• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Ανάμεικτες ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 3-7 Ιουλίου 2017.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πτώση παρουσίασαν οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου VLCC μέχρι τα μέσα της εβδομάδας που πέρασε. Παρόλα αυτά, στη συνέχεια, παρουσίασαν άνοδο, με την πλειονότητα των βασικών διαδρομών να κινούνται με θετικό πρόσημο.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Επιπροσθέτως, ο ισορροπημένος αριθμός διαθέσιμων πλοίων που παρατηρήθηκε και τα υψηλά επίπεδα κινητικότητας στις περιοχές του Περσικού Κόλπου και της Δυτικής Αφρικής δημιούργησαν θετικό κλίμα μεταξύ των πλοιοκτητών, ενώ -σύμφωνα με τους ίδιους αναλυτές- αν αυτό συνεχιστεί, θα μπορούσε στο προσεχές διάστημα να ωθήσει τις τιμές των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 3% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $15.110 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, θετικό ήταν το κλίμα της αγοράς στα πλοία τύπου Suezmax στο ξεκίνημα της εβδομάδας που πέρασε. Παρόλα αυτά, η ζήτηση φάνηκε να μην ήταν αντίστοιχη της θετικής εικόνας της αγοράς, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων στις διαδρομές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας να παρουσιάσουν μικρή άνοδο.

    Αντίθετα, η τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αφρική προς τις ακτές της Αμερικής υποχώρησε σε WS60.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 10% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.136 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Ανάμεικτο ήταν το κλίμα της αγοράς στα πλοία τύπου Aframax, με την τιμή στην διαδρομή από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο να υποχωρήσει από WS77,5 σε WS70, αν και οι τιμές σε διαδρομές εντός Μεσογείου παρουσίασαν άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων πτώση της τάξεως του 7% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $7.315 ημερησίως.

    LR/MR

    Ανατολικά του Σουέζ, οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου LR1 και LR2 στην διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία ενισχύθηκαν κι άλλο σε WS119 και WS95 αντίστοιχα.

    Παράλληλα, η αγορά των πλοία τύπου MR στην ίδια περιοχή έμεινε αμετάβλητη με την τιμή στην διαδρομή από Σιγκαπούρη προς την Ανατολική Αυστραλία να παραμείνει σταθερή και την κατ’ αποκοπή (lumpsum) τιμή στην διαδρομή από την Κορέα προς την Σιγκαπούρη να παρουσιάζει οριακή πτώση.

    Επιπροσθέτως, στην αγορά του Ατλαντικού η τιμή στην διαδρομή από τον Κόλπο της Αμερικής προς την Βόρεια Θάλασσα παρουσίασε σημαντική πτώση από WS130 σε WS97,5.

    O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα πλοία τύπου Handysize παρουσίασε οριακή πτώση 1% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομαδα- στα $4.830, ενώ στα MRs, υποχώρησε κατά 7% στα $9.244 ημερησίως.

    Dirty products

    Τα σχετικά χαμηλά επίπεδα της ζήτησης στην αγορά της Βόρειας Θάλασσας και της Μεσογείου είχαν ως αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων στις διαδρομές από την Μεσόγειο και από την Βόρεια Θάλασσα προς τον Kόλπο της Αμερικής να υποχωρήσουν από τα επίπεδα των περίπου WS115 που βρισκόντουσαν τις τελευταίες δέκα εβδομάδες σε WS105.

    Σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών μάλλον απίθανο φαίνεται στο προσεχές διάστημα η κινητικότητα να βελτιωθεί τόσο όσο χρειάζεται ώστε η αγορά να ενδυναμώσει.

    Παράλληλα, στην αγορά της Καραιβικής, ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων αυξήθηκε λίγο, παρόλα αυτά, η τιμή στην διαδρομή από την περιοχή αυτή προς τον Kόλπο της Αμερικής παρέμεινε σταθερή σε WS115.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή πτώση της τάξεως του 12% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $8.154 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Χατζηιωάννου: Μερίσματα στους κατόχους προνομιούχων μετοχών της Safe Bulkers στις 31 Ιουλίου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η DNB μείωσε τις ζημίες λόγω της αναδιάρθρωσης του ναυτιλιακού της χαρτοφυλακίου

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ε. Πιστιόλης: «Ξαναχτυπά» με την ίδρυση κοινοπραξίας



    ΣΧΟΛΙΑ