Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


Ανάμεικτο ήταν το κλίμα στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου την εβδομάδα 31 Ιουλίου–4 Αυγούστου 2017, με εξαίρεση τα Capesizes που κατέγραψαν ανοδικό ράλι μέχρι και 47%.

Capesize

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, σε θετικό κλίμα ξεκίνησε η εβδομάδα που πέρασε στην αγορά της Ασίας στα πλοία τύπου Capesize, με αυξημένη την κινητικότητα ειδικά σε διαδρομές από την Δυτική Αυστραλία. Η ανοδική τάση της αγοράς συνεχίστηκε καθόλη την διάρκεια της εβδομάδας, με τα φορτία της Αυστραλίας να στηρίζουν τις τιμές των ναύλων στην ευρύτερη περιοχή του Ειρηνικού.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Στον αντίποδα, στην αγορά του Ατλαντικού, οι τιμές των ναύλων στα υπερατλαντικά ταξίδια ενισχύθηκαν κυρίως λόγω των νέων φορτίων που εμφανίστηκαν στα μέσα της εβδομάδας, ενώ παράλληλα, αύξηση παρουσίασε και η ζήτηση σε διαδρομές από το Tubarao.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για ένα πλοίο χωρητικότητας 176.460-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Zhanjiang με ημερομηνίες 5-10 Αυγούστου για ταξίδι μέσω της Δυτικής Αυστραλίας και με επαναπαράδοση στην Νότιο Κίνα στα $14.750 ημερησίως ή με επιλογή στην Βόρεια Κίνα στα $15.250 ημερησίως. Επίσης, αναφέρθηκε συμφωνία για ένα πλοίο χωρητικότητας 169.138-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο Ρότερνταμ στις αρχές Αυγούστου για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση στο Σίνες στα $6.900 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε σημαντική άνοδο της τάξεως του 45% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $13.814 ημερησίως και σε χρονοναύλωση ήταν αυξημένος κατά 47%, στα $13.150 ημερησίως.

Panamax

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το κλίμα της αγοράς στα πλοία τύπου Panamax στον Ειρηνικό βελτιώθηκε οριακά την εβδομάδα που πέρασε, με μικρή αύξηση της κινητικότητας απορροφώντας κυρίως διαθέσιμα πλοία της περιοχής, ενώ στις τιμές των ναύλων η επίπτωση ήταν μικρή. Στην αγορά του Ατλαντικού παρατηρήθηκε ισορροπία μεταξύ του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων και των νέων φορτίων.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για ένα πλοίο χωρητικότητας 93.000-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στην Σιγκαπούρη με ημερομηνίες στις 5-8 Αυγούστου για ταξίδι μέσω Νοτίου Αφρικής και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $12.500 ημερησίως και για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 87.144-dwt/κατασκευής 2006 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής με ημερομηνίες στις 20-30 Αυγούστου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας-Ιαπωνίας στα $10.500 ημερησίως.

star polaris πετρος παππας

Τέλος, υπήρξε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 82.191-dwt/κατασκευής 2006 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής με ημερομηνίες στις 10-20 Αυγούστου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $10.750 ημερησίως +575.000ΒΒ (ballast bonus).

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε οριακή άνοδο 4% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $10.098 ημερησίως και σε χρονοναύλωση, στα $9.088 ημερησίως, αυξημένος σε ποσοστό 5%.

Supramax/Handysize

Υποτονικό παρέμεινε το κλίμα της αγοράς του Ειρηνικού στα πλοία τύπου Supramax την εβδομάδα που πέρασε, με περιορισμένη την ζήτηση σε διαδρομές από το βόρειο τμήμα της Ασίας και τον Βόρειο Ειρηνικό. Στην αγορά του Ατλαντικού, οι τιμές των ναύλων σε διαδρομές από την περιοχή του Κόλπου της Αμερικής βρέθηκαν υπό πτωτική πίεση, κυρίως λόγω του μεγάλου αριθμού διαθέσιμων πλοίων και της μειωμένης κινητικότητας.

Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 63.700-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στην Σιγκαπούρη σύντομα για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Νότιο Κίνα στα $10.700 ημερησίως και για πλοίο χωρητικότητας 53.500-dwt/κατασκευής 2002 με παράδοση στο Hainan άμεσα για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Ταΐλάνδη στα $6.000 ημερησίως.

Υποτονικό ήταν γενικά το κλίμα και στην αγορά των Handysizes την εβδομάδα που πέρασε με τις τιμές των ναύλων σε όλες τις διαδρομές να κινούνται πτωτικά, ενώ οι ίδιες πηγές σχολιάζουν ότι ακόμη και μια αυξημένη ζήτηση δεν θα ήταν αρκετή να ισορροπίσει την αγορά, λόγω της υπερπροσφοράς διαθέσιμου τονάζ.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για ένα πλοίο χωρητικότητας 39.388-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στο Praia Mole σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στο Rio Haina περίπου στα $10.500 ημερησίως και για πλοίο χωρητικότητας 32.590-dwt/κατασκευής 2005 με παράδοση περνώντας το Skaw σύντομα για ταξίδι μέσω του Σουέζ για περίπου 50 ημέρες και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $12.000 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramaxes παρουσίασε οριακή πτώση της τάξεως του 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.375 ημερησίως και στην spot αγορά οριακή πτώση 1%, στα  $10.050 ημερησίως. Στα Handysizes, ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 4% -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- στα $7.083 ημερησίως.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πήτερ Λιβανός: «Μπερδεμένοι» οι αναλυτές με τη ναυτιλιακή του – Τι βλέπουν

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σ. Παληός: Επέκταση της ναύλωσης πλοίου της Diana Shipping με τα διπλάσια λεφτά

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νέα αγωγή κατά του Γ. Οικονόμου για το deal της DryShips με την Kalani


ΣΧΟΛΙΑ