• Business

    SHIPPING FOCUS: Τρεις νέες συμφωνίες έκλεισε ο Χάρης Βαφειάς

    Χάρης Βαφειάς StealthGas ναυτιλία

    Χάρης Βαφειάς, εφοπλιστής


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Η Trafigura ναύλωσε τρία δεξαμενόπλοια του Ομίλου Βαφειά

    Ο Όμιλος Βαφειά, του οποίου ηγείται ο εφοπλιστής Χάρης Βαφειάς, προχώρησε σε συμφωνία ναύλωσης με την εταιρεία logistics Trafigura, στην οποία και θα ναυλώσει τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου aframax Crude Centurion (χωρητικότητας 112.871-dwt και κατασκευής 2010) και Iridescent (χωρητικότητας  112.871-dwt και κατασκευής 2009) και το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς χημικών προϊόντων και πετρελαίου τύπου MR Navig8 Stealth (χωρητικότητας 50.760-dwt και κατασκευής 2008). Τα 2 aframaxes ναυλώθηκαν για 15.000 δολ./ημέρα και 15.250 δολ./ημέρα αντίστοιχα, ενώ το ποσό των ναύλων για το Navig8 Stealth δεν έχει γίνει γνωστό.

    Η Empros Lines πούλησε το παλαιότερο bulker του στόλου της

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Η ελληνική ναυτιλιακή Empros Lines, συμφερόντων του Γιώργου Μακρυμίχαλου, προχώρησε στην πώληση του παλαιότερης κατασκευής φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου supramax Alitis (χωρητικότητας 53.094-dwt και κατασκευής 2002) που είχε στο στόλο της, σε εταιρεία της οποίας η ταυτότητα δεν έχει γίνει γνωστή. Σύμφωνα με τους brokers, η συναλλαγή κινήθηκε στο ποσό των 6,85 εκατ. δολαρίων.

    Ικανοποιημένος ο John Fredriksen από τη συμφωνία μεταξύ DHT και BW

    Ο Νορβηγός εφοπλιστής John Fredriksen δήλωσε ικανοποιημένος με τη συμφωνία της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακής DHT Holdings και της BW Group (με έδρα το Χονγκ Κονγκ), η οποία προβλέπει την εξαγορά των 11 δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC της τελευταίας από την πρώτη. Με βάση τους όρους της συμφωνίας αυτής, η ναυτιλιακή Frontline του Fredriksen (που επιθυμούσε την ενσωμάτωση της DHT), παύει να έχει το πλειοψηφικό ποσοστό στην DHT, θέση την οποία καταλαμβάνει πλέον η BW, ενώ ο Νορβηγός εφοπλιστής σκέφτεται να πουλήσει το ποσοστό του στην DHT που ανέρχεται πλέον στο 10,9%.

    Η Golar Partners προχώρησε σε buyback ομολόγων

    Η εισηγμένη στο NASDAQ νορβηγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Golar LNG Partners ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην επαναγορά (buyback) ομολόγων της που έληγαν το 2017, για το ποσό των 41,62 εκατ. δολαρίων. Μετά τη συναλλαγή, η αξία των υπόλοιπων ομολόγων της εταιρείας που διαπραγματεύονται στη χρηματαγορά του Όσλο ανέρχεται στο ποσό των 38,8 εκατ. δολ.

    Η DHT κάτοχος εκ των ακριβότερων στόλων VLCC μετά τη συμφωνία με τη BW

    Η συμφωνία που συνήψε η DHT Holdings με την BW Group για την εξαγορά των 11 δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC της τελευταίας οδήγησε στην αύξηση της αξίας του στόλου πλοίων τέτοιου τύπου που κατέχει πλέον η πρώτη. Συγκεκριμένα, ο στόλος των VLCCs που κατέχει πια η DHT αξίζει 1,59 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της online πλατφόρμας ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue.

    • Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Πέμπτη (23/3/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    Baltic Dry Index (BDI): 1196 (+6)

    Baltic Cape Index (BCI): 2345 (-33)

    Baltic Panamax Index (BPI): 1170 (+51)

    Baltic Supramax Index (BSI): 892 (+4)

    Baltic Handysize Index (BSHI): 521 (+5)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΟΛΘ: Προκαταρκτική έρευνα για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού παρήγγειλε ο εισαγγελέας διαφθοράς

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νέα εξαγορά στη ναυτιλία: Η DHT Holdings εξαγόρασε 11 πλοία VLCC της BW Group

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινήσεις της εβδομάδας



    ΣΧΟΛΙΑ