• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Πτωτικές ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 26-30 Ιουνίου 2017.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, σχετικά βελτιωμένο ήταν το κλίμα της αγορά στα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε, καθώς ο αριθμός διαθέσιμων πλοίων -που παραμένει μακροσκελής- δείχνει να έχει περιοριστεί σε σχέση με ένα μήνα νωρίτερα.

    Παρόλα αυτά, οι τιμές των ναύλων στις περιοχές του Περσικού Κόλπου και της Δυτικής Αφρικής συνέχισαν να βρίσκονται υπό πίεση.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 13% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $14.677 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σε υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε η αγορά των πλοίων τύπου Suezmax στο ξεκίνημα της εβδομάδας που πέρασε.

    Στην συνέχεια όμως και εν αναμονή της αργίας στην Αμερική, οι τιμές των ναύλων ενισχύθηκαν με την τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αφρική προς τις ακτές της Αμερικής να ανεβαίνει από WS52,5 σε WS62,5 ενισχύοντας έτσι και τα έσοδα σημαντικά.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 8% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $8.292 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Γενικά, η αγορά των πλοίων τύπου Aframax παρουσίασε σημάδια ύφεσης την εβδομάδα που πέρασε, με τις τιμές να υποχωρούν σημαντικά στις περιοχές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας. Αυτό συνέβη κυρίως λόγω της μεγάλης υπερπροσφοράς διαθέσιμων πλοίων και της περιορισμένης ζήτησης.

    Κάτι που είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές σε όλες τις βασικές διαδρομές εντός της Μεσογείου να κινηθούν πτωτικά και έτσι η τιμή στην διαδρομή από το Sidi Kerir προ την Τεργέστη να υποχωρήσει από WS92,5 σε WS67,5.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων σημαντική πτώση της τάξεως του 29% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $7.856 ημερησίως.

    LR/MR

    Η αγορά των πλοίων τύπου LR1 στην Ασία ενισχύθηκε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, με την τιμή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία να ανεβαίνει από WS107,5 σε WS117,5.

    Επιπροσθέτως, η τιμή στην ίδια διαδρομή στα πλοία τύπου LR2 αυξήθηκε από WS85 σε WS90, ενώ, σύμφωνα με την άποψη των ίδιων αναλυτών, υπήρξε η προσδοκία ότι η αγορά θα ενισχυθεί περαιτέρω το προσεχές διάστημα.

    Στην αγορά των πλοίων τύπου MR, οι τιμές για εκφόρτωση στην Ασία ενισχύθηκαν κάπως, με τις δυο διαδρομές από την Μεσόγειο και τις ακτές της Δυτικής Ινδίας προς την Ιαπωνία να ανεβαίνουν από WS135 σε WS137,5.

    O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα πλοία τύπου Handysize παρουσίασε πτώση 16% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομαδα- στα $4.888, ενώ στα MRs υποχώρησε κατά 5% στα $9.910 ημερησίως.

    Dirty products

    Σε υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκαν οι αγορές της Βόρειας Θάλασσας και της Μεσογείου, με τις τιμές και στις δυο διαδρομές προς τον Kόλπο της Αμερικής να υποχωρούν σε WS112,5.

    Στην αγορά της Καραϊβικής, η κινητικότητα αυξήθηκε κάπως με τις τιμές όμως να παραμένουν σταθερές και με την διαδρομή προς τον Kόλπο της Αμερικής αμετάβλητη σε WS115.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή πτώση της τάξεως του 7% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.265 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σ. Τσαντάνης: Σχεδόν διπλασιάστηκαν τα έσοδα της Seanergy Maritime μέσα σε ένα χρόνο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νέος πρόεδρος του UK Defence Club ο Πέτρος Παππάς

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων



    ΣΧΟΛΙΑ