• Business

    Η σχέση εμπιστοσύνης του Αλέξανδρου Σαρρηγεωργίου με τον Prem Watsa

    Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου

    Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Eurolife ERB


    Διεθνές διαβατήριο για την Eurolife αποτελεί η ένταξη στον όμιλο της Fairfax και η προσωπική επιλογή του Prem Watsa να επενδύσει σε μια ασφαλιστική εταιρεία Ζωής δεν έγινε τυχαία. Έχοντας τεχνογνωσία σε ασφαλιστικές εταιρείες του κλάδου Ζημιών – 23 τον αριθμό σε βόρεια και νότια Αμερική, Ασία, Ευρώπη, Μέση Ανατολή – ο ινδοκαναδός επενδυτής για πρώτη φορά τοποθετήθηκε στον κλάδο Ζωής επιλέγοντας την Eurolife, και το πρόσωπο του Αλέξανδρου Σαρρηγεωργίου είναι ένας από τους λόγους.

    Στην τακτική συνέλευση των μετόχων της Fairfax από όλον τον κόσμο που έγινε προ εβδομάδων στο Τορόντο, ο Prem Watsa αναφέρθηκε ονομαστικά στον επικεφαλής του Ομίλου Eurolife, το ισχυρό leadership και τις επιδόσεις της εταιρείας. Χαρακτηριστικό της Fairfax είναι ότι επενδύει κυρίως στον ασφαλιστικό κλάδο και είναι μακροπρόθεσμος επενδυτής – δεν έχει αποεπενδύσει ποτέ τα τελευταία 31 χρόνια.

    Επίσης χαρακτηριστικό του Prem Watsa είναι η «αποκεντρωμένη» διοίκηση: επιλέγει εταιρείες των οποίων εμπιστεύεται το μάνατζμεντ και το αφήνει να «τρέξει» τις εταιρείες. Έτσι, στρατηγική, προϊόντα, ακόμη και εξαγορές, είναι αποφάσεις που λαμβάνει ο ίδιος ο επικεφαλής της Eurolife και η ομάδα του.

    Η Eurolife ERB επικεντρώνεται σε οργανική ανάπτυξη, με έμφαση στη Ζωή και ενίσχυση εργασιών στις Γενικές Ασφάλειες, παραμένοντας ανοικτή σε ευκαιρίες εξαγορών. Η εταιρεία για το 2016 κατέγραψε αύξηση των ασφαλίστρων του Ομίλου κατά 62%, και των καθαρών κερδών κατά 43% και έχει την δεύτερη θέση στο σύνολο της αγοράς και την πρώτη θέση στον κλάδο Ζωής.

    Η μετοχική σχέση με τον Όμιλο Fairfax της προσδίδει τόσο οικονομική ευρωστία όσο και πρόσβαση σε προϊόντα και τεχνογνωσία ενώ η προσαρμογή στην Solvency II και η Fairfax ενισχύουν την ήδη υψηλή αξιοπιστία της Eurolife ανέφερε ο κ. Σαρρηγεωργίου, κατά τη χθεσινή παρουσίαση. Τόνισε ότι υπάρχει κινητικότητα στην εγχώρια αγορά με αντικείμενο εξαγορές και συγχωνεύσεις λόγω των απαιτήσεων της Solvency II και του μικρού μεγέθους των εταιρειών, με την Eurolife να διατηρεί ενδιαφέρον και να εξετάζει τυχόν ευκαιρίες.

    Τα συνολικά ασφάλιστρα σε Ελλάδα και Ρουμανία ανήλθαν το 2016 στα 498 εκ.ευρώ, με άνοδο κατά 62% και με έμφαση στη Ζωή που έδωσε παραγωγή ύψους 425 εκ.ευρώ. Το μερίδιο αγοράς έφθασε το 13%, με την Ζωή να έχει μερίδιο 22%, αυξημένο κατά 80% σε ετήσια βάση ενώ στις Γενικές Ασφαλίσεις κινείται στο 3,2%.

    Τα προ φόρων κέρδη του Ομίλου ανήλθαν στα 106 εκ.ευρώ, με αύξηση κατά 55% και τα μετά από φόρους στα 69 εκ.ευρώ, με ετήσια άνοδο κατά 43%. Η διοίκηση της Eurolife αποδίδει την ενίσχυση των μεγεθών στην πολυκαναλική δραστηριοποίηση του Ομίλου στην Ελλάδα, την ενίσχυση του σχεδιασμού νέων και ανταγωνιστικών προϊόντων και την εξειδίκευση στο bancassurance.

    Κέρδη προ φόρων ύψους 1,1 εκ. ευρώ, προσελκύοντας νέες εργασίες τόσο στις επιχειρηματικές ασφαλίσεις όσο και στις ασφαλίσεις προσώπων, είχε η θυγατρική εταιρεία που δραστηριοποιείται ως μεσίτης στη διαμεσολάβηση ασφαλιστικών εργασιών. Αντίστοιχα, στη Ρουμανία οι θυγατρικές Ζωής, Eurolife ERB Asigurari de Viata, και Γενικών Ασφαλίσεων Eurolife ERB Asigurari Generale ενίσχυσαν τη διείσδυσή τους στο πελατολόγιο της τράπεζας Bancpost μέσω αποταμιευτικών και επενδυτικών λύσεων, καταγράφοντας κέρδη προ φόρων της τάξης των 0,36 εκ. ευρώ. Το 2016 η Eurolife ERB κατέβαλε αποζημιώσεις ύψους 387 εκ. ευρώ.

    Το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνει κατά περίπου 32% αποταμιευτικά προϊόντα και κατά 40% ζωής και υγείας ενώ το αυτοκίνητο καταλαμβάνει το 10% και το 18% η περιουσία. Οσο αφορά τα δίκτυα διανομής, το 58% της παραγωγής προκύπτει από το bancassurance και την αποκλειστική συνεργασία με την Eurobank και το 27,4% από μεσίτες/συνεργάτες ενώ κατά τα λοιπά προέρχεται από εναλλακτικά δίκτυα.

    Ο κ. Σαρρηγεωργίου τόνισε ότι στο πλαίσιο της οργανικής ανάπτυξης θα αξιοποιηθούν εναλλακτικά δίκτυα και νέα προϊόντα, με έμφαση στη Ζωή αλλά και με προτεραιότητα στην ανάπτυξη των Γενικών Ασφαλειών. Στόχος για το 2017 είναι η πλήρης αναβάθμιση του συνόλου των εργασιών του Ομίλου με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου, την απλοποίηση των προϊόντων και των υπηρεσιών και τη βελτίωση της καθημερινότητας και του τρόπου αλληλεπίδρασης με τους συνεργάτες, παρέχοντας ουσιαστική και αποτελεσματική ασφάλεια στην ελληνική οικογένεια και κοινωνία, επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, ο οποίος έδωσε έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό της Eurolife που βρίσκεται σε εξέλιξη.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κ. Μητσοτάκης: Ο Τσίπρας έφερε 4ο μνημόνιο χωρίς λεφτά – Καραμπινάτη διαπλοκή η τροπολογία για Σαββίδη (video)

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: Deal-μαμούθ 335 εκατ. δολ. για την BW Group

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Δραματικές οι εξελίξεις για JP AVAX και Χρήστο Ιωάννου. Νέες θηριώδεις ζημιές για τον όμιλο



    ΣΧΟΛΙΑ