• Business

    Σε «αναβρασμό» η αγορά LNG λόγω Κατάρ – Αγγελικούσης, Λιβανός, Προκοπίου παρακολουθούν τις εξελίξεις

    LNG Κατάρ

    Από αριστερά: Γιάννης Αγγελικούσης (επικεφαλής Maran Gas), Πήτερ Λιβανός (επικεφαλής GasLog Ltd.), Γιώργος Προκοπίου (επικεφαλής Dynagas LNG Partners)


    Η ένταση που έχει ξεσπάσει με το Κατάρ, μετά την αιφνίδια απόφαση της Σαουδικής Αραβίας, της Αιγύπτου, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, του Μπαχρέιν αλλά και των Μαλδίβων να διακόψουν τις διπλωματικές τους σχέσεις με τη χώρα του Κόλπου λόγω των φερόμενων δεσμών της με την τρομοκρατία, αναμένεται να έχει αντίκτυπο και στην αγορά LNG, δεδομένου του γεγονότος ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο εξαγωγέα του κόσμου.

    Ειδικότερα, κορυφαίοι παράγοντες του ελληνικού εφοπλισμού, όπως ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο Πήτερ Λιβανός αλλά και ο Γιώργος Προκοπίου, παρακολουθούν τα τεκταινόμενα με κομμένη την ανάσα, καθώς και οι τρεις δραστηριοποιούνται στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), μέσω των ναυτιλιακών εταιρειών Maran Gas, GasLog Ltd και Dynagas LNG Partners αντίστοιχα.

    Όπως υποστήριξε και η διεθνής εφοπλιστική κοινότητα -που έχει εγείρει τις ανησυχίες της για το τι μέλλει γενέσθαι μετά το διπλωματικό «σεισμό» που προκλήθηκε τη Δευτέρα– οι εξαγωγές LNG από το Κατάρ προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κουβέιτ και την Αίγυπτο αναμένεται να επηρεαστούν αρνητικά.

    Κάποιοι μάλιστα έχουν εκφράσει φόβους ότι ενδέχεται να απαγορευτεί ο διάπλους πλοίων καταριανών συμφερόντων από τη Διώρυγα του Σουέζ, όπως εκείνα της ναυτιλιακής Nakilat, τα οποία έχουν εν ισχύ μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα με τους κολοσσούς ενέργειας Qatargas και RasGas και προγραμματισμένη παράδοση φορτίων LNG στην Αίγυπτο αυτή την εβδομάδα.

    Παράγοντες της αγοράς, σύμφωνα με το TradeWinds, τόνισαν ότι αυτές οι εξελίξεις μπορούν να αυξήσουν κατά πολύ τη διάρκεια και την έκταση των ταξιδιών για τη μεταφορά των φορτίων καθώς οι αγοραστές θα αναγκαστούν να αναζητήσουν φορτία από αλλού, όπως και διαφορετικές εμπορικές διαδρομές. «Μπορεί σε δέκα μέρες να έχουν τελειώσει όλα, ωστόσο, προς το παρόν, οι πλοιοκτήτες ψάχνουν δικαιολογία να αυξήσουν τις τιμές», αναφέρθηκε σχετικά.

    Όπως και να ‘χει, η νέα διπλωματική κρίση που προέκυψε με το Κατάρ αναμένεται να επηρεάσει, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, την αγορά LNG και όσοι εφοπλιστές δραστηριοποιούνται σε αυτή θα παρακολουθούν στενά όλες τις εξελίξεις.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ο Σόιμπλε, ο Βενιάμης και η Rickmers. Γιατί οι Γερμανοί εφοπλιστές πτωχεύουν (και οι Έλληνες τους αγοράζουν)

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιάννης Αλαφούζος: Οι νέες του κινήσεις στην εφοπλιστική σκακιέρα – Όλες οι λεπτομέρειες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ανανέωση στόλου με… συνοπτικές διαδικασίες για την Empros Lines



    ΣΧΟΛΙΑ