F

Business

Σταμάτης Τσαντάνης (Seanergy): Πώς θα γυρίσουν οι επενδυτές στο ξηρό φορτίο

Seanergy Τσαντάνης ναυτιλία

Σταμάτης Τσαντάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Maritime Holdings Corporation


Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής Seanergy Maritime Holdings Corp., Σταμάτης Τσαντάνης, θυμάται πολύ καλά πόσο μάταιο ήταν πέρσι να τολμήσει κανείς έστω να συζητήσει με πιθανούς επενδυτές στην αγορά ξηρού φορτίου, η οποία βίωνε τη χειρότερη κρίση των τελευταίων ετών.

Ο ίδιος μάλιστα σχολιάζει ότι «Με το που ξεκινούσα να πω τη λέξη «ξηρό φορτίο», αμέσως έχανα την προσοχή τους». Και μπορεί φέτος η αγορά να εξακολουθεί να μην έχει σταθεροποιηθεί πλήρως, ωστόσο, τον πάτο τον έχει ήδη αγγίξει και τον αφήσει πίσω της, ακολουθώντας πια ανοδική πορεία.

Η Seanergy -συμφερόντων της Κλώντιας Ρέστη- είναι ένα κλασσικό παράδειγμα ελληνικής ναυτιλιακής που δραστηριοποιείται στο ξηρό φορτίο η οποία ξεκίνησε να αντλεί κεφάλαια για να χτίσει ένα στόλο με φορτηγά πλοία τύπου capesize, όταν ακόμα η εμπιστοσύνη στον κλάδο ήταν πολύ μικρή. Ο κ. Τσαντάνης σημειώνει ότι «Έχουμε μέχρι στιγμής αντλήσει περίπου 27 εκατ. δολάρια, τόσο από την ίδια την αγορά όσο και από ανεξάρτητους επενδυτές από τον περσινό Αύγουστο» και συμπληρώνει ότι «Οι περισσότεροι επενδυτές που ασχολούνται με τη ναυτιλία κατάλαβαν ότι η αγορά θα ανακάμψει το Σεπτέμβριο του 2017», ενώ θετικό αντίκτυπο είχε και η εκλογή Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, που επανέφερε την προσοχή των επενδυτών στις εταιρείες του dry bulk.

Ενώ η Seanergy κατόρθωσε να αντλήσει κεφάλαια τόσο από την αγορά όσο και από ιδιωτικές τοποθετήσεις, ο κ. Τσαντάνης αναφέρει στην TradeWinds ότι η πλειοψηφία των νέων επενδυτών στη ναυτιλία προέρχονται από εντελώς διαφορετικούς κλάδους, όπως η λιανική ή τα hedge funds. Προσθέτει παράλληλα ότι αρκετοί μεγάλοι επενδυτές, έχοντας χάσει πολλά χρήματα από τις εισηγμένες ναυτιλιακές, εξαφανίστηκαν από τον κλάδο με την κρίση και επομένως η επιστροφή τους θα γίνει σιγά-σιγά. Ωστόσο, για να μπορέσουν οι εταιρείες -ανάμεσά τους και η Seanergy- να τους ξανακερδίσουν, θα πρέπει να «μιλήσουν» με νούμερα: δηλαδή, ισχυρό ισολογισμό, κέρδη και ρευστότητα.

Ακόμη, κατά τον πρόεδρο της εισηγμένης στο NASDAQ ναυτιλιακής, οι μεγάλοι επενδυτές επιθυμούν να δουν στις εταιρείες όπου θα τοποθετήσουν τα κεφάλαιά τους, διοικητικές ομάδες ικανές και προσηλωμένες στους στόχους που θέτουν, ώστε να νιώσουν την απαραίτητη εμπιστοσύνη.

Ούτως ή άλλως, ο κ. Τσαντάνης επικεντρώνεται πολύ στο κομμάτι της κεφαλαιακής διάρθρωσης της εταιρείας που διοικεί από το 2012 ως σήμερα, καθώς αυτό είναι που έχει τη μεγαλύτερη σημασία για εκείνον -ακόμη και από το μέγεθος του στόλου- αλλά και εν τέλει για τους επενδυτές που θέλει να προσελκύσει. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει, «Προτιμώ να έχω 10 πλοία που κουβαλάνε 50% χρέος παρά να έχω 20 πλοία που έχουν 200% χρέος».

Στα επόμενα σχέδιά του κ. Τσαντάνη είναι να αυξήσει το στόλο της Seanergy στα 15 πλοία ως το 2018 (από τα 11 που διαθέτει σήμερα), δεδομένης της προτίμησης και της εμπιστοσύνης που δείχνει στα capesizes –όπως έχει τονίσει στο mononews.gr, η συγκεκριμένη κατηγορία διαθέτει τις καλύτερες βάσεις για την εταιρεία– ενώ θεωρεί ότι η ζήτηση για φορτία άνθρακα και σιδηρομεταλλευμάτων δεν αναμένεται να μειωθεί στο εγγύς μέλλον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιάννης Χατζηπατέρας: Γιατί πήρε δάνειο 97 εκατ. δολ. – Ο ρόλος της RBS

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: Πενταπλό τζακ ποτ στο ξηρό φορτίο για τον Συμεών Παληό

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πήτερ Γεωργιόπουλος: Γιατί προσέλαβε τη UBS ως σύμβουλο συγχωνεύσεων – Έντονο παρασκήνιο


ΣΧΟΛΙΑ