Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

ναυτιλία ναυλαγορά εφοπλιστές


Ανάμεικτη ήταν η εικόνα στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 28 Αυγούστου – 1 Σεπτεμβρίου 2017.

Capesize

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, η κινητικότητα της αγοράς στα πλοία τύπου Capesize κατά την διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε ήταν υποτονική, με περιορισμένο αριθμό νέων φορτίων σε διαδρομές από την Βραζιλία, την Δυτική Αυστραλία και την Νότιο Αφρική.

Παρόλα αυτά, προς το τέλος της εβδομάδας, η αγορά παρουσίασε μικρή βελτίωση με την διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα να κυμαίνεται μεταξύ $6,95-7,20 ανά τόνο με ημερομηνίες μέσα Σεπτεμβρίου, ενώ παράλληλα, στην διαδρομή από την Νότιο Αφρική προς την Κίνα, αναφορές έγιναν και για συμφωνία κοντά στα $12,00 ανά τόνο.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Dampier προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 15-17 Σεπτεμβρίου στα $7,10 ανά τόνο και για ένα άλλο φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Port Hedland προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 15-17 Σεπτεμβρίου στα $6,95 ανά τόνο. Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία για φορτίο 160.000 τόνων 10% από το Bolivar προς το Ρότερνταμ με ημερομηνίες στις 14-22 Σεπτεμβρίου στα $8,05 ανά τόνο.

Σε χρονοναύλωση, αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 179.000-dwt/κατασκευής 2009 με παράδοση στη Gijon στις 7/8 Σεπτεμβρίου για ταξίδι προς την Ασία στα $27.500 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση της τάξεως του 7% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $18.633 ημερησίως και σε χρονοναύλωση υποχώρησε κατά 6% στα $17.000 ημερησίως.

Panamax

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το κλίμα της αγοράς στα πλοία τύπου Panamax την εβδομάδα που πέρασε ήταν γενικά αρνητικό στον Ατλαντικό και την Ασία, με τις τιμές spot να παραμένουν στο μεγαλύτερο μέρος τους σταθερές αλλά και κάποιες να υποχωρούν. Στον Ατλαντικό, παρά την σχετικά υγιή ροή νέων φορτίων ορυκτών, στο Continent και την Μεσόγειο η προσφορά διαθέσιμου τονάζ παρέμεινε υψηλή, ασκώντας πίεση στις τιμές των ναύλων σε διαδρομές από τις περιοχές αυτές.

Στην Ασία, η αγορά κατά την διάρκεια της εβδομάδας ήταν υποτονική, όμως προς το τέλος της, το κλίμα βελτιώθηκε κυρίως λόγω της αύξησης του αριθμού διαθέσιμων φορτίων και της στήριξης από την αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής και του Κόλπου.

Ενδεικτική συμφωνία που αναφέρθηκε ήταν για πλοίο χωρητικότητας 82.460-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο Kimitsu στις 5/8 Σεπτεμβρίου για ταξίδι μέσω του Κόλπου της Αμερικής και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $11.750 ημερησίως. Επίσης, αναφέρθηκε συμφωνία για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 82.290-dwt/κατασκευής 2006 με παράδοση περνώντας το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στις αρχές Σεπτεμβρίου για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $12.500 ημερησίως + $ 440.000ΒΒ (Ballast Bonus). Τέλος, υπήρξε συμφωνία για ένα πλοίο χωρητικότητας 76.280-dwt/κατασκευής 2004 με παράδοση στο Άμστερνταμ στις 30 Αυγούστου για ταξίδι μέσω της Βαλτικής και επαναπαράδοση στο Continent στις $9.000 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε οριακή πτώση της τάξεως του 4% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $10.763 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $9.488 ημερησίως, μειωμένος κατά 4%.

Supramax/Handysize

Δραστήρια ήταν η αγορά του Ειρηνικού στα πλοία τύπου Supramax την εβδομάδα που πέρασε, με τις τιμές των ναύλων να ενισχύονται κυρίως λόγω των επιπρόσθετων φορτίων κάρβουνου από την Ινδονησία και νικελίου από τις Φιλιππίνες. Στο Continent, η αγορά παρουσίασε κάποια σημάδια ύφεσης ενώ στην Μεσόγειο η κινητικότητα υποχώρησε κυρίως λόγω της μειωμένης ζήτησης. Παρόλα αυτά, δεν υπήρξαν σημάδια σημαντικής υποχώρησης στις τιμές των ναύλων. Παράλληλα, η εικόνα της αγοράς του Κόλπου της Αμερικής ήταν σταθερή και -παρά την μικρή αύξηση διαθέσιμου τονάζ- παρέμεινε σχετικά ισορροπημένη.

Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν για πλοίο χωρητικότητας 56.100-dwt/κατασκευής 2007 με παράδοση στο Gresik στις 7/8 Σεπτεμβρίου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Ταϊλάνδη στα $12.750 ημερησίως. Επίσης, υπήρξε συμφωνία για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 55.920-dwt/κατασκευής 2007 με παράδοση στο Fangcheng σύντομα για ταξίδι μέσω των Φιλιππίνων και επαναπαράδοση στην Κίνα με φορτίο νικελίου στα περίπου $11.250 ημερησίως. Επιπλέον, αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 55.640-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στον Κόλπο της Αμερικής σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Ανατολική Μεσόγειο στα $13.000 ημερησίως.

Τέλος, με θετικό πρόσημο κινήθηκε η αγορά των πλοίων τύπου Handysize την εβδομάδα που πέρασε με λίγα σχετικά σχόλια.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 39.800-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στο Karachi στις 1 Σεπτεμβρίου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Ασία στα $10.500 ημερησίως και για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 33.600-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο Τσανάκκαλε σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στον Κόλπο της Αμερικής στα $7.250 ημερησίως τις πρώτες 40 ημέρες και στα $9.750 ημερησίως για το υπόλοιπο διάστημα.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramaxes παρουσίασε οριακή άνοδο 1% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $10.688 ημερησίως και στην spot αγορά αυξήθηκε κατά 5% στα $11.909 ημερησίως. Στα Handysizes, ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 7% -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- στα $7.208 ημερησίως.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για τις γιάρδες STX France

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Γεωργιόπουλος: Πούλησε τάνκερ aframax η Gener8 Maritime

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Μελισσανίδης: Business με την Cosco για 4+4 νεότευκτα bulkers


ΣΧΟΛΙΑ