• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Ράλι 43% για τα aframaxes

    • Έλλη Πατέρα
    ναυτιλία ναυλαγορά


    Ανάμεικτες ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου την εβδομάδα 11-15 Σεπτεμβρίου 2017, με εξαίρεση όμως την αγορά των Aframaxes, όπου και σημειώθηκε ράλι της τάξεως του 43%.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, σημαντικός παρέμεινε ο αριθμός του διαθέσιμου τονάζ για τον Σεπτέμβριο στα πλοία τύπου VLCC, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να βρεθούν υπό πίεση, παρά την εμφάνιση νέων φορτίων από την περιοχή της Δυτικής Αφρικής. Έτσι, η τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αφρική προς την Κίνα παρουσίασε πτώση από WS49 -όπου είχε βρεθεί το προηγούμενο διάστημα- σε WS48, ενώ αντίθετα, στην αγορά της Καραϊβικής η ζήτηση αυξήθηκε.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 7% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $5.042 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η ζήτηση στην αγορά της Δυτικής Αφρικής στα πλοία τύπου Suezmax παρουσίασε σταθερή υποχώρηση την εβδομάδα που πέρασε, με αποτέλεσμα η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να αυξηθεί και η τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αφρική προς την Μεσόγειο να υποχωρήσει από WS75 σε WS70.

    Παράλληλα, στην Μεσόγειο η ενισχυμένη αγορά των Aframaxes στήριξε τις τιμές των ναύλων στα Suezmaxes με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή εντός Μεσογείου να παρουσιάσει άνοδο -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- σε WS80.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $12.474 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Δραστήρια ήταν η αγορά της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας στα πλοία τύπου Aframax την εβδομάδα που πέρασε, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων σε όλες τις βασικές διαδρομές στις παραπάνω περιοχές να παρουσιάσουν άνοδο -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- και η τιμή στην διαδρομή από το Mellitah προς το Fos να ενισχυθεί σε WS135.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε σημαντική άνοδο της τάξεως του 43% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $16.920 ημερησίως.

    LR/MR

    Να ωθήσουν τις τιμές των ναύλων ανοδικά κατάφεραν οι πλοιοκτήτες, ανατολικά του Σουέζ, την εβδομάδα που πέρασε με αποτέλεσμα οι τιμές στην διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία στα πλοία τύπου LR1 και LR2 να ενισχυθούν σε WS140 και WS115 αντίστοιχα. Παράλληλα, η αγορά των πλοίων τύπου MR στην ίδια περιοχή ενισχύθηκε σημαντικά με την κατ’ αποκοπή (lumpsum) τιμή στην διαδρομή από την Κορέα προς την Σιγκαπούρη να ενισχυθεί από $0,37 εκατ. σε $0,425 εκατ.

    Επιπροσθέτως, η τιμή στην διαδρομή από την Σιγκαπούρη προς την Ανατολική Αυστραλία αυξήθηκε σε WS222,5. Παρόλα αυτά η συνεχής αδυναμία της αγοράς στα Δυτικά της περιοχής δεν ενίσχυσε τον μέσο όρο ημερησίων εσόδων, με αποτέλεσμα να παρουσιάσει πτώση, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.

    O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MRs παρουσίασε πτώση κατά 12% στα $8.456 ημερησίως και στα Handysizes, σημαντική άνοδο 21% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $4.369.

    Dirty products

    Παρά την ζήτηση που παρατηρήθηκε στις αγορές της Βόρειας Θάλασσας και της Μεσογείου την εβδομάδα που πέρασε, οι τιμές των ναύλων παρουσίασαν πτώση στις περιοχές αυτές, κυρίως λόγω του αυξημένου αριθμού διαθέσιμων πλοίων που αναμένεται σε σύντομο χρονικό διάστημα στην περιοχή της Μεσογείου, σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα που ταξιδεύουν υπό έρμα από την Αμερική.

    Έτσι, οι τιμές στις δυο διαδρομές από Βόρεια Θάλασσα και την Μεσόγειο προς τον Κόλπο της Αμερικής υποχώρησαν από WS117,5 σε WS115. Παράλληλα, η αγορά της Καραϊβικής παρέμεινε υποτονική λόγω του τυφώνα Ίρμα, με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής να κινηθεί πτωτικά σε WS117,5.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 10% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $8.247 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Προχωράει σε απίστευτο reverse split των μετοχών της Ocean Rig

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Στροφή στο LPG για καύσιμο του στόλου του



    ΣΧΟΛΙΑ