• Business

    Έντονο παρασκήνιο: Γιατί ο John Fredriksen μηνύει τη ναυτιλιακή που θέλει να εξαγοράσει

    John Fredriksen

    John Fredriksen, εφοπλιστής Ship Finance International


    Στα άκρα οδηγείται ο Νορβηγός εφοπλιστής John Fredriksen καθώς η ναυτιλιακή του Frontline κατέθεσε μήνυση εναντίον της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά DHT Holdings ώστε να μπλοκάρει τη συμφωνία εξαγοράς του στόλου των VLCC της BW Group από την τελευταία.

    Ειδικότερα, η Frontline -της οποίας στρατηγικός στόχος είναι η εξαγορά της DHT- κατέθεσε στο Ανώτατο Δικαστήριο της Νέας Υόρκης μηνυτήρια αναφορά 34 σελίδων την Τρίτη (18 Απριλίου 2017), την ίδια μέρα δηλαδή που κατέθεσε και την τρίτη προσφορά για να κερδίσει τον έλεγχο της ναυτιλιακής.

    Σύμφωνα με το κείμενο της καταγγελίας, η διοίκηση της εταιρείας του Fredriksen εξηγεί ότι η τρίτη προσφορά εξαγοράς που κατέθεσε θα βγάλει κερδισμένους τους μετόχους της DHT σε ποσοστό της τάξεως του 16,7%, ενώ υποστηρίζει ότι η τελευταία απαγόρευσε στους μετόχους της ακόμα και να το σκεφτούν να πουλήσουν!

    Μέσω του νεοϋορκέζικου δικηγορικού γραφείου Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan, η Frontline υποστηρίζει ότι: «Το διοικητικό συμβούλιο της DHT Holdings επικαλείται σειρά προασπίσεων, οι οποίες αποκλείουν τους μετόχους ακόμα και από το να επεξεργαστούν την προσφορά της Frontline. Την ίδια στιγμή, η DHT έχει προχωρήσει σε μια εντελώς παράτυπη και ανάρμοστη συναλλαγή με την BW Group, με βάση την οποία η τελευταία θα γίνει ο κυρίαρχος μέτοχος της πρώτης. Έτσι, το ποσοστό της Frontline θα περιοριστεί σημαντικά και η BW θα αποκτήσει ένα άδικο πλεονέκτημα στο να διεκδικήσει τον έλεγχο της εταιρείας – και όλα αυτά εις βάρος των μετόχων. Για το λόγο αυτό, η Frontline, τόσο εκ μέρους της όσο και εκ μέρους όλων των μετόχων της DHT, καταθέτει μήνυση για να αποκατασταθεί αυτή η αδικία που μοναδικό σκοπό έχει την οικονομική βλάβη των μετόχων της DHT».

    DHT Holdings
    Οι δύο διευθύνοντες σύμβουλοι της DHT Holdings: Trygve P. Munthe (αριστερά) και Svein Moxnes Harfjeld (δεξιά)

    Η εταιρεία του Fredriksen, με λίγα λόγια, απαιτεί από τους ανώτατους δικαστές της Νέας Υόρκης να μπλοκάρουν τη συμφωνία της DHT με την BW Group που αφορά την εξαγορά του συνόλου του στόλου των 11 δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC της τελευταίας από την πρώτη με αντάλλαγμα την παραχώρηση μετοχικού ποσοστού της τάξεως του 33,5% στην BW, κάτι που θα τη μετατρέψει αυτόματα στον μεγαλύτερο μέτοχο της DHT.

    Πρόκειται για μια συμφωνία που, αν υλοποιηθεί, θα δημιουργήσει την τρίτη μεγαλύτερη ανεξάρτητη ναυτιλιακή του κόσμου στον κλάδο, καθώς θα διαθέτει στόλο 30 δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC. Ταυτόχρονα, η υλοποίηση της συμφωνίας, σύμφωνα με το TradeWinds, θα οδηγήσει σε μείωση του ποσοστού της νορβηγικής ναυτιλιακής στην DHT από το τρέχον 13,4% στο 8,9%, λόγος αρκετός για να κάνει το Νορβηγό εφοπλιστή να κινητοποιηθεί.

    Όσον αφορά την τρίτη στη σειρά προσπάθεια του Fredriksen να εξαγοράσει την DHT; Η νέα πρόταση προβλέπει την εξαγορά της για 16,7% παραπάνω από την τρέχουσα τιμή της μετοχής της DHT.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Προχωρά με τα νέα τάνκερ ο Γιώργος Προκοπίου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιώργος Οικονόμου: Big deal 68 εκατ. δολ. στο ξηρό φορτίο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Συμεών Παληός: Πουλάει μετοχές για να αγοράσει πλοία – Τι λένε οι αναλυτές



    ΣΧΟΛΙΑ