• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Άνοδος 27% για τα VLCCs

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Ανάμεικτες ήταν γενικά οι τάσεις στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 2-6 Οκτωβρίου 2017, με τα VLCCs ωστόσο να παρουσιάζουν άνοδο 27%.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η αγορά στα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε ενισχύθηκε, παρά τις ασιατικές διακοπές στην Κίνα. Οι τιμές των ναύλων σε όλες τις βασικές διαδρομές παρουσίασαν άνοδο κυρίως λόγω της σταθερής ζήτησης.

    Ειδικά στην περιοχή του Περσικού Κόλπου παρατηρήθηκε σημαντική βελτίωση με την τιμή στη διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Σιγκαπούρη να ενισχύεται από WS56,5 που είχε βρεθεί το προηγούμενο διάστημα, σε WS63,5.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα
    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 27% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα-  στα $18.197 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, έπειτα από την σημαντική ενίσχυση της αγοράς το προηγούμενο διάστημα, οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Suezmax την εβδομάδα που πέρασε παρουσίασαν σημάδια ύφεσης, με την τιμή στη διαδρομή από την Δυτική Αφρική προς την Μεσόγειο να υποχωρεί σε WS72,5.

    Εν τω μεταξύ, η περιορισμένη κινητικότητα που παρατηρήθηκε στην αγορά της Μαύρης Θάλασσας είχε ως αποτέλεσμα η τιμή στη διαδρομή προς την Μεσόγειο να υποχωρήσει από WS87,5 που είχε βρεθεί το προηγούμενο διάστημα σε WS82,5.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 5% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $14.527 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Οι τιμές των ναύλων στις αγορές της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου στα πλοία τύπου Aframax την εβδομάδα που πέρασε παρουσίασαν σημαντική αύξηση, με τις τιμές στις δυο βασικές διαδρομές εντός των παραπάνω περιοχών να ενισχύονται από WS97,5 σε WS140.

    Εν τω μεταξύ, στην αγορά της Βαλτικής, ο μεγάλος αριθμός διαθέσιμων πλοίων στην περιοχή είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να υποχωρήσουν και έτσι η τιμή στη διαδρομή προς την Βόρεια Θάλασσα να παρουσιάσει πτώση και να διαμορφωθεί σε WS72,5.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 16% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $14.630 ημερησίως.

    LR/MR

    Στις αγορές των πλοίων τύπου LR1 και LR2, έπειτα από την πρόσφατη ανάκαμψη στις τιμές των ναύλων, οι τάσεις διαφοροποιήθηκαν -ειδικά στα LR1s- με την τιμή στη διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία να υποχωρεί σε WS130, ενώ η αντίστοιχη τιμή στην ίδια διαδρομή στα LR2s παρέμεινε σταθερή σε WS140.

    Στην αγορά των πλοίων τύπου MR οι τιμές των ναύλων ανατολικά του Σουέζ παρουσίασαν ύφεση, καθώς η ζήτηση υποχώρησε λόγω των τοπικών διακοπών, με αποτέλεσμα η τιμή στη διαδρομή από την Κορέα προς την Σιγκαπούρη να παρουσιάσει πτώση στα $0,37 εκατ.

    Εν τω μεταξύ, οι τιμές των ναύλων των MRs στον Ατλαντικό γενικά παρέμειναν σταθερές, με την τιμή στη διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς τις αμερικανικές ακτές να διατηρείται σε WS125.

    • O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MRs παρουσίασε πτώση 5% στα $10.280 ημερησίως και στα Handysizes, πτώση 14% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $10.779.

    Dirty products

    Στα dirty products, η εβδομάδα κύλισε σε υποτονικούς ρυθμούς, με τις τις τιμές των ναύλων στις αγορές της Μεσογείου και της Βόρειας Θάλασσας να υποχωρούν, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.

    Επιπροσθέτως, οι τιμές στις διαδρομές από τις δυο παραπάνω περιοχές προς τον Κόλπο της  Αμερικής επίσης παρουσίασαν πτώση από WS102,5 σε WS97,5. Πάραυτα, η αγορά της Καραϊβικής παρέμεινε ενισχυμένη, με την τιμή στη διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής να παραμένει αμετάβλητη σε WS115.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 4% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $6.055 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Τρίτο ταχύπλοο για τους αδελφούς Στεφάνου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η αισιόδοξη πρόβλεψη του Α. Χατζηγιάννη: Η επόμενη ναυτιλιακή κρίση θα είναι τον 22ο αιώνα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Clarksons: Είναι η καλύτερη ευκαιρία της τελευταίας 30ετίας για επενδύσεις στη ναυτιλία



    ΣΧΟΛΙΑ