• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυτιλία ναυλαγορά εφοπλιστές


    Βελτιωμένο ήταν το κλίμα στη ναυλαγορά σε όλους τους τύπους των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 11-15 Σεπτεμβρίου 2017.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, βελτιωμένο ήταν το κλίμα της αγοράς στα πλοία τύπου Capesize και την εβδομάδα που πέρασε που όμως προς το τέλος της, παρουσίασε σημάδια ύφεσης. Παρόλα αυτά, η τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα κινήθηκε ανοδικά στα $8,15 ανά τόνο, ενώ παράλληλα η τιμή από την Βραζιλία προς την Κίνα ενισχύθηκε στα $17,20 ανά τόνο.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Dampier προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 26-28 Σεπτεμβρίου στα $7,90 ανά τόνο και για φορτίο 160.000 τόνων 10% από το Port Hedland προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 24-26 Σεπτεμβρίου στα $7,95 ανά τόνο. Επίσης, αναφέρθηκε χρονοναύλωση για πλοίο χωρητικότητας 179.000-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στην Σιγκαπούρη σύντομα για ταξίδι μέσω της Βραζιλίας και επαναπαράδοση στην Σιγκαπούρη στα $20.500 ημερησίως + $260.000ΒΒ (ballast bonus).

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρέμεινε σχετικά σταθερός -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $21.706 ημερησίως και σε χρονοναύλωση παρουσίασε πτώση κατά 5% στα $19.813 ημερησίως.

    Panamax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, θετικό ήταν και το κλίμα της αγοράς στα πλοία τύπου Panamax την εβδομάδα που πέρασε στον Ατλαντικό και την Ασία. Στον Ατλαντικό, οι τιμές των ναύλων ενισχύθηκαν λόγω της περιορισμένης προσφοράς σε τονάζ σε συνδυασμό με την ροή νέων φορτίων κυρίως από τις ανατολικές ακτές και τον Κόλπο της Αμερικής. Στον Ειρηνικό, η κινητικότητα της αγοράς ήταν αυξημένη μέχρι και το τέλος της εβδομάδας με τους ναυλωτές να θέλουν να καλύψουν τα φορτία τους πριν το Σαββατοκύριακο, με αποτέλεσμα κάποιες συμφωνίες να ολοκληρωθούν ακόμη και παραπάνω από τα επίπεδα των προηγουμένων.

    Ενδεικτικές συμφωνίες ήταν για πλοίο χωρητικότητας 82.790-dwt/κατασκευής 2006 με παράδοση στο Bayuquan στις 13-17 Σεπτεμβρίου για ταξίδι μέσω της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $14.000 ημερησίως και για πλοίο χωρητικότητας 81.800-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στις 27 Σεπτεμβρίου για 1-2 ταξίδια και επαναπαράδοση στην περιοχή Skaw-Passero στα $17.000 ημερησίως. Τέλος, υπήρξε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 75.200-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο CJK στις 18-20 Σεπτεμβρίου για ταξίδι μέσω του Βόρειου Ειρηνικού και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $13.000 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 16% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $14.134 ημερησίως και σε χρονοναύλωση, στα $12.263 ημερησίως, αυξημένος κατά 11%.

    Supramax/Handysize

    Η θετική τάση της αγοράς του Ειρηνικού στα πλοία τύπου Supramax συνεχίστηκε και την εβδομάδα που πέρασε, με αυξημένη κινητικότητα και ζήτηση με αποτέλεσμα να ολοκληρωθούν συμφωνίες σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά των προηγούμενων. Στον Ατλαντικό, σταθερή παρέμεινε η πορεία της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής, ενώ παράλληλα η περιορισμένη προσφορά σε τονάζ στον Κόλπο της Αμερικής αναπτέρωσε το κλίμα, παρά την μειωμένη κινητικότητα που παρατηρήθηκε.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 61.400-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στο Fangcheng στα μέσα Σεπτεμβρίου για ταξίδι μέσω των Φιλιππίνων και επαναπαράδοση στην Κίνα με φορτίο νικελίου στα $14.250 ημερησίως και για πλοίο χωρητικότητας 57.000-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο New Mangalore σύντομα για ταξίδι μέσω της Νοτίου Αφρικής και επαναπαράδοση στην Ασία στα $12.000 ημερησίως. Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο 55.500-dwt/κατασκευής 2004 με παράδοση στο Alicante σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Δυτική Αφρική περίπου στα $15.000 ημερησίως.

    Στα Handysizes, ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 32.470-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Batam με ημερομηνίες στις 18-26 Σεπτεμβρίου για ταξίδι μέσω της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας περίπου στα $9.000 ημερησίως και για πλοίο χωρητικότητας 30.195-dwt/κατασκευής 2008 με παράδοση στην Καραϊβική για ταξίδι μέσω της Βόρειας Βραζιλίας για το Continent στα $6.500 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramaxes παρουσίασε άνοδο 9% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $12.500 ημερησίως και στην spot αγορά οριακή άνοδο 3% στα $12.367 ημερησίως. Στα Handysizes, ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 6% -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- στα $8.000 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Όλη η αλήθεια: Τι έγινε με το πλοίο της Danaos στο Περού και την κοκαΐνη

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Λιβανός: Η GasLog Partners εξαγόρασε και ένατο πλοίο από τη μητρική της

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ν. Τσάκος: Χωρίς εκπλήξεις τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου της TEN



    ΣΧΟΛΙΑ