• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Ανάμεικτο ήταν το κλίμα στην ναυλαγορά των πλοίων υγρού φορτίου την εβδομάδα 19-23 Ιουνίου 2017.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, παρά την σχετικά αυξημένη κινητικότητα της αγοράς στα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε, οι τιμές των ναύλων στις διαδρομές από τον Περσικό Κόλπο δεν παρουσίασαν κάποια αξιοσημείωτη άνοδο. Εν τω μεταξύ, οι τιμές σε διαδρομές από την Δυτική Αφρική παρέμειναν αμετάβλητες σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, ενώ αντίθετα, στην αγορά της Καραϊβικής η προσφορά νέων φορτίων έδωσε ώθηση στην κατ’ αποκοπή (lumpsum) τιμή στη διαδρομή προς την Σιγκαπούρη σε $3,5Μ.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Αυτή η ανοδική τάση, κατά την άποψη των αναλυτών, πιθανόν θα συνεχιστεί και στο προσεχές διάστημα.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή άνοδο 12% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $16.848 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, πτωτικά κινήθηκαν οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Suezmax την εβδομάδα που πέρασε και ειδικότερα στην αγορά της Δυτικής Αφρικής, όπου η τιμή στην διαδρομή προς την Μεσόγειο υποχώρησε από WS62,5 σε WS55.

    Εν τω μεταξύ, στις αγορές της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου, οι τιμές επίσης υποχώρησαν κυρίως λόγω του μεγάλου αριθμού διαθέσιμων πλοίων και της περιορισμένης ζήτησης.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε σημαντική πτώση της τάξεως του 25% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $7.687 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Στις αγορές της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής στα πλοία τύπου Aframax η εβδομάδα που πέρασε αποδείχτηκε μάλλον ενδιαφέρουσα. Παρά τα υψηλά επίπεδα κινητικότητας και την ισορροπημένα αυξημένη προσφορά διαθέσιμων πλοίων, οι τιμές των ναύλων σταδιακά υποχώρησαν κατά την διάρκεια της εβδομάδας, με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή από την Βαλτική προς την Βόρεια Θάλασσα να κινηθεί πτωτικά από WS75 σε WS70.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων οριακή πτώση 3% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $11.103 ημερησίως.

    MR

    Στην αγορά των πλοίων τύπου MR στον Ατλαντικό την εβδομάδα που πέρασε οι τιμές των ναύλων στα υπερατλαντικά ταξίδια γενικά παρουσίασαν άνοδο. Ειδικότερα, στο ταξίδι προς τις αμερικανικές ακτές η τιμή ενισχύθηκε από WS125 σε  WS140 και στο ταξίδι επιστροφής προς την Βόρεια Θάλασσα από WS125 σε WS130.

    Εν τω μεταξύ, οι τιμές των ναύλων στην Ασία γενικά παρουσίασαν άνοδο με την τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Ινδία προς την Ιαπωνία να ενισχύεται από WS125 σε WS135.

    O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα πλοία τύπου Handysize παρουσίασε σημαντική άνοδο της τάξεως του 36% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $5.789, ενώ στα MRs ενισχύθηκε κατά 13% στα $10.466 ημερησίως.

    Dirty products

    Σε σχετικά σταθερά επίπεδα κινήθηκε η συγκεκριμένη αγορά την εβδομάδα που πέρασε στην Ευρώπη, με την διαθεσιμότητα σε τονάζ να παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.

    Πάραυτα, σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών, οι τιμές μπορεί και να κινηθούν πτωτικά σε περίπτωση που τα διαθέσιμα πλοία που αναμένονταν στην Αμερική κατά την διάρκεια του Σαββατοκύριακου αποφασίσουν να ταξιδέψουν υπό έρμα στην Ευρώπη για να βρουν φορτία.

    Στην Καραϊβική, η αγορά κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς. Ωστόσο, η τιμή στην διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής κατάφερε να παραμείνει ενισχυμένη σε WS115.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή πτώση της τάξεως του 1%  -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.936 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Big hit 20,7 εκατ. δολ. από τον Ηλία Γκότση (Eurotankers)

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Clarksons: Πρώτοι οι Έλληνες εφοπλιστές στις αγοραπωλησίες το 2016

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός: Τα νέα τους deals στην εφοπλιστική σκακιέρα



    ΣΧΟΛΙΑ