Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά


Πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου την εβδομάδα 21-25 Αυγούστου 2017, εκτός από εκείνη των Supramaxes και των Handysizes, όπου η εικόνα ήταν βελτιωμένη.

Capesize

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, οι τιμές spot των ναύλων της αγοράς του Ειρηνικού στα πλοία τύπου Capesize κατέγραψαν πτώση κατά την διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, εν μέρει λόγω της περιορισμένης κινητικότητας σε διαδρομές από την Αυστραλία και την Ινδονησία. Πάραυτα, η τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα παρέμεινε σταθερά πάνω από τα $7,00 ανά τόνο, ενώ παράλληλα αναφορές έγιναν για βελτιωμένες τιμές σε χρονοναυλώσεις.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Εν τω μεταξύ, η κινητικότητα της αγοράς του Βόρειου Ατλαντικού βελτιώθηκε προς το τέλος της εβδομάδας, όμως αυτό δεν ήταν αρκετό για να ενισχυθούν και οι τιμές των ναύλων στην περιοχή.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε χρονοναύλωση για πλοίο χωρητικότητας 183.000-dwt/κατασκευής 2002 με παράδοση στη Ναγκόγια στα τέλη Αυγούστου για ένα κυκλικό ταξίδι Αυστραλίας στα $16.500 ημερησίως. Επίσης, για φορτίο 160.000 τόνων 10% από το Port Hedland προς το Qingdao από τις 6 Σεπτεμβίου στα $7,05 ανά τόνο και για φορτίο 150.000 τόνων 10% από την Ινδονησία για το Mundra με ημερομηνίες 4-10 Σεπτεμβρίου στα $6,45 ανά τόνο.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση 4% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $20.134 ημερησίως και σε χρονοναύλωση υποχώρησε κατά 9% στα $18.000 ημερησίως.

Panamax

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, πτωτική ήταν η πορεία της ναυλαγοράς στα πλοία τύπου Panamax την εβδομάδα που πέρασε, καθώς οι τιμές των ναύλων στον Ατλαντικό βρέθηκαν υπό πίεση κυρίως στα βόρεια της περιοχής, αυξάνοντας έτσι και την προσφορά του άμεσα διαθέσιμου τονάζ.

Παράλληλα, περιορισμένη ήταν η κινητικότητα στην αγορά του Ειρηνικού, με την στήριξη της αγοράς από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής και του Κόλπου να μειώνεται κατά την διάρκεια της εβδομάδας, με αποτέλεσμα οι ναυλωτές να πετύχουν τιμές κάτω από τα επίπεδα των αντίστοιχων προηγουμένων συμφωνιών.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 82.000-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στην Ιαπωνία σύντομα για ταξίδι μέσω του Κόλπου της Αμερικής και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $12.450 ημερησίως και για πλοίο χωρητικότητας 81.300-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο Πορτ Σάιντ άμεσα για ταξίδι μέσω της Μαύρης Θάλασσας και της Ιορδανίας και επαναπαράδοση στο Πορτ Σάιντ στα $11.400 ημερησίως. Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 88.200-dwt/κατασκευής 2006 με παράδοση στο Qinzhou στα τέλη Αυγούστου για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην Ταϊβάν στα $10.500 ημερησίως.

Επιπροσθέτως, σε χρονοναύλωση μακράς διαρκείας αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 74.800-dwt/κατασκευής 2006 με παράδοση στο CJK για περίοδο 4-7 μηνών και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $9.600 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε οριακή πτώση της τάξεως του 4% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $11.189 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $9.925 ημερησίως, μειωμένος κατά 9%.

Supramax/Handysize

Δραστήρια ήταν γενικά η αγορά στα πλοία τύπου Supramax την εβδομάδα που πέρασε, ειδικά σε διαδρομές από την περιοχή του Βόρειου Ειρηνικού και της Ινδονησίας, ενισχύοντας έτσι και τις τιμές των ναύλων.

Στην νοτιοανατολική Ασία, η προσφορά σε σχέση με την ζήτηση διατηρήθηκε σχετικά ισορροπημένη λόγω της συνεχιζόμενης ροής νέων φορτίων από την Ινδονησία και την Αυστραλία. Στον αντίποδα, η περιορισμένη προσφορά σε τονάζ που παρατηρήθηκε στην περιοχή της Μεσογείου βοήθησε στην ενίσχυση των ναύλων σε διαδρομές από την περιοχή αυτή.

Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 63.400-dwt/κατασκευής 2017 με παράδοση στο Νταβάο στα τέλη Αυγούστου για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στις δυτικές ακτές της Ινδίας στα $12.000 ημερησίως και για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 58.100-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στην Recalada σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Μεσόγειο στα $13.250 ημερησίως.

Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 56.730-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στην Σιγκαπούρη στις 28 Αυγούστου για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Ινδία στα $11.000 ημερησίως.

Θετικό ήταν γενικά το κλίμα και στην αγορά των Handysizes την εβδομάδα που πέρασε, εκτός από εκείνη των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής. Επιπροσθέτως, οι αναφορές σχετικά με την αγορά της Ασίας παρέμειναν περιορισμένες.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 35.000-dwt/κατασκευής 2017 με παράδοση στο Stettin με ημερομηνίες 24-26 Αυγούστου για ταξίδι μέσω της Βαλτικής και επαναπαράδοση στην ισπανική Μεσόγειο στα $9.250 ημερησίως, για πλοίο χωρητικότητας 34.500-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο New Amsterdam για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Μαύρη Θάλασσα περίπου στα $8.250 ημερησίως και τέλος για πλοίο χωρητικότητας 32.490-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στον Κόλπο της Αμερικής σύντομα και επαναπαράδοση στο Continent στα $7.250 ημερησίως.

Επιπροσθέτως, αναφέρθηκε συμφωνία χρονοναύλωσης μακράς διαρκείας για πλοίο χωρητικότητας 34.000-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στη Veracruz για περίοδο 4-6 μηνών και επαναπαράδοση στον Ατλαντικό στα $8.000 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramaxes παρουσίασε άνοδο 6% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $10.625 ημερησίως και στην spot αγορά οριακή πτώση 1% στα  $11.297 ημερησίως. Στα Handysizes, ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή άνοδο 1% -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- στα $6.750 ημερησίως.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιάννης Χατζηπατέρας: «Βγαίνει στην αγορά» προς αναζήτηση 40 εκατ. δολαρίων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Άντλησε 50 εκατομμύρια δολάρια η Navios Containers

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Βαγγέλης Μαρινάκης: Νέα κερδοφόρα deals για τον εφοπλιστή


ΣΧΟΛΙΑ