Business

SHIPPING FOCUS: Ενισχύει την παρουσία της στα containerships η Α. Φράγκου

  • Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Αγγελική Φράγκου Navios ναυτιλία

Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής Navios Maritime Holdings


Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

Σε ιδιωτική τοποθέτηση προχώρησε η Navios Containers

Η νεοσύστατη ναυτιλιακή Navios Maritime Containers, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου, προχώρησε σε συμφωνία με επενδυτές στους οποίους θα πουλήσει 10 εκατ. κοινές μετοχές για το ποσό των 50 εκατ. δολαρίων συνολικά, με την τιμή συμμετοχής να διαμορφώνεται στα 5 δολάρια ανά μετοχή. Όπως ανακοινώθηκε από τη διοίκηση, η Navios Containers σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα χρήματα αυτά κυρίως για την ενίσχυση του στόλου της, αλλά και για κεφάλαιο κίνησης και γενικούς εταιρικούς σκοπούς. Το offering θα ολοκληρωθεί στις 29 Αυγούστου 2017, ημέρα Τρίτη. Σημειώνεται ότι η Navios Partners θα συμμετέχει με 10 εκατ. δολάρια και θα κατέχει το 40% των μετοχών μετά την ολοκλήρωση του offering, ενώ τόσο η πρώτη όσο και η μητρική Navios Holdings θα λάβουν warrants, με πενταετή ορίζοντα λήξης για το 6,8% και το 1,7% των μετοχών αντίστοιχα.

Δικαστήριο μειώνει την αποζημίωση της Eurotankers

Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

Το Δικαστήριο του Ρότερνταμ προχώρησε στην περικοπή κατά 2 εκατ. δολ. της αποζημίωσης συνολικού ύψους 5,83 εκατ. δολ. που διεκδικεί η ναυτιλιακή Eurotankers, συμφερόντων του Ηλία Γκότση, για την αγορά ενός πλοίου που δεν προχώρησε ποτέ. Το μήλον της έριδος μεταξύ της ελληνικής ναυτιλιακής και της πλοιοκτήτριας Asset Management Corp of Nigeria (Amcon) είναι το tanker Mongolia (χωρητικότητας 146.268-dwt και κατασκευής 1996). Το πλοίο επισχέθηκε πέρσι από τη Eurotankers εξαιτίας του γεγονότος ότι η Amcon αποχώρησε από τη συμφωνία λίγο προτού ολοκληρωθεί.

Δυο suezmaxes παρήγγειλε η Teekay

Η ναυτιλιακή Teekay Offshore Partners τοποθέτησε παραγγελία στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries (SHI) που προβλέπει την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων τύπου suezmax. Όπως ανακοινώθηκε, το συνολικό κόστος του ναυπηγικού προγράμματος -το οποίο περιλαμβάνει και options για την κατασκευή ακόμη 2 πλοίων- θα φτάσει τα 274,1 εκατ. δολάρια. Τα πλοία θα παραδοθούν το 2019-2020 και έχουν ναυλωθεί από τη Statoil για να δραστηριοποιηθούν στη Βόρεια Θάλασσα.

Παραγγελία στα Oshima τοποθέτησε η Foremost

Στην παραγγελία δύο νεότευκτων φορτηγών πλοίων, χωρητικότητας 85.000-dwt το καθένα, προχώρησε η αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία Foremost Group στις ιαπωνικές γιάρδες Oshima. Η παράδοση των πλοίων έχει προγραμματιστεί για το έτος 2019, ενώ το οικονομικό σκέλος δεν έχει γίνει γνωστό.

Η Songa απέκτησε κι άλλο kamsarmax

Η νορβηγική ναυτιλιακή Songa Bulk προχώρησε στην εξαγορά ενός ακόμη bulker τύπου kamsarmax (χωρητικότητας 81.918-dwt και κατασκευής 2014), για το ποσό των 22,75 εκατ. δολ., χωρίς ωστόσο να αποκαλύπτει το όνομα του πλοίου. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της online πλατφόρμας ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue, πρόκειται για το Goddess Santosh Devi, το οποίο θα παραδοθεί το Σεπτέμβριο στο στόλο της Songa.

Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Πέμπτη (24/08/2017), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Baltic Dry Index (BDI): 1209 (+9)
  • Baltic Capesize Index (BCI): 2406 (+73)
  • Baltic Panamax index (BPI): 1235 (-24)
  • Baltic Supramax Index (BSI): 845 (+5))
  • Baltic Handysize Index (BHSI): 474 (+1)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ε. Πιστιόλης: Σε δικαστικούς μπελάδες μετά τις συναλλαγές του με καναδέζικο fund

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Προχωράει η αναδιάρθρωση της Ocean Rig – Τι αποφάσισε αμερικανικό δικαστήριο

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χ. Κανελλάκης: Το σκέφτεται για είσοδο στην αγορά των τάνκερ MR η Pantheon