• Business

    Ταφόπλακα στο deal Fredriksen-Γεωργιόπουλου: Δεν τα βρήκαν οι δύο εφοπλιστές

    Γεωργιόπουλος Fredriksen

    Από αριστερά: Πήτερ Γεωργιόπουλος (Gener8 Maritime), John Fredriksen (Frontline)


    Άδοξο τέλος είχε, όπως όλα δείχνουν, το “φλερτ” του John Fredriksen και της Frontline με τη ναυτιλιακή Gener8 Maritime, της οποίας ηγείται ο Έλληνας εφοπλιστής Πήτερ Γεωργιόπουλος, καθώς οι δύο εφοπλιστές δεν κατάφεραν να φτάσουν σε συμφωνία για τη δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας δεξαμενόπλοιων στον κόσμο, σύμφωνα με ρεπορτάζ της αμερικανικής εφημερίδας Wall Street Journal, που επικαλείται άτομο με γνώση των συζητήσεων.

    Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δύο εφοπλιστές δεν τα βρήκαν στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, και ειδικότερα στην αποτίμηση της αξίας της Gener8, όπως ακριβώς συνέβη και τον προηγούμενο μήνα με την προσπάθεια της Frontline να εξαγοράσει την DHT Holdings, η οποία απέρριψε και τις τρεις προτάσεις του Fredriksen (η τελευταία ήταν ύψους 765 εκατομμυρίων δολαρίων).

    Έτσι, και η δεύτερη απόπειρα του John Fredriksen να εξαγοράσει μία εταιρεία με τουλάχιστον 20 δεξαμενόπλοια πέφτει στο κενό, και πλέον μένει να δούμε αν ο Νορβηγός μεγιστάνας έχει και άλλους άσους στο μανίκι του και αν θα κυνηγήσει και κάποια άλλη εξαγορά για να γιγαντώσει τη Frontline.

    Υπενθυμίζεται ότι οι πρώτες φήμες για μία “συμμαχία” μεταξύ John Fredriksen και Πήτερ Γεωργιόπουλου κυκλοφόρησαν τον περασμένο Δεκέμβριο και έκαναν λόγο για ένα deal που θα μπορούσε να αποτελέσει τη ναυτιλιακή συνεργασία του αιώνα, αφού ο ισχυρός στόλος που θα δημιουργούσε θα αποτελείτο από 86 δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 17,544 εκατ.-dwt και συνολικής αξίας 4,073 δισ. δολαρίων, που θα τάραζε τα νερά στην παγκόσμια ναυτιλία.

    Η Wall Street Journal, που ήταν και η εφημερίδα που αποκάλυψε πρώτη το θέμα, έγραφε τότε ότι οι συζητήσεις μεταξύ των δύο εφοπλιστών διεξάγονταν σε πολύ φιλικό κλίμα, ενώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η ιδέα για μία συνεργασία μεταξύ των δύο ισχυρών ανδρών της ναυτιλίας έπεσε για πρώτη φορά στο τραπέζι πριν από μια δεκαετία, όταν ο Fredriksen είχε κάνει πρόταση για την εξαγορά της General Maritime (η εταιρεία από την οποία «γεννήθηκε» η σημερινή Gener8), η οποία είχε πέσει και τότε στο κενό.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Το νέο στέλεχος της Αγγελικής Φράγκου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Λ. Πατίτσας: Μπάσιμο της Atlas Maritime στο pool V8 της Navig8

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μελίνα Τραυλού: Ο πόλεμος και οι νέες στρατηγικές κινήσεις της γνωστής εφοπλίστριας



    ΣΧΟΛΙΑ