• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Έλληνες εφοπλιστές: Τον Ιανουάριο πώλησαν 9 πλοία και εισέπραξαν 333,3 εκατ. δολάρια – Πώλησαν πλοίο κοντέινερ με 130 εκατ. δολάρια!

    containerships


    Αμετάβλητη παρέμεινε η ναυλαγορά στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 23-27 Οκτωβρίου 2017.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, σχετικά με τα πλοία τύπου Post-Panamax στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 8.000-TEU -όπως ήταν αναμενόμενο- οι τιμές των ναύλων υποχώρησαν στα χαμηλά επίπεδα των $13.000 ημερησίως, κυρίως λόγω της περιορισμένης ζήτησης και της αυξημένης προσφοράς διαθέσιμου τονάζ σε παρόμοιες περιοχές. Εν τω μεταξύ, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 6.000-TEU, οι τιμές κινήθηκαν περίπου στα ίδια επίπεδα με εκείνα των 8.000-TEU γεγονός που -κατά την άποψη των ειδικών- θα συνεχιστεί λόγω της έλλειψης πλοίων αυτής της χωρητικότητας.

    Στα πλοία τύπου Panamax τώρα, η ζήτηση στην κατηγορία των 5.000-TEU παρέμεινε σε ικανοποιητικά επίπεδα, καθώς αναφορές έγιναν για περαιτέρω συμφωνίες που ολοκληρώθηκαν την εβδομάδα που πέρασε. Παρόλα αυτά, οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν πτωτικά και κάτω από τα επίπεδα των $8.000 ημερησίως. Οι αναλυτές εκφράζουν την ελπίδα ότι οι ναυλωτές θα διατηρήσουν τα επίπεδα των $7.000-8.000 ημερησίως σε αυτή την κατηγορία, καθώς πιστεύουν ότι τα πλοία αυτά θα συνεχίσουν να έχουν ζήτηση, σε αντιπαράθεση με εκείνα των 5.500-6.000-TEU, που κινούνται στα επίπεδα των $13.000 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Εν τω μεταξύ, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 3.500-TEU, σε γενικές γραμμές, η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη. Παρόλα αυτά, επειδή υπήρξαν μερικά spot πλοία σε αυτή την κατηγορία προς ναύλωση, οι αναλυτές αναμένουν ότι οι τιμές των ναύλων θα παραμείνουν αμετάβλητες στα επίπεδα των $8.000 ημερησίως στον Ατλαντικό και λίγο περισσότερο ενισχυμένες στην Ασία. Επιπροσθέτως, αναφορά έγινε για χρονοναύλωση περιόδου διάρκειας 3-7 μηνών στη Μεσόγειο σε πλοίο τύπου Shanghai 3.500 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης στα $8.000 ημερησίως.

    Παράλληλα, σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 2.800-TEU, η αγορά του Ατλαντικού κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς με μερικά spot πλοία να προσπαθούν να εξασφαλίσουν καινούργιες συμφωνίες. Αντίθετα, στην Ασία η δραστηριότητα της αγοράς ήταν αυξημένη, με τις τιμές των ναύλων να κινούνται περίπου στα επίπεδα των $9.000-9.500 ημερησίως, δηλαδή στα ίδια επίπεδα με εκείνα προηγούμενων συμφωνιών, ενώ παράλληλα, οι αναλυτές παρατηρούν ότι γενικά δεν υπήρξαν spot πλοία στην ευρύτερη περιοχή πλην ενός.

    Τώρα, στα πλοία χωρητικότητας 2.500-TEU, η κινητικότητα σε ναυλώσεις ήταν σχεδόν ανύπαρκτη με αναφορές μόνο σε δυο πλοία που επέκτειναν υπάρχουσες συμφωνίες στην Ασία και τη Μεσόγειο στα μεσαία επίπεδα των $8.000 ημερησίως. Εν τω μεταξύ, στην Ασία και την Καραϊβική η προσφορά διαθέσιμου τονάζ έδειχνε περιορισμένη. Από την άλλη όμως, διαφορετική εικόνα παρουσίασε η Ευρώπη και η Μεσόγειος, με περισσότερα πλοία να αναμένονται διαθέσιμα τις επόμενες εβδομάδες, γεγονός που έδειξε να μην ανησυχεί τους ειδικούς καθώς θεωρούν ότι δεδομένου ότι τα μικρότερης κατηγορίας πλοία κινούνται σε θετικούς ρυθμούς, η αγορά σε αυτή την κατηγορία ενδέχεται να παραμείνει σταθερή.

    Αναφορικά με τα πλοία χωρητικότητας 1.700-TEU, στην αγορά της Ασίας οι τιμές των ναύλων στα πρότυπα πλοία τύπου Wenchong 1.700 κυμάνθηκαν κοντά στα επίπεδα των $8.000 ημερησίως, ενώ στα νεότευκτα eco type, στα μεσαία επίπεδα των $10.000 ημερησίως – ανάλογα με τα χαρακτηριστικά. Στην αγορά του Ατλαντικού -και συγκεκριμένα της Μεσογείου- δεν παρατηρήθηκαν για την ώρα διαθέσιμα spot πλοία, ενώ αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η Καραϊβική, με αποτέλεσμα η κινητικότητα σε ναυλώσεις να έχει ελαχιστοποιηθεί.

    Σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 1.100-TEU, οι ίδιοι αναλυτές επισημαίνουν ότι ελάχιστες ήταν οι συμφωνίες που αναφέρθηκαν. Στην Ασία, παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκε ένας αριθμός διαθέσιμων spot πλοίων στην ευρύτερη περιοχή, οι τιμές των ναύλων έδειξαν να παραμένουν σταθερές στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $5.000 ημερησίως, ενώ παράλληλα τα eco type πλοία είχαν ζήτηση, με τους ναυλωτές να προτιμούν εκείνα άνευ εξοπλισμού φόρτωσης.

    Τέλος, στην κατηγορία των 700-TEU, η αγορά της Ασίας κατάφερε να παραμείνει σταθερή με τις τιμές των ναύλων να κυμαίνονται στα υψηλά επίπεδα των $4.000 ημερησίως, ενώ παράλληλα, η προσφορά διαθέσιμου τονάζ ήταν περιορισμένη. Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 74.453-dwt και 6.402-TEU/κατασκευής 2002, 500 ψυκτική ικανότητα και άνευ εξοπλισμού φόρτωσης σε χρονοναύλωση παράτασης προϋπάρχουσας συμφωνίας στις περιοχές των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής και της Ινδίας για 4-7 μήνες στα $13.400 ημερησίως, καθώς και για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 50.500-dwt και 4.250-TEU/κατασκευής 2006, 400 ψυκτική ικανότητα άνευ εξοπλισμού φόρτωσης σε χρονοναύλωση στις περιοχές της Βόρειας Ευρώπης και της Δυτικής Αφρικής για 4-5 μήνες στα $8.400 ημερησίως.

    Επίσης, αναφέρθηκαν συμφωνίες σε πλοίο χωρητικότητας 41.139-dwt και 2.782-TEU/κατασκευής 2012, 506 ψυκτική ικανότητα με εξοπλισμό φόρτωσης σε χρονοναύλωση στον Ατλαντικό για 6-9 μήνες στα $9.500 ημερησίως και τέλος σε πλοίο χωρητικότητας 23.419-dwt και 1.732-TEU/κατασκευής 2011, 300 ψυκτική ικανότητα με εξοπλισμό φόρτωσης σε χρονοναύλωση για 5-7 μήνες στην Ασία στα $7.950 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πούλησε πλοίο μετά από 3,5 χρόνια η Titan Maritime

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένας… γκουρού μπαίνει στο κοινό εγχείρημα της Costamare με την Dohle

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ν. Τσάκος: Η Total ναύλωσε τάνκερ suezmax της TEN



    ΣΧΟΛΙΑ