• Business

    Γιώργος Οικονόμου: Η σημερινή κυβέρνηση στηρίζει την ελληνική ναυτιλία περισσότερο από κάθε άλλη

    Γιώργος Οικονόμου ναυτιλία

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips


    Το «παρών» στο Greek Shipping Hall of Fame που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής τη Δευτέρα (3 Απριλίου 2017) έδωσε ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, ένας από τους μεγαλύτερους πρωταγωνιστές της ελληνικής ναυτιλίας, σε μια μεγάλη εκδήλωση για την ιστορία της και εκείνους που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της, το λεγόμενο Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας.

    Ο κ. Οικονόμου -επικεφαλής των εταιρειών DryShips και Ocean Rig, μεταξύ άλλων- ήταν ένας από τους χορηγούς της εκδήλωσης και τόνισε στην ομιλία του ότι η σημερινή κυβέρνηση της χώρας βρίσκεται στηρίζει τη ναυτιλία περισσότερο από κάθε άλλη κυβέρνηση στο παρελθόν και κατανοεί ότι αυτός ο κλάδος στηρίζει την Ελλάδα με κάθε τρόπο.

    Αναλυτικά ανέφερε τα εξής: «Η σημερινή κυβέρνηση στηρίζει την ελληνική ναυτιλία περισσότερο από κάθε άλλη στο παρελθόν γιατί καταλαβαίνει ότι σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, ο κλάδος στηρίζει κοινωνικά και οικονομικά τη χώρα. Και αυτό είναι γνωστό. Η ΕΕΕ (Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών), δε, συμβάλλει στην προσπάθεια αυτή».

    Ο εφοπλιστής ακόμη σχολίασε και το μείζον ζήτημα της απασχόλησης των νέων στη ναυτιλία και συμπλήρωσε στην ομιλία του ότι «Είναι η κατάλληλη εποχή για να μπουν στη ναυτιλία νέοι άνθρωποι – είτε στην πλευρά της πλοιοκτησίας, επιχειρηματικά, είτε στην πλευρά του πλοίου ως ναυτικοί. Και αυτοί χρειάζεται να έχουν όραμα. Στο ξεκίνημά τους όλοι είχαν ένα όραμα, όπως κι εγώ. Είναι η κατάλληλη ώρα να γίνουμε αισιόδοξοι».

    Ο κ. Οικονόμου δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι η ναυλαγορά του ξηρού φορτίου -όπου και δραστηριοποιείται μέσω της DryShips- εξακολουθεί να βρίσκεται «στον πάτο του βαρελιού» και ότι «είναι ευκαιρία να επενδύσει κάποιος τώρα», προτρέποντας να μην ανέβουν ωστόσο υπερβολικά πολύ οι τιμές.

    Ο Έλληνας εφοπλιστής μίλησε και για την περίπτωση της ναυτιλιακής του Ocean Rig, η οποία πρόσφατα έκανε αίτηση για προστασία από τους πιστωτές της στις ΗΠΑ: «Η εταιρεία αιτήθηκε την ένταξή της στο άρθρο 15 που προστατεύει κάθε ξένη εταιρεία από τους πιστωτές της. Δεν πτωχεύει η Ocean Rig. Ήρθαμε σε συμφωνία με τους πιστωτές μας και μετατρέψαμε μέρος του δανεισμού σε equities. Η αγορά στον κλάδο των drills είναι πολύ άσχημη. Με την κίνηση αυτή, στοχεύουμε να αντέξει η εταιρεία τα επόμενα 3-4 χρόνια στην κακή ναυλαγορά και μετά, μόλις αρχίσει η άνοδος, να δραστηριοποιηθεί και πάλι δυνατά για να βγάλει κέρδη».

    Ο κ. Οικονόμου κατέληξε στην ομιλία του κάνοντας μια αναφορά για το πού μπορεί κανείς να επενδύσει στην Ελλάδα, εκτός από το κομμάτι της ναυτιλίας, σημειώνοντας  χαρακτηριστικά ότι «Μόνο σε εταιρείες με εξωστρέφεια μπορείς να επενδύσεις στην Ελλάδα. Εταιρείες που κάνουν δουλειές με το εξωτερικό. Το πρόβλημα είναι ότι η ελληνική οικονομία έχει μικρό μέγεθος. Είμαστε μόλις το 1,5% της ευρωπαϊκής οικονομίας».

    Στο φετινό Hall of Fame παρευρέθηκαν μεγάλες προσωπικότητες της ελληνικής ναυτιλίας όπως η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού του Δήμου Πειραιά Ειρήνη Νταϊφά, ο Γιάννης Κούστας της Danaos Corporation με την αρραβωνιαστικιά του Δήμητρα Μέρμηγκα, ο Νίκος Μουνδρέας με την Έλλη Στάη, ο Γιώργος Πατέρας, ο Γιώργος Τσαβλίρης της Tsavliris Salvage, μεταξύ πολλών άλλων, ενώ έλαβε χώρα και η τελετή για την είσοδο στο Πάνθεον δύο ακόμη σημαντικών προσωπικοτήτων της ναυτιλίας –Γιώργος Λ. Δανιόλος (ναυτιλιακός δικηγόρος) και Νικόλαος Δ. Λυκιαρδόπουλος (εφοπλιστής)- με τους οποίους το Greek Shipping Hall of Fame αποτελείται πλέον από 26 ονόματα.

    Το Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που ιδρύθηκε το 2007 από τον Νάιτζελ Λόουρι (ο οποίος είναι και πρόεδρος) αφιερωμένος στη ναυτιλία και τις κορυφαίες προσωπικότητες που της έδωσαν τη θέση που κατέχει σήμερα διεθνώς.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: JP Morgan: Αναβαθμίζει σε overweight τις μετοχές της Diana Shipping και της Golden Ocean

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μετά τον Γιάννη Αγγελικούση, και η Hyundai Merchant Marine “ψηφίζει” ναυπηγεία DSME

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κωστής Κωνσταντακόπουλος: Πώς τα νέα του deals μαρτυρούν ανάκαμψη στα containerships



    ΣΧΟΛΙΑ