• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Πτώση 32% για τα VLCCs

    tanker ναυλαγορά ναυτιλία


    Ανάμεικτες ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 4-8 Σεπτεμβρίου 2017.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, οι τιμές των ναύλων στον Περσικό Κόλπο στα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε παρέμειναν υπό πίεση, κυρίως λόγω της υπερπροσφοράς σε τονάζ που παρατηρήθηκε το προηγούμενο διάστημα, παρόλο που ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων έχει μειωθεί σημαντικά. Στην αγορά της Καραϊβικής, ο περιορισμένος αριθμός διαθέσιμων πλοίων -εν μέρει λόγω του πρόσφατου τυφώνα- στήριξε τις τιμές των ναύλων στην περιοχή.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε σημαντική πτώση της τάξεως του 32% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $5.406 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, γενικά οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Suezmax ενισχύθηκαν την εβδομάδα που πέρασε, με την τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αφρική προς τις αμερικανικές ακτές να ανεβαίνει από WS62,5 σε WS72,5. Η βελτίωση της αγοράς είχε επίσης αποτέλεσμα να περιοριστεί ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων στις περιοχές της Δυτικής Αφρικής, της Μαύρης Θάλασσας αλλά και της Μεσογείου.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 10% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $12.283 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Η παρατεταμένη κινητικότητα της αγοράς και η περιορισμένη προσφορά σε τονάζ στην Μεσόγειο και την Μαύρη Θάλασσα οδήγησαν τις τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Aframax σε σημαντική άνοδο, με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο να ανέβει από WS77,5 σε WS102,5.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε σημαντική άνοδο της τάξεως του 45% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $11.813 ημερησίως.

    LR/MR

    Ύστερα από την ανοδική πορεία της αγοράς του Ατλαντικού στα clean products το προηγούμενο διάστημα, οι τιμές των ναύλων την εβδομάδα που πέρασε υποχώρησαν κάπως, καθώς κάποια αμερικάνικα διυλιστήρια που επλήγησαν από τον τυφώνα Harvey άρχισαν και πάλι να επαναλειτουργούν.

    Στην αγορά των πλοίων τύπου LR1 και LR2, η τιμή στην διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία ενισχύθηκε σε WS130 και WS110 αντίστοιχα. Στην αγορά των πλοίων τύπου MR, η τιμή στην διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς τις αμερικανικές ακτές υποχώρησε κατά 47% σε WS130, παρόμοιο επίπεδο με το αντίστοιχο που παρουσιάστηκε προ δεκαπενθημέρου πριν επέλθει ο τυφώνας, όταν και τα έσοδα στην διαδρομή αυτή είχαν υποχωρήσει μέχρι και 70%.

    O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MRs παρουσίασε πτώση κατά 36% στα $9.579 ημερησίως και στα Handysizes, σημαντική άνοδο 193% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $3.603.

    Dirty products

    Υποτονικά κινήθηκε η αγορά των πλοίων τύπου Panamax την εβδομάδα που πέρασε με τις τιμές των ναύλων γενικά να κινούνται πτωτικά, με αποτέλεσμα οι τιμές στις δυο διαδρομές από την Βόρεια Θάλασσα και την Μεσόγειο προς τον Κόλπο της Αμερικής να υποχωρήσουν από WS120 σε WS117,5. Επιπροσθέτως, η αναστάτωση που δημιούργησε η επέλαση του τυφώνα Ίρμα από την Καραϊβική είχε ως αποτέλεσμα η κινητικότητα της αγοράς στην περιοχή να περιοριστεί.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 9% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.176 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Διαρροή από τις δεξαμενές του Blue Star Patmos

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: «Βλέπει» νέα τάνκερ και LNG η TEN

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο Βρετανός υπουργός Μεταφορών καλεί τους Έλληνες εφοπλιστές στο Λονδίνο: Το Brexit είναι ευκαιρία!



    ΣΧΟΛΙΑ