F

Business

SHIPPING FOCUS: «Βγήκε στην αγορά» για πλοίο ο Θανάσης Μαρτίνος

Θανάσης Μαρτίνος, επικεφαλής Eastern Mediterranean Maritime ναυτιλία

Θανάσης Μαρτίνος, επικεφαλής Eastern Mediterranean Maritime


Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

Νέα εξαγορά για την Eastern Mediterranean

Η ναυτιλιακή Eastern Mediterranean Maritime, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου, προχώρησε στην εξαγορά ενός νεότευκτου φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου supramax που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο. Το πλοίο είχε παραγγείλει αρχικά η Adelfia Shipping των Άγγελου Λουδάρου και Κωνσταντίνου Μαυρομάτη που όμως το πούλησε στην ιαπωνική Marubeni Corporation, για να καταλήξει τελικά στην εταιρεία του κ. Μαρτίνου για το ποσό των 25,5 εκατ. δολ.

Συμφωνία μεταξύ Seadrill και Archer Energy

Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

Η εταιρεία γεωτρήσεων Seadrill του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen -η οποία βρίσκεται σε διαδικασία πλήρους αναδιάρθρωσης- συνήψε συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία ενέργειας Archer Energy στην οποία θα καταβάλει 25 εκατ. δολάρια σε μετρητά, με σκοπό την ακύρωση εγγυήσεων της Seadrill προς τις τράπεζες συνολικής αξίας 253 εκατ. δολαρίων. Η συμφωνία αυτή συμπεριλαμβάνεται στο αναδιαρθρωτικό πλάνο της εταιρείας του Fredriksen.

Εξετάζει εξαγορές στόλων η Euronav

Η βελγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Euronav αναμένεται να προχωρήσει σε εξαγορές στόλων δεξαμενόπλοιων μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, όπως ισχυρίστηκε ο οικονομικός διευθυντής Hugo de Stoop σε συνέντευξή του στο TradeWinds, στην περίπτωση εκείνη που καταφέρει να εντοπίσει τα ιδανικά προς εξαγορά πλοία. Παράλληλα, καλωσόρισε ανάλογες κινήσεις άλλων εταιρειών-κολοσσών, όπως της Frontline του John Fredriksen, καθώς είναι πολύ θετικές για την αγορά.

Στα 3,57 δισ. δολάρια η αξία του ενδεχόμενου deal Frontline-DHT

Σύμφωνα με τα στοιχεία της online πλατφόρμας ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue, στην περίπτωση που η DHT Holdings αποδεχτεί την τελευταία πρόταση της Frontline του John Fredriksen και να ενσωματώσει -εκτός από τον στόλο της- και τα 11 δεξαμενόπλοια τύπου VLCC της BW Group, τότε θα δημιουργηθεί η 2η μεγαλύτερη ναυτιλιακή του κόσμου στις μεταφορές υγρού φορτίου, με στόλο 78 πλοίων συνολικής αξίας 3,57 δισ. δολαρίων, πίσω μόνο από τον κινεζικό γίγαντα COSCO Shipping Energy Transportation.

Η CMA CGM «μπαίνει» και στην Ινδία

Μετά τη συμμετοχή της στον ΟΛΘ με το σχήμα του Ιβάν Σαββίδη, ο γαλλικός ναυτιλιακός κολοσσός των εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM βάζει στο στόχαστρο το 50% του τέταρτου υπό κατασκευή τερματικού για container στο λιμάνι της Mundra στην Ινδία. Μέσα από την επένδυση αυτή, η γαλλική εταιρεία θα εδραιώσει περαιτέρω την παρουσία της στη χώρα, όπου διαθέτει ήδη 24 γραφεία.

Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Τετάρτη (26/4/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Baltic Dry Index (BDI): 1147 (-7)
  • Baltic Cape Index (BCI): 1790 (+23)
  • Baltic Panamax index (BPI): 1320 (-51)
  • Baltic Supramax Index (BSI): 881 (-6)
  • Baltic Handysize Index (BSHI): 576 (-1)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιώργος Οικονόμου: «Χτύπησε» ξανά με αγορά πλοίου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα δίνει όλα ο John Fredriksen για το deal του αιώνα με την DHT

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιατί οι αναλυτές «χτυπούν» Αγγελική Φράγκου και Νίκο Τσάκο


ΣΧΟΛΙΑ