• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Ποιες κατηγορίες ξεχώρισαν

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Ανάμεικτο ήταν το κλίμα στην ναυλαγορά των πλοίων υγρού φορτίου την εβδομάδα 12-16 Ιουνίου 2017.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η αυξημένη κινητικότητα που παρατηρήθηκε στα πλοία τύπου VLCC τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά της Δυτικής Αφρικής είχαν ως αποτέλεσμα η υπερπροσφορά σε τονάζ να περιοριστεί. Παρόλα αυτά όμως, αυτό δεν αντικατοπτρίστηκε στις τιμές των ναύλων και έτσι οι τιμές στις διαδρομές προς την Κίνα και τον Κόλπο της Αμερικής παρέμειναν σταθερές, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Εν τω μεταξύ, οι τιμές στις διαδρομές από τον Περσικό Κόλπο επίσης παρέμειναν σχετικά σταθερές, αν και σύμφωνα με τους ειδικούς, με την αύξηση της ζήτησης σε τονάζ από την περιοχή της Δυτικής Αφρικής πιθανόν στο προσεχές μέλλον να ενισχυθούν.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή άνοδο της τάξεως του 3% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $15.055 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στις περιοχές της Μεσογείου και της Δυτικής Αφρικής, ο μεγάλος αριθμός διαθέσιμων πλοίων είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων στην πλειονότητα των βασικών διαδρομών από τις περιοχές αυτές να υποχωρήσουν. Στη Δυτική Αφρική, ο μεγάλος ανταγωνισμός με τα πλοία τύπου VLCC ώθησε πτωτικά τις τιμές στα Suezmaxes, αν και η υγιής κινητικότητα της αγοράς που παρατηρήθηκε προς το τέλος της εβδομάδας εμπόδισε την περαιτέρω πτώση.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 13% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $10.277 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Σε γενικές γραμμές, η αγορά των πλοίων τύπου Aframax στη Βόρεια Θάλασσα και τη Βαλτική την εβδομάδα που πέρασε ενισχύθηκε, οδηγώντας την τιμή στην διαδρομή από την Βαλτική προς την Βόρεια Θάλασσα να ανέβει από WS65 σε WS75.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 17% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $11.494 ημερησίως.

    LR/MR

    Η αγορά των πλοίων τύπου LR στον Περσικό Κόλπο παρουσίασε εικόνα υπερπροσφοράς με μεγάλο αριθμό διαθέσιμων πλοίων και περιορισμένη κινητικότητα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η τιμή των LR2s στην διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία να υποχωρήσει από WS90 σε WS85, ενώ η τιμή στην ίδια διαδρομή στα LR1s κατάφερε να παραμείνει σταθερή σε WS105.

    Εν τω μεταξύ, στην αγορά των MRs στις διαδρομές από τις ακτές της Αμερικής προς την Βόρεια Θάλασσα, η τιμή υποχώρησε από WS140 σε WS125, ενώ στην αντίθετη κατεύθυνση παρουσίασε άνοδο σε WS125.

    O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα πλοία τύπου Handysize παρουσίασε σημαντική άνοδο της τάξεως του 22% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $4.257 ενώ στα πλοία τύπου MR παρουσίασε πτώση 6% στα $9.284 ημερησίως.

    Dirty products

    Σύμφωνα πάντα με τους αναλυτές, η κινητικότητα της αγοράς στην Καραϊβική ενισχύθηκε κάπως, με αποτέλεσμα η προσφορά σε διαθέσιμο τονάζ να περιοριστεί με την τιμή στην διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής να παραμείνει σταθερή -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- σε WS115.

    Η παραπάνω τιμή, σύμφωνα πάντα με τους ίδιους αναλυτές, αναμένεται να ενισχυθεί στο προσεχές μέλλον, εφόσον η κινητικότητα την εβδομάδα που διανύουμε συνεχιστεί στον ίδιο ρυθμό.

    Εν τω μεταξύ, δραστήριες ήταν και οι αγορές της Βόρειας Θάλασσας και της Μεσογείου με αποτέλεσμα, οι τιμές στις βασικές διαδρομές από τις περιοχές αυτές προς τον Κόλπο της Αμερικής να ενισχυθούν σε WS117,5.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων κινήθηκε ανοδικά κατά 9% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $10.070 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Φράγκου: Πειρατές έφυγαν με άδεια χέρια από πλοίο της Navios

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έφυγε από τη ζωή το ιστορικό στέλεχος της RBS και ελληνικών ναυτιλιακών, Ρεξ Χάρινγκτον

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πρωτοπόροι στις παραγγελίες πλοίων για το 2017 οι Έλληνες εφοπλιστές



    ΣΧΟΛΙΑ