• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    ναυτιλία ναυλαγορά


    «Ισορροπημένη» χαρακτηρίστηκε η ναυλαγορά από τους ειδικούς για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 9-13 Οκτωβρίου 2017.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, σε υποτονικούς ρυθμούς κύλισε την εβδομάδα που πέρασε η αγορά στα μικρότερα αλλά και μεγαλύτερα Post-Panamaxes, με την προσφορά σε τονάζ να αυξάνεται με αποτέλεσμα να ασκηθεί και μεγαλύτερη πίεση στους πλοιοκτήτες. Έτσι, κατά την άποψη των αναλυτών, οι τιμές των ναύλων αναμένεται να παρουσιάσουν περαιτέρω πτώση στο προσεχές μέλλον.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στα Panamaxes τώρα, την εβδομάδα που πέρασε οι ναυλωτές άσκησαν πίεση στους πλοιοκτήτες με στόχο να διατηρήσουν τις τιμές των ναύλων -ειδικά στην περιοχή της Ασίας- στα επίπεδα προηγούμενων συμφωνιών, όπως για παράδειγμα σε ένα μικρό παροπλισμένο Panamax που είχε συμφωνήσει στα μεσαία επίπεδα των $7.000 ημερησίως. Αντίθετα, η αγορά του Ατλαντικού παρέμεινε ενισχυμένη, με τις τιμές να κυμαίνονται μέχρι και τα μεσαία επίπεδα των $8.000 ημερησίως.

    Εν τω μεταξύ, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 3.500-TEU οι ίδιοι επισημαίνουν ότι οι συμφωνίες που ολοκληρώθηκαν στη Μεσόγειο κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $8.000 ημερησίως, καθώς παρατηρήθηκε έλλειψη διαθέσιμου spot τονάζ. Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Ασίας με την κατηγορία αυτή -προς το παρόν- να δείχνει αρκετά ισορροπημένη.

    Παράλληλα, σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 2.800-TEU, επισήμαναν ότι η προσφορά διαθέσιμου τονάζ παρουσίασε παρόμοια εικόνα με εκείνη του Ατλαντικού και της Ασίας με λίγα spot πλοία ή σε σύντομο χρονικό διάστημα διαθέσιμα προς ναύλωση. Επιπροσθέτως, οι ειδικοί παρατήρησαν ότι παρά τον περιορισμένο αριθμό ναυλώσεων στην Μεσόγειο -σε γενικές γραμμές- οι τιμές των ναύλων αναμένεται να διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα ή ακόμη και να ενισχυθούν.

    Τώρα, στα πλοία χωρητικότητας 2.500-TEU, η αγορά ήταν σχετικά ισορροπημένη, με τις τιμές των ναύλων στις περιοχές της Ασίας και του Περσικού Κόλπου να κυμαίνονται στα επίπεδα των $9.000 ημερησίως, ενώ παράλληλα στη Μεσόγειο, κινήθηκαν κοντά στα επίπεδα προηγούμενων συμφωνιών, δηλαδή στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $8.000 ημερησίως.

    Αναφορικά με τα πλοία χωρητικότητας 1.700-TEU, οι ίδιοι αναλυτές αναφέρουν ότι η ζήτηση στην Ασία ήταν ικανοποιητική, ειδικά για εκείνα που διέθεταν εξοπλισμό φόρτωσης σε σχέση με αυτά που δεν είχαν, καθώς κατάφεραν να εξασφαλίσουν καλύτερους ναύλους. Αυτό συνέβη κυρίως λόγω της κατάστασης στο λιμάνι του Chittagong, όπου οι λιμενικές αρχές περιόρισαν τον αριθμό των πλοίων που δεν διέθεταν εξοπλισμό φόρτωσης, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα.

    Τέλος, σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 1.100-TEU, η αγορά στην Ασία το τελευταίο διάστημα παρουσίασε σημάδια ύφεσης, ενώ από την άλλη, στην αγορά του Ατλαντικού -και ειδικά στη Μεσόγειο- αναφορά έγινε για συμφωνία σε πλοίο τύπου Zhejiang 950 στα υψηλά επίπεδα των $6.000 ημερησίως, τιμή που οι αναλυτές θεωρούν αρκετά ικανοποιητική. Επιπροσθέτως, στα πλοία χωρητικότητας 700-TEU, η εικόνα της αγοράς στην Ασία ήταν θετική, με τα επίπεδα των ναύλων να κυμαίνονται στα μεσαία με υψηλά των $4.000 ημερησίως, ενώ στην Μεσόγειο, κοντά στα $5.000 ημερησίως.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο τύπου Aker CS 1.700 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης στην Ασία για χρονοναύλωση περιόδου 4-5 μηνών στα $8.000 ημερησίως, για πλοίο τύπου Daewoo 2.500 στον Περσικό Κόλπο για χρονοναύλωση περιόδου 4-6 μηνών στα $9.000 ημερησίως, για πλοίο τύπου Shanghai 3.500 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης στην περιοχή του Γιβραλτάρ και της Δυτικής Αφρικής για χρονοναύλωση περιόδου 3-5 μηνών στα $8.300 ημερησίως και τέλος για πλοίο τύπου CV 1.100 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης στο Continent για χρονοναύλωση περιόδου 7-10 μηνών στα $6.450 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πούλησε για scrap το μοναδικό της πλοίο η Unibulk

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιες ελληνικές εταιρείες κυνηγούν το μεγάλο deal με την Total (και ποια μένει έξω)

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αντιμέτωπη με τη χρεοκοπία η πρώτη ναυτιλιακή του Γιώργου Οικονόμου, Drytank



    ΣΧΟΛΙΑ