ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ανοδικές ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου την εβδομάδα 9-13 Οκτωβρίου 2017, με τα Aframaxes να ενισχύονται κατά 54%.
VLCC
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ενισχύθηκε η αγορά στα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε, με τις τιμές των ναύλων να παρουσιάζουν άνοδο σε όλες τις βασικές διαδρομές. Επίσης, η αυξημένη κινητικότητα που παρατηρήθηκε στον Περσικό Κόλπο, σε συνδυασμό με την ζήτηση της Δυτικής Αφρικής, στήριξε το έντονο κλίμα, ενώ παράλληλα, η προσφορά νεότευκτων πλοίων παρέμεινε περιορισμένη.
Στην αγορά του Ατλαντικού υπήρξε επίσης αρκετά αυξημένη κινητικότητα, με αποτέλεσμα αρκετά πλοία να ταξιδέψουν από τον Αραβικό Κόλπο υπό έρμα προς την κατεύθυνση αυτή. Επιπροσθέτως, ενισχυμένη ήταν η κινητικότητα στην αγορά της Καραϊβικής και της Νοτίου Αμερικής, ενώ παράλληλα, η προσφορά σε τονάζ στην Βόρεια Θάλασσα περιορίστηκε.

- Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 22% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $22.148 ημερησίως.
SUEZMAXES
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, δραστήρια και αρκετά παραγωγική χαρακτηρίστηκε από τους αναλυτές η αγορά στα πλοία τύπου Suezmax, με τις τιμές των ναύλων στις περισσότερες διαδρομές να έχουν ενισχυθεί. Η αυξημένη κινητικότητα στη Δυτική Αφρική ώθησε τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα, ενώ παράλληλα, η ενισχυμένη αγορά των Aframaxes στη Μεσόγειο οδήγησε την δραστηριότητα των Suezmaxes στην περιοχή σε ανοδική τροχιά. Παρόλα αυτά, προς το τέλος της εβδομάδας η γενική ζήτηση της αγοράς περιορίστηκε.
- Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 12% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $16.253 ημερησίως.
AFRAMAXES
Δραστήρια ήταν η αγορά την εβδομάδα που πέρασε στα πλοία τύπου Aframax, με αυξημένη την κινητικότητα στις περιοχές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να οδηγηθούν σε υψηλότερα επίπεδα. Επιπροσθέτως, βελτίωση παρουσίασαν και οι περιοχές της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής, καθώς και η αγορά της Καραϊβικής.
- Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 54% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $22.578 ημερησίως.
LR/MR
Στις αγορές των πλοίων τύπου LR1 και LR2, οι τιμές των ναύλων υποχώρησαν κάπως, κυρίως λόγω των ασιατικών διακοπών με περιορισμένη κινητικότητα στην Μέση Ανατολή και αυξημένη την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στα LR2s. Έτσι, οι τιμές στη διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία και στους δυο τύπους πλοίων υποχώρησαν σε WS125 και WS115 αντίστοιχα.
Στην αγορά των πλοίων τύπου MR, οι τιμές των ναύλων σημείωσαν σημαντικές απώλειες σε αρκετές διαδρομές -συμπεριλαμβανομένου και του Ατλαντικού- όπου η κινητικότητα ήταν περιορισμένη.
Στα Handy, οι τιμές των ναύλων στην Μεσόγειο και τη Βόρεια Θάλασσα παρουσίασαν οριακή πτώση.
- O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MRs παρουσίασε πτώση 18% στα $8.470 ημερησίως, ενώ στα Handy, υποχώρησε κατά 28% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $7.761.
Dirty products
Στα Dirty products, η αγορά παρέμεινε σταθερή σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Παρόλα αυτά, οι τιμές των ναύλων και στις δυο διαδρομές από τη Μεσόγειο και την Βόρεια Θάλασσα προς τον Κόλπο της Αμερικής παρουσίασαν άνοδο από WS97,5 σε WS100 – αν και σύμφωνα με τους αναλυτές, η τιμή αυτή ήταν χαμηλότερη του ετήσιου -μέχρι και σήμερα- μέσου όρου WS118. Εν τω μεταξύ, η τιμή στη διαδρομή από την Καραϊβική προς τον Κόλπο της Αμερικής παρέμεινε σχετικά σταθερή σε WS115.
- Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή άνοδο της τάξεως του 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $6.163 ημερησίως.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η ναυτιλία πάει καλά, οι τράπεζες άρχισαν πάλι να δανείζουν
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο εφοπλιστής Γιώργος Γουρδομιχάλης στο Mononews.gr – Οι προβλέψεις του για τη ναυτιλία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μυλωνάς (Εθνική): Το σχέδιο για χρηματοδότηση μεγάλων project, η διανομή του 60% των κερδών και οι ελπίδες για τα στεγαστικά
- Φωτιά ηλεκτρικού οχήματος σε υπόγειο χώρο
- Snappi: Είσοδος σε πάνω από τρεις ευρωπαϊκές χώρες μέχρι το 2029
- Αναστάσιος Ροζολής (ΣΕΚΠΥ): Χρειάζεται ένα σχέδιο για την ενίσχυση της αμυντικής βιομηχανίας
