• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Άνοδος 48% για τα aframaxes

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Πτωτικές ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου την εβδομάδα 21-25 Αυγούστου 2017, με εξαίρεση εκείνη των Aframaxes που παρουσίασε σημαντική άνοδο κατά 48%.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, υψηλή παρέμεινε η προσφορά διαθέσιμου τονάζ στην περιοχή του Περσικού Κόλπου στα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε, ενώ οι ίδιοι σχολιάζουν ότι το γεγονός αυτό πιθανόν να συνεχίσει να ασκεί πιέσεις στις τιμές των ναύλων και τις επόμενες εβδομάδες.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στην αγορά της Καραϊβικής, η κινητικότητα αυξήθηκε την εβδομάδα που πέρασε ενισχύοντας έτσι και τις τιμές των ναύλων σε διαδρομές από την περιοχή αυτή.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 8% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $7.978 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, υποτονικά κινήθηκε η αγορά στα πλοία τύπου Suezmax την εβδομάδα που πέρασε, με χαμηλά τα επίπεδα της ζήτησης. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι αν και η προσφορά διαθέσιμου τονάζ στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου περιορίστηκε, η τιμή στην διαδρομή από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο υποχώρησε οριακά σε WS75.

    Επιπροσθέτως, οι τιμές των ναύλων στην Δυτική Αφρική παρουσίασαν πτώση, κυρίως λόγω της μεγάλης προσφοράς διαθέσιμων πλοίων και της χαμηλής ζήτησης.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 9% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $10.327 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Σχετικά σταθερές παρέμειναν οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Aframax την εβδομάδα που πέρασε με την τιμή στην διαδρομή από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο να παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα σε WS72,5.

    Παρόλα αυτά, προς το τέλος της εβδομάδας οι τιμές στις διαδρομές από την περιοχή της Καραϊβικής ενισχύθηκαν σημαντικά, κυρίως λόγω του αναμενόμενου τυφώνα Harvey.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 48% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $6.448 ημερησίως.

    LR/MR

    Στην αγορά των πλοίων τύπου LR2, η τιμή στην διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία παρουσίασε μικρή πτώση από WS117,5 σε WS110. Παράλληλα, στα πλοία τύπου LR1, η τιμή στην ίδια διαδρομή επίσης υποχώρησε από WS125 σε WS122,5.

    Στην αγορά των MRs, οι τιμές των ναύλων με φόρτωση από την Βόρεια Θάλασσα ενισχύθηκαν την εβδομάδα που πέρασε, με αποτέλεσμα η τιμή προς τις ακτές της Αμερικής να ανέβει από WS110 σε WS125.

    Επιπροσθέτως, ανατολικά του Σουέζ οι τιμές των ναύλων γενικά παρουσίασαν μικρή πτώση. O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα πλοία τύπου Handysize παρουσίασε πτώση της τάξεως του 3% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $872, ενώ στα MRs υποχώρησε κατά 2% στα $10.351 ημερησίως.

    Dirty products

    Σε γενικές γραμμές, βελτιώθηκαν κάπως οι τιμές των ναύλων στη συγκεκριμένη κατηγορία την εβδομάδα που πέρασε, με αποτέλεσμα η τιμή και στις δυο διαδρομές από την Μεσόγειο και την Βόρεια Θάλασσα προς τον Κόλπο της Αμερικής να ενισχυθούν από WS110 σε WS115.

    Εν τω μεταξύ, ενώ παρατηρήθηκε έλλειψη προσφοράς διαθέσιμου τονάζ στην Μεσόγειο και την Βόρεια Θάλασσα, στον κόλπο της Αμερικής ο αριθμός διαθέσιμων πλοίων παρέμεινε μεγάλος με αποτέλεσμα, όπως σχολιάζουν οι ίδιοι αναλυτές, κάποια από αυτά πιθανόν να ταξιδέψουν υπό έρμα προς την Ευρώπη.

    Στην Καραϊβική, η αγορά την εβδομάδα που πέρασε ήταν γενικά σταθερή παρόλα αυτά με τον επερχόμενο τυφώνα Harvey πιθανόν να υπάρξουν καθυστερήσεις.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή άνοδο της τάξεως του 8% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $8.088 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αυλαία για τη Rickmers Maritime Trust: Αποσύρονται οι μετοχές της

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κρίτων Λεντούδης: Επισχέθηκε πλοίο του στη Λιβύη για λαθρεμπόριο πετρελαίου

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιάννης Χατζηπατέρας: «Βγαίνει στην αγορά» προς αναζήτηση 40 εκατ. δολαρίων



    ΣΧΟΛΙΑ