• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


    Πτωτικές οι τάσεις της αγοράς στα πλοία ξηρού φορτίου την εβδομάδα 17-21 Απριλίου 2017.

    Capesize

    Σημάδια ύφεσης παρουσίασαν οι τιμές των ναύλων σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές για πλοία τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε σε όλες τις περιοχές επηρεάζοντας εκτός των άλλων μερικώς και τις διαδρομές από Βραζιλία και την Νότιο Αφρική.  Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε η ζήτηση σε διαδρομές και από την Δυτική Αυστραλία κατά την διάρκεια της εβδομάδας με την διαδρομή προς το Qingdao να διαπραγματεύεται κοντά στα $6.00 ανά τόνο.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για φορτίο 170.000 10% από το Tubarao προς το Qingdao με ημερομηνίες προς τέλη Μαίου στα $13.60 ανά τόνο, άλλο πλοίο για 170.000 10% από το Pepel προς το Qingdao με ημερομηνίες μέσα Μαίου στα $13.85 ανά τόνο και φορτίο 160,000 10% από το Port Hedland προς το Qingdao με ημερομηνίες αρχές Μαίου κοντά στα $6.45 ανά τόνο.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση 16% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $13.819 ημερησίως.

    Panamax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, έπειτα από το παρατεταμένο διάλειμμα του Πάσχα, η δραστηριότητα στην περιοχή του Ατλαντικού για πλοία τύπου Panamax την εβδομάδα που πέρασε παρουσίασε σημάδια επιβράδυνσης με περιορισμένη την ζήτηση στις διαδρομές από τα ανατολικά παράλια της νοτίου Αμερικής, ενώ στην περιοχή του Ειρηνικού η εικόνα ήταν αντίστοιχη με τους ναυλωτές να δείχνουν διατεθειμένοι να περιμένουν ωσότου οι πλοιοκτήτες αποφασίσουν να διαπραγματευτούν σε χαμηλότερα επίπεδα.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο 76.000-dwt/2014 με παράδοση στην Ινδία για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση στην Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $12.300 ημερησίως και άλλο πλοίο 82.000-dwt/2011 με παράδοση στην Ιαπωνία τέλη Απριλίου με αρχές Μαίου για ταξίδι μέσω βόρειου Ειρηνικού και επαναπαράδοση Σιγκαπούρη-Ιαπωνία στα $12.000 ημερησίως

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση 4% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $12.390 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $11.875 ημερησίως με πτώση 11%.

    Supramax/Handysize

    Γενικά η δραστηριότητα της αγοράς στο μεγαλύτερο κομμάτι της περιοχής του Ατλαντικού παρέμεινε σε υποτονικούς ρυθμούς.

    Πάραυτα σύμφωνα με τους αναλυτές παρατηρήθηκε οτι οι τιμές των ναύλων στα Handymax στην διαδρομή από τον κόλπο της Αμερικής προς το Continent παρουσίασε άνοδο 11% σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα στα $15.500 ημερησίως. Επίσης, στις περιοχές της Μεσογείου και του Continent το θετικό κλίμα της αγοράς μεταβλήθηκε σχετικά με τις τιμές των ναύλων να κινούνται στα ίδια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο 56.000-dwt/2007 με παράδοση στο Canakkale και επαναπαράδοση στην Μεσόγειο στα $11.500 ημερησίως, άλλο πλοίο 53.500-dwt/2006 με παράδοση στην Κάντλα για ταξίδι μέσω Περσικού κόλπου και επαναπαράδοση στις δυτικές ακτές της Ινδίας στα $9.000 ημερησίως και πλοίο 30.000-dwt/2011 με παράδοση στη Βαλτική για ταξίδι στην Δυτική Αφρική στα $10,300 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramax παρουσίασε οριακή άνοδο 1% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $11.125 ημερησίως και στην spot αγορά οριακή πτώση 2% στα $11.494.

    Σε πλοία τύπου Handysize ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή άνοδο 1% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $8.583.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Θεόδωρος Αγγελόπουλος: Κίνηση-ματ 86 εκατ. δολ. από τον εφοπλιστή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Λ. Κολλάκης: Γιατί η Chiquita στέλνει στα δικαστήρια την Chartworld

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Στα χέρια του Ιβάν Σαββίδη και των συνεργατών του ο ΟΛΘ – Στα 1,1 δισ. ευρώ το χρυσό deal



    ΣΧΟΛΙΑ