Business

SHIPPING FOCUS: Μυστηριώδεις Κινέζοι αγόρασαν πλοίο του Θ. Βενιάμη

  • Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Θεόδωρος Βενιάμης ναυτιλία

Θεόδωρος Βενιάμης. Πρόεδρος Ένωσης Εφοπλιστων


Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

Πούλησε panamax η Golden Union

Η ναυτιλιακή Golden Union, συμφερόντων του εφοπλιστή και προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη, προχώρησε στην πώληση του φορτηγού πλoίου μεταφοράς ξηρού φορτίου CIC Piraeus (χωρητικότητας 76.296-dwt και κατασκευής 2001) σε αγνώστων στοιχείων ναυτιλιακή από την Κίνα, η οποία κατέβαλε στην ελληνική εταιρεία το ποσό των 8,2 εκατ. δολ. Σημειώνεται ότι η Golden Union διαθέτει και διαχειρίζεται 43 φορτηγά πλοία, μέσης ηλικίας 5 ετών και κλάσης supramax ως και capesize, ενώ αναμένεται να παραλάβει 2 νεότευκτα kamsarmaxes από τις γιάρδες Avic Weihai και ακόμη ένα panamax χωρητικότητας 79.000-dwt από τα ναυπηγεία Cosco Dalian μέχρι το τέλος του έτους.

Νέο ναυλοσύμφωνο για την Diana Shipping

Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

Στη σύναψη νέας συμφωνίας ναύλωσης για το φορτηγό πλοίο τύπου post-panamax Amphitrite (χωρητικότητας 98.697-dwt και κατασκευής 2012) με την εταιρεία Cargill International προχώρησε η ναυτιλιακή Diana Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού. Οι ημερήσιοι ναύλοι ορίστηκαν στα 11.150 δολάρια (μείον προμήθεια προς τρίτους της τάξεως του 4,75%), ενώ το ναυλοσύμφωνο θα έχει διάρκεια 13-16 μήνες. Από τη χρονοναύλωση αυτή, η Diana αναμένει ακαθάριστα έσοδα ύψους 4,35 εκατ. δολ. από την ελάχιστη διάρκειά της.

Ναυάγησε η συμφωνία μεταξύ Eagle Bulk και Greathorse

Το ενδεχόμενο deal ύψους 100 εκατ. δολ. μεταξύ της Eagle Bulk και της Greathorse International που προέβλεπε την εξαγορά 5 φορτηγών πλοίων τύπου ultramax της τελευταίας από την πρώτη ναυάγησε, καθώς τα δύο μέρη δεν κατόρθωσαν να καταλήξουν σε συμφωνία. H Eagle Bulk διαθέτει και διαχειρίζεται έναν στόλο που αποτελείται από 50 bulkers συνολικής χωρητικότητας 2.853.805-dwt.

Σε κοινοπραξία προχωρούν 14 ναυτιλιακές της Ν. Κορέας

Οι 14 εναπομείνασες ναυτιλιακές της Νότιας Κορέας που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων προχωρούν στην ίδρυση κοινοπραξίας, έναν χρόνο μετά την κατάρρευση της πάλαι ποτέ πανίσχυρης Hanjin Shipping. Η νέα κοινοπραξία θα ονομάζεται Korea Shipping Partnership (KSP) και θα ξεκινήσει τις δραστηριότητές της τον Ιανουάριο του 2018.

Εξαγόρασε τάνκερ η Great Eastern

Η ινδικών συμφερόντων ναυτιλιακή Great Eastern Shipping προχώρησε στην εξαγορά ενός δεξαμενόπλοιου τύπου LR2 χωρητικότητας 105.000-dwt και κατασκευής 2009, χωρίς ωστόσο να αποκαλύπτει την ταυτότητά του, ενώ και το τίμημα της εξαγοράς παραμένει ένα μυστήριο. Η εταιρεία διαθέτει και διαχειρίζεται μέχρι στιγμής 46 πλοία, εκ των οποίων τα 16 είναι tankers μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου.

Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Παρασκευή (04/08/2017), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Baltic Dry Index (BDI): 1032 (+9)
  • Baltic Capesize Index (BCI): 1637 (+35)
  • Baltic Panamax index (BPI): 1153 (+10)
  • Baltic Supramax Index (BSI): 764 (-3)
  • Baltic Handysize Index (BHSI): 478 (-4)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Βαγγέλης Μαρινάκης: Πώς με μια στρατηγική κίνηση απέκτησε ποσοστό στη ναυτιλιακή της Α. Φράγκου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Γεωργιόπουλος: Παράθυρο για νέες πωλήσεις παλιών πλοίων της Gener8

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ν. Ξυλάς: Έξυπνο deal για τάνκερ της Phoenix Navigation