• Business

    Φρίξος Παπαχρηστίδης (Hellespont): «Σκοτώνει» για 40 εκατ. δολ. τα πλοία του

    Hellespont

    Φρίξος Παπαχρηστίδης, διευθύνων σύμβουλος της Hellespont Group


    Η ιστορική ναυτιλιακή Hellespont Group, της οποίας ηγείται ο Φρίξος Παπαχρηστίδης, όπως όλα δείχνουν αποφάσισε να προχωρήσει στην πώληση τριών δεξαμενόπλοιων του στόλου της για το συνολικό ποσό των 40 εκατ. δολαρίων.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των brokers, η Hellespont φέρεται να έχει πουλήσει τα δεξαμενόπλοια Hellespont Protector (χωρητικότητας 73.821-dwt και κατασκευής 2007), Hellespont Promise (χωρητικότητας 73.669-dwt και κατασκευής 2007) και Hellespont Pride (χωρητικότητας 73.727-dwt και κατασκευής 2006) για ένα ποσό που μετά βίας προσεγγίζει τα 40-42 εκατ. δολάρια.

    Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Clarksons, η ελληνική ναυτιλιακή -που έχει μεν την έδρα της στο Αμβούργο, αλλά διατηρεί και γραφείο στη χώρα μας- διαθέτει ένα στόλο που αποτελείται από τέσσερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου.

    Αν η πώληση των τριών επιβεβαιωθεί, τότε η εταιρεία θα μείνει με ένα μόνο πλοίο στο στόλο της, το Hellespont Progress (χωρητικότητας 73.727-dwt και κατασκευής 2006).

    Μάλιστα, σύμφωνα με τα δεδομένα του marinetraffic.com, τα τρία tankers βρίσκονται αγκυροβολημένα, τα μεν Pride και Promise στον Παναμά και το δε Protector στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς στο Λος Άντζελες των ΗΠΑ.

    Hellespont
    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου Hellespont Progress είναι χωρητικότητας 73.727-dwt και κατασκευής 2006

    Η ιστορική ναυτιλιακή, την οποία ίδρυσε ο Φρίξος Βασ. Παπαχρηστίδης το έτος 1946 (παππούς του σημερινού διευθύνοντος συμβούλου), μετακόμισε την έδρα της στο Αμβούργο το 2003 με σκοπό να εκμεταλλευτεί τα προνόμια της αγοράς εκεί, η οποία εκείνη τη χρονιά άνθιζε.

    Ωστόσο, αργότερα δέχθηκε ισχυρό πλήγμα από την κρίση που χτύπησε την εταιρεία Sanko Steamship, με την οποία συνεργαζόταν πολύ στενά για πολλά χρόνια. Έτσι, η Hellespont με τον καιρό μετάλλαξε τις δραστηριότητές της δίνοντας έμφαση στο κομμάτι της διοίκησης αλλά και του crewing.

    Ακόμη, έχει συνάψει συμφωνίες διαχείρισης στόλου με μεγάλες διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η Nordic American Tankers (NAT) αλλά και ο ιταλικών συμφερόντων όμιλος Scorpio.

    Βέβαια, όπως είχε δηλώσει σε συνέντευξή του στην TradeWinds το Φεβρουάριο του 2017 ο επικεφαλής της Hellespont Mike Kennedy, η ναυτιλιακή ακόμα εκλαμβάνει τον «εαυτό» της ως πλοιοκτήτρια εταιρεία. Στην ίδια συνέντευξη ο οικονομικός διευθυντής Joachim Brack συμπλήρωσε πως η εταιρεία είναι έτοιμη να επενδύσει ξανά στην αγορά του χάλυβα, στοχεύοντας τόσο σε παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενόπλοιων όσο και σε εξαγορές μεταχειρισμένων.

    Γεγονός πάντως είναι ότι στην ιστοσελίδα της η ναυτιλιακή δεν αναφέρει τον τρέχον στόλο της, παρά μόνο μια μακρά λίστα με όλα τα πλοία που έχουν περάσει στην ιδιοκτησία της ή τη διαχείρισή της από την εποχή που ιδρύθηκε.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Ποιες κατηγορίες ξεχώρισαν

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Πειρατές έφυγαν με άδεια χέρια από πλοίο της Navios

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Έφυγε από τη ζωή το ιστορικό στέλεχος της RBS και ελληνικών ναυτιλιακών, Ρεξ Χάρινγκτον



    ΣΧΟΛΙΑ