• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Άνοδος 32% για τα Suezmaxes

    tanker ναυλαγορά ναυτιλία


    Ανάμεικτες ήταν γενικά οι τάσεις στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 16-20 Οκτωβρίου 2017, ωστόσο η αγορά των πλοίων τύπου Suezmax κατόρθωσε να καταγράψει άνοδο της τάξεως του 32%.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου VLCC κατάφεραν την εβδομάδα που πέρασε να διατηρηθούν κοντά στα επίπεδα των WS70, για διαδρομές από τον Περσικό Kόλπο και τη Δυτική Αφρική με κατεύθυνση ανατολικά. Επιπροσθέτως, παρά την υπερπροσφορά σε τονάζ που παρατηρήθηκε, τα νεώτερα πλοία είχαν μεγαλύτερη ζήτηση από τους ναυλωτές, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια απόσταση στους ναύλους σε σχέση με εκείνων παλαιότερης κατασκευής.

    Έτσι, για παράδειγμα, πλοίο χωρητικότητας 299.200-dwt/κατασκευής 2017 διαθέσιμο στην Κορέα στη διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ταϊλάνδη, διαπραγματεύονταν σε WS72,5 – δηλαδή, πέντε μονάδες παραπάνω από εκείνη της προηγούμενης εβδομάδας. Αντίθετα, σε διαδρομές από τον Περσικό Κόλπο με κατεύθυνση ανατολικά, οι πλοιοκτήτες με παλαιότερης κατασκευής πλοία δέχτηκαν ναύλους κοντά σε WS60.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα
    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $22.628 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, δραστήρια ήταν η αγορά στα πλοία τύπου Suezmax την εβδομάδα που πέρασε, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να ενισχυθούν, ειδικά στη Δυτική Αφρική. Στη Μεσόγειο, οι τιμές των ναύλων παρουσίασαν άνοδο κυρίως λόγω της ξαφνικής μείωσης του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων, ενώ αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μαύρης Θάλασσας.

    Εν τω μεταξύ, άνοδο παρουσίασαν οι τιμές των ναύλων και στη διαδρομή από τη Δυτική Αφρική προς την Βόρεια Θάλασσα και διαμορφώθηκαν στα μεσαία επίπεδα των WS80.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 32% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $21.399 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Απώλειες παρουσίασαν οι αγορές της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής στα πλοία τύπου Aframax την εβδομάδα που πέρασε, με τις τιμές των ναύλων σε διαδρομές από τη Βαλτική να κυμαίνονται κοντά στα επίπεδα των WS105. Εν τω μεταξύ, η αγορά της Μεσογείου επίσης κινήθηκε πτωτικά, ενώ κατά την διάρκεια της εβδομάδας, υπήρξε διόρθωση στις τιμές των εντός Μεσογείου διαδρομών, κοντά στα επίπεδα των WS 127,5-130, ανάλογα με το ταξίδι.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 10% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $20.252 ημερησίως.

    LR/MR

    Στα πλοία τύπου LR1, η εβδομάδα ξεκίνησε ελπιδοφόρα με αυξημένη ζήτηση, παρόλα αυτά η προσφορά διαθέσιμου τονάζ παρέμεινε μεγάλη, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να βρεθούν υπό πίεση. Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και τα πλοία τύπου LR2, με την κατ’ αποκοπή (lumpsum) τιμή στη διαδρομή από τη Μεσόγειο προς την Ιαπωνία να υποχωρεί σε $1,75 εκατ.

    Στα πλοία τύπου MR, οι τιμές των ναύλων παρέμειναν σχετικά σταθερές ύστερα από την πτώση της προηγούμενης εβδομάδας. Παρόλα αυτά, η αγορά της Μεσογείου -από την αρχή της εβδομάδας- βελτιώθηκε κάπως, αν και σύμφωνα με την άποψη των ειδικών, έχει ακόμη δρόμο μέχρι να ανακτήσει το χαμένο έδαφος, σε σχέση εκείνο του προηγουμένου διαστήματος.

    • O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MRs παρουσίασε πτώση 5% στα $8.037 ημερησίως, ενώ στα Handy υποχώρησε κατά 51% -σε σχέση με την προηγούμενη- εβδομάδα, στα $3.825.

    Dirty products

    Στα Dirty products, η αγορά των πλοίων τύπου Panamax στην Ευρώπη ενισχύθηκε σημαντικά, ωθώντας έτσι τις  τιμές των ναύλων ανοδικά κατά 25 WS μονάδες, σε WS125. Παρόλα αυτά και ενώ η κινητικότητα μειώθηκε κάπως, οι τιμές αναμένεται να παραμείνουν σταθερές κατά το προσεχές διάστημα.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 51% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $9.305 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Κερδοφορία και στο γ’ τρίμηνο 2017 για την Costamare

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Γεωργιόπουλος: Golden deal για τον εφοπλιστή – Πουλάει VLCC για 53 εκατ. δολ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου



    ΣΧΟΛΙΑ