• Business

    Συμεών Παληός: Τα νέα του στρατηγικά deals στη ναυτιλία

    Συμεών Παληός ναυτιλία

    Συμεών Παληός, εφοπλιστής Diana Shipping


    Ο εφοπλιστής Συμεών Παληός ξέρει να κάνει τις σωστές κινήσεις στην εφοπλιστική σκακιέρα, γεγονός που αποδεικνύεται από τις πρόσφατες συμφωνίες που κατόρθωσε να εξασφαλίσει.

    Ειδικότερα, αμφότερες οι ναυτιλιακές του Diana Shipping και Diana Containerships, ανακοίνωσαν νέα ναυλοσύμφωνα για ένα φορτηγό πλοίο τύπου panamax καθώς και για δύο containerships αντίστοιχα. Οι συμφωνίες αυτές μαρτυρούν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου, ενώ την ίδια στιγμή η ναυλαγορά των εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να παρουσιάζει ανομοιόμορφα αποτελέσματα.

    Συγκεκριμένα, η μεν Diana Shipping χρονοναύλωσε στη Hudson Shipping Lines το φορτηγό πλοίο τύπου panamax Alcyon (χωρητικότητας 75.243-dwt και κατασκευής 2001) για μία περίοδο διάρκειας από 12 έως 15 μήνες με τους ημερήσιους ναύλους να καθορίζονται στο ποσό των 8.800 δολαρίων, μείον προμήθεια προς τρίτους της τάξεως του 5%. Σημειώνεται επίσης πως για αυτή τη χρονική περίοδο, το Αlcyon αναμένεται να αποφέρει ακαθάριστα έσοδα ύψους 3,17 εκατομμυρίων δολαρίων από την ελάχιστη διάρκεια της ναύλωσης.

    Η νέα συμφωνία για το Αlcyon είναι πολύ καλύτερη συγκριτικά με την προηγούμενη με τη Norden το 2016, όπου το bulker ήταν χρονοναυλωμένο για 5.000 δολάρια την ημέρα. Επίσης, η Clarksons ανέφερε πως ο μέσος όρος των ναύλοων για τις 12μηνες χρονοναυλώσεις για φορτηγά πλοία τύπου panamax διαμορφώθηκε στα 9.125 δολάρια την ημέρα για τον μήνα Ιούνιο.

    Η δε Diana Containerships χρονοναύλωσε το post-panamax containership Puelo (χωρητικότητας 6.541-teu και κατασκευής 2006) στη δανέζικη Maersk Line για μία περίοδο που θα διαρκέσει από 8 έως 18 μήνες, με τους ημερήσιους ναύλους να ανέρχονται στα 10.600 δολάρια για τους πρώτους 8 μήνες, μείον προμήθεια προς τρίτους που διαμορφώθηκε στο 5%. Το ποσό αυτό θα αυξηθεί στα 12.000 δολάρια τους τελευταίους 10 μήνες.

    Αξίζει να αναφερθεί ότι οι δύο προηγούμενες χρονοναυλώσεις του Puelo με τη Mitsui OSK Lines και τη Mediterranean Shipping Company (MSC), απέφεραν ημερησίως 14.600 δολάρια και 6.500 δολάρια αντίστοιχα.

    Επιπλέον η ναυτιλιακή χρονοναύλωσε και το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Centaurus (χωρητικότητας 3.426-teu και κατασκευής 2010) στη γαλλική CMA CGΜ, με τους ημερήσιους ναύλους να καθορίζονται στα 7.950 δολάρια, μείον προμήθεια προς τρίτους της τάξεως του 5%. Η εν λόγω χρονοναύλωση αναμένεται να έχει διάρκεια μεταξύ 8 και 12 μηνών.

    Σημειώνεται ότι η προηγούμενη χρονοναύλωση του Centaurus στη Maersk πριν από δύο χρόνια, προέβλεπε να μπαίνουν στα ταμεία της εταιρείας 10.875 δολάρια την ημέρα.

    Και οι δύο αυτές συμφωνίες αναμένεται να αποφέρουν στην εταιρεία που ελέγχει ο κ. Παληός ακαθάριστα έσοδα ύψους 4,45 εκατομμυρίων δολαρίων από την ελάχιστη διάρκειά τους.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Deal-έκπληξη από τον Χρήστο Κανελλάκη (Pantheon Tankers)

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές συρρέουν στις γιάρδες – Τι λένε οι αναλυτές

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες



    ΣΧΟΛΙΑ