• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


    Πτωτικές οι τάσεις της αγοράς στα πλοία ξηρού φορτίου την εβδομάδα 3-7 Απριλίου 2017, με τα Capesize να καταγράφουν τις μεγαλύτερες απώλειες.

    Capesize

    Απογοητευτική χαρακτηρίστηκε από ναυτιλιακούς αναλυτές η αγορά για πλοία τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε, με χαμηλά τα επίπεδα της δραστηριότητας και περιορισμένο τον αριθμό των νέων φορτίων από την Νότιο Αφρική, την Αυστραλία και την Βραζιλία. Στα υπερατλαντικά ταξίδια, οριακή βελτίωση παρουσίασε προς το τέλος της εβδομάδας η δραστηριότητα, που όμως δεν ήταν αρκετή για να εμποδίσει την υποχώρηση στις τιμές των ναύλων στην περιοχή.

    Στον Ειρηνικό, ο κυκλώνας που έπληξε την Νότια Αυστραλία είχε σημαντική επίπτωση στην ευρύτερη περιοχή αφού συνέπεσε σε μια περίοδο όπου ο αριθμός των νέων φορτίων από την Δυτική Αυστραλία ήταν ήδη περιορισμένος.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για φορτίο χωρητικότητας 170.000 10% από το Dampier προς το Qingdao μέσα Απριλίου στα $6,15 ανά τόνο, για ένα άλλο φορτίο χωρητικότητας 150.000 10% από το Puerto Bolivar προς το Rotterdam στα $8.00 ανά τόνο και για πλοίο χωρητικότητας 176.600-dwt/κατασκευής 2005 με παράδοση στην Κίνα μέσα Απριλίου για ένα κυκλικό ταξίδι Αυστραλίας με τους ναύλους στα $15.500 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση 19% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $16.175 ημερησίως.

    Panamax

    Επίπτωση στις τιμές των ναύλων σε κάποιες διαδρομές στον Ειρηνικό είχαν οι διακοπές στην Κίνα, όπως επίσης και η αναστάτωση που παρατηρήθηκε στην προσφορά των φορτίων κάρβουνου από την Αυστραλία. Έτσι, τα μειωμένα επίπεδα δραστηριότητας που παρατηρήθηκαν στην περιοχή οδήγησαν αρκετούς πλοιοκτήτες φορτηγών πλοίων τύπου Supramax, είτε να στείλουν τα πλοία τους υπό έρμα σε περιοχές με μεγαλύτερη ζήτηση -όπως για παράδειγμα τα ανατολικά παράλια της νοτίου Αμερικής- ή να δεχτούν μειώσεις στους ναύλους.

    Στην αγορά του Ατλαντικού, σύμφωνα με τους αναλυτές, η εβδομάδα ξεκίνησε σε υποτονικούς ρυθμούς, κυρίως λόγω των διακοπών στην Κίνα. Στη συνέχεια όμως και κατά την διάρκεια της, η δραστηριότητα ενισχύθηκε με νέα φορτία από τον κόλπο της Αμερικής και τα ανατολικά παράλια της νοτίου Αμερικής στηρίζοντας έτσι τις τιμές των ναύλων στις βασικές διαδρομές και τα κυκλικά ταξίδια της ευρύτερης περιοχής.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 87.300-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στα ανατολικά παράλια της Νοτίου Αμερικής στα τέλη Απριλίου και επαναπαράδοση στην νοτιοανατολική Ασία με τους ναύλους στα $12.500 ημερησίως και 650.000-ΒΒ, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 81.700-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στην Δανία στις αρχές Απριλίου για ταξίδι μέσω Βαλτικής και επαναπαράδοση στο Continent με τους ναύλους στα $15.000 ημερησίως και σε ναύλωση μακράς διαρκείας για πλοίο χωρητικότητας 75.300-dwt με παράδοση στην Μαλαισία στις αρχές Απριλίου για 5 ως 7 μήνες και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο με τους ναύλους στα $11.800 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση 3% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $11.756 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $11.788 ημερησίως με άνοδο 7%.

    Supramax/Handysize

    Σύμφωνα με τους αναλυτές, η αγορά για πλοία τύπου Supramax στον Ειρηνικό την εβδομάδα που πέρασε κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς και ενώ στη συνέχεια παρατηρήθηκε αύξηση της δραστηριότητας, αυτό ωστόσο δεν ήταν αρκετό για να βελτιωθούν οι τιμές των ναύλων.

    Επίσης, ενίσχυση στην δραστηριότητα της αγοράς παρατηρήθηκε στην Μεσόγειο και την Μαύρη Θάλασσα καθώς και σε ταξίδια προς την περιοχή της δυτικής Αφρικής.

    Στα πλοία τύπου Handysize, η εικόνα της αγοράς σε γενικές γραμμές ήταν θετική σε όλες τις περιοχές με εξαίρεση τα οριακά χαμηλότερα επίπεδα στους ναύλους σε ταξίδια από τον Κόλπο της Αμερικής, ενώ αντίθετα από τα ανατολικά παράλια της Νοτίου Αμερικής, οι ναύλοι παρουσίασαν μεγαλύτερη και γρηγορότερη άνοδο σε σχέση με τους υπόλοιπους τύπους πλοίων.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 63.500-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στο Richards Bay μέσα Απριλίου και επαναπαράδοση στην Ινδία με τους ναύλους στα $21.500 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 58.600-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στην Αλεξάνδρεια για ταξίδι μέσω του Ταράντο και επαναπαράδοση στα ανατολικά παράλια της Νοτίου Αμερικής με τους ναύλους στα $8.000 ημερησίως και για ένα πλοίο χωρητικότητας 56.600-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στη Σιγκαπούρη για ταξίδι μέσω Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Νότιο Κίνα με τους ναύλους στα $11.500 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramax παρουσίασε οριακή πτώση 1%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $10.813 ημερησίως και στην spot αγορά οριακή πτώση 1% στα $10.943. Σε πλοία τύπου Handysize ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρέμεινε σταθερός σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $8.083.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Το ΤΑΙΠΕΔ ζητά βελτιωμένες προσφορές για τον ΟΛΘ

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μιχάλης Μποδούρογλου: Επενδυτής-μυστήριο στη ναυτιλιακή του – Όλο το παρασκήνιο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Λέων Πατίτσας: Επιτέλους αγόρασε φορτηγό πλοίο



    ΣΧΟΛΙΑ