• Business

    «Άπιαστο όνειρο» η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα – Το παράδειγμα της Νορβηγίας


    Ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη συντελείται μια πραγματική επανάσταση στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, στην χώρα μας παραμένει άπιαστο όνειρο…

    Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα από το 2013 οπότε και εμφανίστηκαν για πρώτη φορά δεν έχουν καταφέρει να ξεκολλήσουν από τον πάτο!

    Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασαν στελέχη της VW, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι σταθερά κάτω της μιας ποσοστιαίας μονάδας (!). Ενδεικτικά, πέρυσι το μερίδιο στις νέες ταξινομήσεις ήταν στο 0,03% και πρόπερσι στο 0,06%.

    Η υστέρηση που παρουσιάζει η χώρα μας στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, μιας φιλικής στο περιβάλλον τεχνολογίας δεν είναι τυχαία. Είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων παραγόντων.

    Στους βασικότερους είναι η απουσία κινήτρων. Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, καμία κυβέρνηση μέχρι σήμερα δεν έχει ασχοληθεί σοβαρά με το ζήτημα, ώστε να θεσπίσει τα κατάλληλα κίνητρα που θα καταστήσουν ελκυστική την απόκτηση ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου.

    Ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας είναι η έλλειψη υποδομών. Σήμερα, υπάρχουν ελάχιστοι σταθμοί φόρτισης και οι όποιες πρωτοβουλίες περιορίζονται στον ιδιωτικό τομέα, όπως της VW με την Protergia.

    Οι τελευταίες επεξεργάζονται σχέδια για την δημιουργία ενός δικτύου ταχυφορτιστών σε όλη την επικράτεια.

    «Είναι μέσα στα projects που μελετάμε. Είναι σημαντικό να υπάρχουν σταθμοί φόρτισης και ελπίζουμε να κάνουμε πράγματα στον τομέα αυτό το επόμενο διάστημα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Θανάσης Κονιστής, Διευθυντής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της VW στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού οχήματος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, του e-up.

    Στους παράγοντες που λειτουργούν αρνητικά στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι το γεγονός πως ελάχιστες από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες διαθέτουν στην ελληνική αγορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν στο χαρτοφυλάκιό τους.

    Εμπόδιο επίσης είναι και το υψηλό κόστος κτήσης. Τα ποσά που απαιτούνται για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι πλέον πάνω από τις δυνατότητες των περισσότερων Ελλήνων καταναλωτών

    «Νορβηγία, ο Παράδεισος της ηλεκτροκίνησης»

    Πνοή στην ηλεκτροκίνηση, εκτιμάται πως θα μπορούσε να δώσει η παροχή ουσιαστικών κινήτρων.

    Ακριβώς όπως έκανε η Νορβηγία, με αποτέλεσμα σήμερα να αποτελεί παγκόσμιο πρότυπο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Ένα στα τρία καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται αυτή την στιγμή στην Σκανδιναβική χώρα είναι ηλεκτρικό και το μερίδιο τους συνεχώς αυξάνεται.
    Τι έκαναν οι Νορβηγοί; Καταρχάς απάλλαξαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τους περισσότερους φόρους, αλλά και την υποχρέωση από τον ιδιοκτήτη τους να καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας και διόδια! Παράλληλα, προσέφεραν ελεύθερο πάρκινγκ και έστησαν ένα εκτεταμένο δίκτυο σταθμών φόρτισης.

    Η ηλεκτροκίνηση θεωρείται το μέλλον της αυτοκίνησης. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό εστιάζουν στον τομέα αυτό, προκειμένου να απαντήσουν στις σύγχρονες τάσεις.

    Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2025 στην Ευρώπη θα υπάρχουν περίπου 20 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενώ μέχρι το 2040 θα ξεπεράσουν τα 150 εκατομμύρια (περίπου το 35% των συνολικών οχημάτων).

    Σήμερα, στους ευρωπαϊκούς δρόμους κυκλοφορούν σχεδόν 215 χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκ των οποίων περίπου 100.000 είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα και τα υπόλοιπα 115.000 έχουν τη δυνατότητα χρήσης και κάποιας άλλης μορφής καυσίμου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Παρασκήνιο: O ρόλος Λασκαρίδη στην πώληση του King George από την Eurobank

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Συμμαχία» Protergia-Volkswagen για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Διαφάνεια the Greek Way για την κ. Ράνια (miss Gucci) του Υπερταμείου



    ΣΧΟΛΙΑ