• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Ανοδικές ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 23-27 Οκτωβρίου 2017.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, επιβράδυνση στην ανοδική πορεία των τιμών στους ναύλους φάνηκε να παρουσιάζει η αγορά του Περσικού Κόλπου στα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε, με τις τιμές σε ταξίδια από τον Περσικό Κόλπο προς την Ασία να κυμαίνονται κοντά σε WS70. Εν τω μεταξύ, η αγορά της Καραϊβικής έδειξε να παραμένει ενισχυμένη, κυρίως λόγω της περιορισμένης προσφοράς σε τονάζ, παρά το γεγονός ότι η κινητικότητα είχε κάπως υποχωρήσει.

    Επιπροσθέτως, σύμφωνα και πάλι με την άποψη των ειδικών, με περιορισμένη την κινητικότητα σε διαδρομές από τον Περσικό Κόλπο προς τα δυτικά, οι πλοιοκτήτες ενδέχεται να αναγκαστούν -εφόσον οι τιμές των ναύλων υποχωρήσουν- να στείλουν τα πλοία τους υπό έρμα προς την Καραϊβική.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή άνοδο της τάξεως του 1% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $22.855 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, θετικό παρέμεινε το κλίμα της αγοράς στα πλοία τύπου Suezmax, με τις τιμές των ναύλων σε διαδρομές από την Δυτική Αφρική να ενισχύονται λόγω της αυξημένης ζήτησης και της περιορισμένης προσφοράς σε τονάζ. Έτσι, η τιμή στην διαδρομή από την παραπάνω περιοχή προς την Μεσόγειο κινήθηκε ανοδικά από WS87,5 σε WS100.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Επιπροσθέτως, ανοδική πορεία ακολούθησε και η τιμή στη διαδρομή από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο που, από WS105, διαμορφώθηκε σε WS107 κυρίως λόγω των καθυστερήσεων στα Στενά του Βοσπόρου και της περιορισμένης προσφοράς σε διαθέσιμο τονάζ.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 7% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $22.814 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Πτωτικά κινήθηκαν οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Aframax την εβδομάδα που πέρασε στην περιοχή της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής, λόγω της περιορισμένης κινητικότητας. Αντίθετα, στις αγορές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, η κινητικότητα ήταν αυξημένη και -σε συνδυασμό με τις άσχημες καιρικές συνθήκες και τις καθυστερήσεις στα Στενά του Βοσπόρου- οι τιμές των ναύλων στις βασικές διαδρομές εντός Μεσογείου ενισχύθηκαν σε WS155.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 3% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $20.937 ημερησίως.

    LR/MR

    Δραστήρια ήταν η αγορά δυτικά του Σουέζ σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες στα πλοία τύπου MR, με την τιμή στη διαδρομή από τη Βόρεια Θάλασσα προς τις Αμερικανικές Ακτές να ενισχύεται από WS97,5 σε WS105. Επίσης, αυξημένη κινητικότητα παρατηρήθηκε και στην αγορά των πλοίων τύπου LR1, αν και σε γενικές γραμμές, οι τιμές των ναύλων παρέμειναν σχετικά σταθερές παρά την αυξημένη προσφορά διαθέσιμου τονάζ, ενώ η αγορά των πλοίων τύπου LR2 παρουσίασε σημάδια ύφεσης, με κάποιες συμφωνίες σε φορτία νάφθας προς την Ασία να μην ολοκληρώνονται.

    Εν τω μεταξύ, ανατολικά του Σουέζ, γενικά οι τιμές των ναύλων -παρά την αυξημένη δραστηριότητα που παρατηρήθηκε μέσα στην εβδομάδα- ενισχύθηκαν οριακά. Παράλληλα, η αγορά των MRs παρέμεινε ενισχυμένη, με την τιμή στη διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ανατολική Αφρική να διαμορφώνεται σε WS220, ενώ στα LR2s, η τιμή στη διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία παρέμεινε σταθερή σε WS115.

    • O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MRs παρουσίασε άνοδο 11% στα $8.909 ημερησίως, ενώ στα Handy, υποχώρησε κατά 36% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $2.438 ημερησίως.

    Dirty products

    Στα Dirty products, η αγορά των Panamaxes ήταν άστατη την εβδομάδα που πέρασε και προς το τέλος της παρουσίασε σημάδια ύφεσης, με την τιμή στη διαδρομή από τη Βόρεια Θάλασσα προς τον Κόλπο της Αμερικής να υποχωρεί σε WS122,5.

    Εν τω μεταξύ, στην αγορά της Καραϊβικής, η τιμή στη διαδρομή από την περιοχή προς τον Κόλπο της Αμερικής παρέμεινε αμετάβλητη.

    • Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 4% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $8.925 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αισιόδοξες οι εκτιμήσεις της Stifel για την αγορά LNG

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί αποχωρεί από τη Σιγκαπούρη η Aegean Marine

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Χατζηιωάννου: Επιστροφή στα κέρδη μετά από τρία χρόνια για την Safe Bulkers



    ΣΧΟΛΙΑ