• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    ναύλοι ναυλαγορά ναυτιλία

    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “YM Los Angeles” της Diana Containerships είναι χωρητικότητας 4.932-teu και κατασκευής του έτους 2006


    Περιορισμένη ήταν η κινητικότητα στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 30 Οκτωβρίου-3 Νοεμβρίου 2017.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, αναφορικά με την κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας άνω των 3.000-TEU, ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων τύπου Panamax μικρότερης χωρητικότητας στην Ασία παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, με περιορισμένες δυνατότητες απασχόλησης μέχρι το τέλος του χρόνου, ενώ παράλληλα, στην κατηγορία των μεγαλύτερων πλοίων, γενικά η κινητικότητα της αγοράς ήταν υποτονική, με λίγες αναφορές σε νέες συμφωνίες. Παρόλα αυτά, από ότι φαίνεται η Maersk Line συνέχισε να είναι εκείνη η εταιρεία με τη μεγαλύτερη δραστηριότητα στην αγορά, με αναφορά σε συμφωνία που ολοκληρώθηκε σε πλοίο τύπου Hyundai 6.600 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης για χρονοναύλωση περιόδου διάρκειας περίπου 4-6 μηνών στα $15.750 ημερησίως.

    Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τους αναλυτές, αναφορικά με την κατηγορία των μικρότερων πλοίων χωρητικότητας 4.250-TEU, οι τιμές των ναύλων συνέχισαν να βρίσκονται υπό πίεση, με τους πλοιοκτήτες -μέχρι στιγμής- να καταφέρνουν να επιτυγχάνουν ναύλους στα επίπεδα των $7.000 ημερησίως. Έτσι, για παράδειγμα αναφορά έγινε για συμφωνία σε πλοίο τύπου Zhejiang 4.250 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης για χρονοναύλωση περιόδου 2-4 μηνών στα $7.000 ημερησίως, ενώ παράλληλα, σε σχέση με την κατηγορία των 3.500-TEU, δεν υπήρξαν σχετικές αναφορές και σχόλια.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Τώρα, όσον αναφορά τα πλοία χωρητικότητας μεταξύ 2.000-3.000-TEU, το «σενάριο» των προηγούμενων ημερών παρέμεινε ίδιο. Παρά την έλλειψη ζήτησης, η αγορά διατηρήθηκε σχετικά ισορροπημένη, καθώς η προσφορά διαθέσιμου τονάζ ήταν περιορισμένη. Επιπροσθέτως, δεν υπήρξαν αναφορές σε διαπραγματεύσεις καινούργιων συμφωνιών, εκτός από ένα πλοίο τύπου B-178 που βρίσκονταν υπό συζήτηση, χωρίς όμως περαιτέρω λεπτομέρειες. Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά στα πλοία με εξοπλισμό φόρτωσης, με αναφορά σε πιθανή διαπραγμάτευση ενός containership χωρητικότητας 2.500-TEU για χρονοναύλωση μικρής περιόδου στην Μεσόγειο.

    Τέλος, στα πλοία μικρότερης χωρητικότητας μεταξύ 1.000-2.000-TEU και συγκεκριμένα στη κατηγορία των 1.700-TEU, την εβδομάδα που πέρασε παρατηρήθηκε μικρή αύξηση της ζήτησης στην Ασία. Παράλληλα, αναφορές έγιναν σε παρατάσεις προηγούμενων συμφωνιών για μερικά πλοία, όπως για παράδειγμα σε πλοίο χωρητικότητας 1.730-TEU με εξοπλισμό φόρτωσης, στο οποίο συμφωνήθηκε χρονική παράταση 4-6 μηνών στα $8.200 ημερησίως, ενώ σε αδελφό πλοίο με άλλους ναυλωτές για αντίστοιχη διάρκεια, στα $8.000 ημερησίως.

    Εν τω μεταξύ, η αγορά του Ατλαντικού παρέμεινε σχετικά υποτονική, με λίγες αναφορές σε καινούργιες συμφωνίες, ενώ τα μικρότερα πλοία έδειξαν να «δυσκολεύονται» να πετύχουν αξιοπρεπή απασχόληση. Πάραυτα, αξίζει να σημειωθεί η αναφορά που έγινε για συμφωνία στην Ασία σε πλοίο χωρητικότητας 1.000-TEU για χρονοναύλωση περιόδου 2-4 μηνών στα $7.100 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές στρέφουν την προσοχή τους στις παραγγελίες νέων πλοίων

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Γεωργιόπουλος: Η κίνηση ματ – Πώς έβγαλε 100 εκατ. δολάρια

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Φράγκου: 50 εκατ. ευρώ άντλησε η Navios Containers εκδίδοντας νέες μετοχές



    ΣΧΟΛΙΑ