• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Πτώση 27% για τα Aframaxes

    Maersk Tankers ναυλαγορά ναυτιλία

    Το Maersk Virtue της Maersk Tankers


    Πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 30 Οκτωβρίου-3 Νοεμβρίου 2017, με την αγορά των Aframaxes συγκεκριμένα να καταγράφει πτώση της τάξεως του 27%.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, σε πτωτική τροχιά κινήθηκαν γενικά οι δείκτες της αγοράς στα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε, με την ζήτηση στον Περσικό Kόλπο να περιορίζεται και τις τιμές των ναύλων -ακόμη και σε νεώτερης κατασκευής- πλοία να υποχωρούν. Παρόλα αυτά, καθώς οι ναυλωτές συνεχίζουν να δείχνουν την προτίμηση τους σε νεώτερης κατασκευής πλοία, οι ειδικοί εκτιμούν ότι αυτό θα αποτρέψει τις τιμές των ναύλων από το να καταγράψουν περαιτέρω πτώση.

    Παράλληλα, πιστεύουν ότι ενώ γενικά η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ παρέμεινε διευρυμένη, ο ικανοποιητικός αριθμός ναυλώσεων που παρατηρήθηκε μέσα στον Νοέμβριο πιθανόν να βοηθήσει και το κλίμα της αγοράς.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 13% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $19.895 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, παρά τα σημάδια βελτίωσης που παρουσίασε στο ξεκίνημα της εβδομάδας η αγορά του Ατλαντικού, στα πλοία τύπου Suezmax γενικά παραμένει σχετικά σταθερή, με την τιμή στη διαδρομή από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο να διαμορφώνεται σε WS105.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Παρόλα αυτά, οι τιμές των ναύλων από τη Δυτική Αφρική υποχώρησαν λόγω της μειωμένης ζήτησης και της διευρυμένης προσφοράς διαθέσιμων πλοίων.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 6% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $21.455 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Ύφεση γενικά παρουσίασαν οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Aframax την εβδομάδα που πέρασε, με τις τιμές σε όλες τις διαδρομές από τη Βαλτική και τη Βόρεια Θάλασσα να παρουσιάζουν πτώση, ενώ παράλληλα στη Μεσόγειο -λόγω των καθυστερήσεων στα στενά του Βοσπόρου- η αγορά κινήθηκε σε δυο άξονες.

    Επιπροσθέτως, σε χρονοναύλωση μεγάλης διάρκειας αναφορά έγινε για δυο συμφωνίες με Ευρωπαίο ναυλωτή που ολοκληρώθηκαν προ ημερών με παράδοση στη Μεσόγειο: το πρώτο πλοίο για 12 μήνες και με δικαίωμα ανανέωσης για άλλους 12 στα $16.250 ημερησίως και το δεύτερο για 5-8 μήνες στα $15.000 ημερησίως.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 27% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $15.216 ημερησίως.

    LR/MR

    Στην αγορά των πλοίων τύπου MR, οι τιμές των ναύλων στη διαδρομή από τη Βόρεια Θάλασσα προς τις αμερικανικές ακτές υποχώρησαν σε WS100, καθώς η προσφορά των διαθέσιμων πλοίων για φόρτωση σε σύντομο χρονικό διάστημα από την περιοχή της Βόρειας Θάλασσας ήταν επαρκής. Εν τω μεταξύ, ανατολικά του Σουέζ, οι τιμές των ναύλων παρέμειναν σχετικά σταθερές, με την τιμή στη διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ανατολική Αφρική να διαμορφώνεται σε WS225.

    Στην αγορά των πλοίων τύπου LR τώρα, η κινητικότητα της αγοράς του Ατλαντικού στα LR1s αυξήθηκε σημαντικά, με τις τιμές των ναύλων στην διαδρομή από τη Βόρεια Θάλασσα προς τη Δυτική Αφρική να ενισχύεται σε WS110. Παράλληλα, η κινητικότητα της αγοράς στα LR2s παρέμεινε σταθερή -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- ενώ η τιμή στη διαδρομή από τη Μεσόγειο προς την Ιαπωνία παρουσίασε άνοδο στα $1,75 εκατ.

    Επιπροσθέτως, ανατολικά του Σουέζ, η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ παρέμεινε γενικά περιορισμένη με την τιμή στην διαδρομή στα LR1s από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία να ενισχύεται από WS112,5 σε WS122,5 ενώ, σύμφωνα με την άποψη των ειδικών, το κλίμα αναμένεται να βελτιωθεί το προσεχές διάστημα.

    • O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MRs παρέμεινε σταθερός στα $8.896 ημερησίως ενώ, στα Handy υποχώρησε κατά 11% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $2.160.

    Dirty products

    Στα Dirty products, η αγορά των Panamaxes συνέχισε την πτωτική της πορεία με την τιμή στην διαδρομή από την Μεσόγειο προς τον κόλπο της Αμερικής να υποχωρεί σε WS115. Παρόλα αυτά, προς το τέλος της εβδομάδας η αγορά παρουσίασε σημάδια σταθερότητας όμως σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών για να βρεθεί στα επίπεδα που ήταν προ δυο εβδομάδων είναι απαραίτητο η κινητικότητα κάπως να ενισχυθεί.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 21% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $7.022 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιώργος Προκοπίου: Έκανε και πάλι την έκπληξη στην ναυτιλία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νίκος Γουλανδρής: Στην πώληση tanker προχωράει η ναυτιλιακή του

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων



    ΣΧΟΛΙΑ