Ζολώτας, τέως εφοπλιστής


    Τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή NewLead Holdings, της οποίας ηγείται και πάλι ο Μιχάλης Ζολώτας, ολοένα και αυξάνονται και τα χτυπήματα έρχονται το ένα πίσω από το άλλο, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να σφίγγει περισσότερο ο δικαστικός κλοιός γύρω από τον εφοπλιστή.

    Οι τελευταίες αρνητικές εξελίξεις που βαραίνουν τη ναυτιλιακή -η οποία, όπως είχε γράψει το mononews.gr, δεν διαθέτει πλέον πλοία στο στόλο της- αφορούν χρηματική αποζημίωση ύψους 22 εκατ. δολαρίων την οποία και διεκδικεί από τον κ. Ζολώτα η εταιρεία TransAsia Commodities.

    Ειδικότερα, η TransAsia -η οποία, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, δραστηριοποιείται στο εμπόριο πετρελαίου, παραγώγων πετρελαίου και άλλων εμπορευμάτων στον κλάδο της ενέργειας- ισχυρίζεται ότι ο εφοπλιστής οφείλει να την αποζημιώσει με το ποσό των 22 εκατ. δολ., στα οποία συμπεριλαμβάνονται σωφρονιστικές ζημίες, κυρώσεις αλλά και τόκοι, που έχει επιδικάσει εναντίον του το Ανώτατο Δικαστήριο της Νέας Υόρκης.

    Η αποζημίωση έχει να κάνει με φορτίο άνθρακα που φέρεται να πούλησε η NewLead στην TransAsia -μέσω του κοινοπρακτικού σχήματος “NewLead JMEG” που δραστηριοποιείται με ορυχεία- το οποίο δεν είχε τη δικαιοδοσία να πουλήσει, ενώ μάλιστα προέρχεται από ορυχεία με τα οποία η ελληνική ναυτιλιακή δεν έχει στην ουσία καμία απολύτως σχέση.

    NewLead Victoria Ζολώτας
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax “NewLead Victoria” της NewLead είναι χωρητικότητας 75.966-dwt και κατασκευής του έτους 2002

    Η TransAsia επιπλέον υποστηρίζει ότι τα αμερικανικά ορυχεία που ισχυρίζεται ότι ελέγχει ο κ. Ζολώτας μέσω της κοινοπραξίας, στην ουσία δεν υφίστανται και ότι όλη η επιχείρηση είχε στηθεί με μοναδικό σκοπό να διογκωθεί η τιμή της μετοχής της NewLead, η οποία, την περίοδο που ξεκίνησε η δικαστική διαμάχη τον Ιανουάριο του 2017, διαπραγματεύονταν ακόμη στο NASDAQ (πλέον, η μετοχή διαπραγματεύεται στην εξωχρηματιστηριακή αγορά).

    Όπως ήταν αναμενόμενο, ο εφοπλιστής έχει αρνηθεί τις κατηγορίες ενώ, πρόσφατα είχε υποστηρίξει ότι η πραγματική αποζημίωση δεν πλησιάζει σε καμία περίπτωση το ποσό που διεκδικεί η TransAsia.

    Ωστόσο, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία, η ζημιά έχει ήδη γίνει και η δίκη εκκρεμεί, καθώς η ναυτιλιακή και ο κ. Ζολώτας δεν έχουν συμμορφωθεί με τις δικαστικές αποφάσεις του Ιανουαρίου.

    Την εκπροσώπηση της TransAsia έχει αναλάβει ο δικηγόρος Eric Freed της αμερικανικής νομικής φίρμας Cozen O’Connor, ενώ τίποτα δεν αποκλείει το γεγονός η βρετανική εταιρεία να απαιτήσει κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων της NewLead προκειμένου να αποζημιωθεί.

    Σημειώνεται ότι, όπως έχει γράψει το mononews.gr, η ναυτιλιακή βρίσκεται σε δεινή οικονομική θέση καθώς δεν διαθέτει κανένα πλοίο στο στόλο της, από τη στιγμή που και το τελευταίο της φορτηγό πλοίο NewLead Victoria (χωρητικότητας 75.966-dwt και κατασκευής 2002)  βγήκε σε πλειστηριασμό στη Μαλαισία, όπου είχε επισχεθεί από το Νοέμβριο του 2016 για απλήρωτα χρέη.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Νέο μπάσιμο από την Α. Φράγκου: Βάζει την Navios Containers στην αγορά OTC του Όσλο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Θετική εξέλιξη για την κατασκευή των τριών νέων VLCCs του Γιάννη Αγγελικούση στα ναυπηγεία DSME

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Απίστευτα λεφτά στη ναυτιλία: Πώς ο Β. Μαρινάκης σε 6 μήνες έβγαλε κέρδος 10 εκατ. δολ.



    ΣΧΟΛΙΑ